דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / טראמפ על יועצו לשעבר מייקל פלין: מתנהל נגדו ציד מכשפות

טראמפ אמר את הדברים בעקבות הידיעות שהגיעו על כך שהגנרל מייקל פלין, יועצו לשעבר לביטחון לאומי, ביקש חסינות בתמורה לכך שיופיע לפני ועדת הקונגרס שחוקרת את התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016

היועץ לשעבר לביטחון הלאומי, מייקל פלין (צילום: AP Photo/Carolyn Kaster).
היועץ לשעבר לביטחון הלאומי, מייקל פלין (צילום: AP Photo/Carolyn Kaster).

מייקל פלין, היועץ לשעבר לביטחון לאומי של ארה"ב נמצא במגעים עם ועדות המודיעין של הקונגרס והסנאט על מתן חסינות מפני העמדה לדין ובתמורה יסיכים להעיד ולענות על שאלות כחלק מהחקירה הנמשכת של ועדות אלו על הקשר בין מטה קמפיין טראמפ לשלטון ברוסיה, כך אמר עורך דינו של פלין.

"לגנרל פלין בהחלט יש סיפור לספר והוא מאד רוצה לספר אותו, אם הנסיבות יתאימו לכך", אמר עורך דינו, רוברט קלנר, אתמול (חמישי).

קלנר אמר עוד כי אף "אדם סביר" עם ייעוץ משפטי לא יענה על שאלות כאלה ללא הבטחה כי לא יועמד לדין, בעיקר בהתחשב בקריאות של חלק מחברי הקונגרס כי היועץ לשעבר צריך לעמוד לדין פלילי.

הקשרים של פלין לרוסיה נבדקו על ידי ה-FBI ונמצאים כעת בחקירה על ידי ועדות המודיעין בסנאט ובקונגרס. שתי הועדות הללו בודקות את התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016 וכל קשר שהיה בין מקורבי טראמפ והקרמלין.

החל מיולי, עורכים ב-FBI חקירה מודיעינית האם רוסיה התערבה בבחירות ובודקים קשרים אפשריים בין הרוסים למקורבים של הנשיא טראמפ.

טראמפ התערב היום (שישי) כאשר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי פלין "צריך לבקש חסינות כי מדובר בציד מכשפות (תירוץ להפסד הגדול בבחירות) על ידי התקשורת והדמוקרטים, בממדים היסטוריים!"

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/847766558520856578

קלנר פרסם את ההודעה מטעם פלין לאחר שהוולסטריט ג'ורנל פרסם כי המשא ומתן של פלין עם הועדה כולל בתוכו דיונים בנושא החסינות. עורך הדין התייחס לכך שהשיחות עדיין נמשכות ולכן לא יגיב עוד על פרטיהן.

מקור בקונגרס אישר כי הדיונים בועדת הסנאט אכן כוללים את נושא החסינות. המקור לא היה רשאי למסור פרטים נוספים מהשיחות הפרטיות וביקש שלא להיחשף בשמו.

דובר ועדת המודיעין של הקונגרס, ג'ק לאנגר, אמר כי לא הוצע לפלין להעיד בפני הועדה בתמורה לחסינות.

ארבעה מקורבים נוספים של טראמפ אמרו בשבועות האחרונים כי יסכימו להעיד בועדות. נכון ליום רביעי, ועדת המודיעין של הסנאט זימנה כ-20 איש כחלק מהחקירה.

בספטמבר האחרון, הגיב פלין בתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC בנושא של ההשפעות של מתן חסינות וביקר שם את המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, ואת מקורביה בנושא חקירת ה-FBI שבדקה את שרת המייל הפרטי בו השתמשה קלינטון כדי לשלוח חומרים שלא אמורים להשלח משם.

"אם נותנים לך חסינות, המשמעות היא שככל הנראה ביצעת פשע", אמר פלין באותו ראיון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!