דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / ארגון העיתונאים: נעתור לבג"ץ בעקבות הפגיעה בעובדי התאגיד

בהודעת הארגון נכתב כי המתווה הוא "פגיעה קשה בזכויותיהם האישיות והקיבוציות של ציבור העובדים בתאגיד" | יו"ר ועד הטכנאים ברשות השידור: המתווה יכול לתת פתרון לעובדים מהרשות שפוטרו | ניסנקורן: "ללא פתרון לעובדים נחריף הצעדים הארגוניים" | עובדי התאגיד יפגינו הערב (מוצ"ש) מול קרית הממשלה

תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון העיתונאים פנה אתמול (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה במכתב התראה לפני פניה לבג"ץ באשר למתווה המתגבש בקואליציה ביחס לעתיד השידור הציבורי. בפנייתו דורש הארגון, באמצעות עורכי הדין אמיר בשה וד״ר מורן סבוראי, לחדול מהפגיעה בעובדים ״הממשיכים להיות תלויים בין שמיים לארץ זמן ממושך ללא שעתידם – ומהות התאגיד שהם מועסקים בו – נהיר להם״.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר היום כי ללא פתרון לסוגיית העובדים, ההסתדרות תחריף את הצעדים הארגוניים בצורה משמעותית כבר בימים הקרובים. "לא נאפשר את המשך ההתעללות בעובדים ברשות השידור ובתאגיד", אמר ניסנקורן ב"שבתרבות" בנס ציונה, בהנחיית העיתונאי יובל קרני

בפניית ארגון העיתונאים ליועץ המשפטי לממשלה דורש כי ראש הממשלה, שר האוצר, וממלא מקום שר התקשורת יחדלו מכל התערבות במבנה תאגיד השידור הציבורי ובזהות עובדיו. התערבות אשר לדבריהם "עולה כדי פגיעה קשה ובלתי מידתית בחופש העיתונות ובתוך כך ביסודותיה של הדמוקרטיה, וכן פגיעה קשה – ואולי גם אנושה – בזכויותיהם האישיות והקיבוציות של ציבור העובדים בתאגיד".

במכתבם הדגישו כי גם כעת וגם בעבר פעלה המדינה לשינוי מבנה תאגיד השידור הציבורי בדרך חד צדדית של חקיקה, אותה הגדירו כ"מסלול עוקף התארגנות" אשר תכליתו "לעקוף את הדרישה שבדין לנהל משא ומתן והיוועצות תמי לב עם ארגון העובדים". בארגון דרשו לבטל את המתווה לאלתר ולמנוע את ישיבת הממשלה בנושא, שלדבריהם "נועדה להכשיר את המהלך האמור, באמצעות מהלכי חקיקה מזורזים שלא לכך נועדו".

משה שגב, יו"ר ועד הטכנאים ברשות השידור, אמר ל"דבר ראשון" כי על אף שפרטי המתווה אינם ברורים דיים, מדובר במענה לעובדים רבים ברשות שהיו עתידים לאבד את מקום עבודתם. "אנחנו עדיין לא יודעים בכמה עובדים יהיה מדובר, כיוון שזה גוף שרק אתמול הוחלט עליו והוכרז עליו אבל צריכה לקום מועצה, והיא בוודאי תקבע את המבנה ואת מספר העובדים שיגזר ממנו" אמר שגב, "אין ספק שזה ייטיב עם העובדים כי כמות העובדים תהיה יותר גדולה ממה שתוכנן בתאגיד, כי עדיין יהיו עובדים גם בתאגיד, וגם בתאגיד החדשות. זה לא סותר, זה בנוסף. מהבחינה הזו זה כן פתרון טוב לעובדים כי בסך הכל חיפשנו באמת את עניין ההעסקה כדי שעובדים לא יזרקו לרחוב ואני חושב שנקבל מענה".

משמעויות המתווה הן ביחס לעובדי רשות השידור והן ביחס לתאגיד עדיין אינן ברורות. בתאגיד השידור הציבורי מועסקים כבר כיום כמה עשרות עובדים בחטיבת החדשות של התאגיד, ועם עליית התאגיד לאוויר אמורים להצטרף אליהם עובדים נוספים מרשות השידור, שמספרם אינו ידוע. בחברת החדשות של ערוץ 2, המפעילה את חדשות 2 בטלוויזיה ובאינטרנט, מועסקים על פי פרסומים כ-400 עובדים, אך ייתכן כי המספר יהיה גדול יותר מכיוון שתאגיד החדשות אמור לכלול גם תחנת רדיו – רשת ב', וייתכן שגם את החדשות בערבית.

במכתבו של ארגון העיתונאים ליועמ"ש נטען בין היתר כי המתווה אינו ברור באשר לתנאי פרישתם של עובדי חטיבת החדשות הנוכחית בתאגיד, ואף לוקה בסתירות פנימיות, כשבסעיף אחד הם מתוארים כבעלי זכות פרישה מרצון ובאחר כמי שמנת חלקו תהיה פיצויים בלבד תוך איבוד מקום עבודתו ומטה לחמו.

עובדי התאגיד וחבריהם הודיעו כי יצאו להפגין במוצ"ש מול קרית הממשלה בתל אביב במחאה על הפיטורים שצפויים בעקבות המהלך. אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי קבע ישיבת עובדים ליום ראשון בבוקר במשרדי התאגיד.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס למתווה מיד לאחר פרסומו והבהיר כי "כל מהלך שייקבע לא יושלם לפני שיהיה פתרון למקסימום עובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!