דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משה כחלון

פוליטי / נחשפו חלקים מהשיחות בין נתניהו לכחלון בנושא סגירת התאגיד

בדברים שנחשפו במהדורות סוף השבוע סופר כי נתניהו אמר לכחלון ש"אינו מפחד ללכת לבחירות". בתגובה השיב כחלון - "אני אנזק בכמה מנדטים, אתה לא תחזור לכסא"

נתניהו וכחלון (צילום: אמיל סלמן  פלאש 90).
נתניהו וכחלון (צילום: אמיל סלמן פלאש 90).

למרות ההסכמה בין נתניהו לכחלון בנושא תאגיד השידור הציבורי, המתיחות ביניהם נמשכת – כך עולה מדיווחים על השיחות בין השניים בימים האחרונים שנחשפו במהדורות חדשות סוף השבוע של ערוצי הטלוויזיה.

"הלכתי לבחירות על חוק ישראל היום, ואני לא חושש ללכת לבחירות על התאגיד", אמר נתניהו לכחלון באחד הקטעים שפורסמו. "אתה מכיר את המספרים", הוסיף. שר האוצר לא נרתע והשיב כי "זה לא מפחיד אותי, אני יכול להינזק בשניים – שלושה מנדטים אבל אתה לא תחזור לכיסא הזה". עוד דווח כי נתניהו אמר לכחלון באחת השיחות ביניהם שיו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, משתף פעולה עם התאגיד.

בריאיון בערוץ 2 ענה צחי הנגבי, המשמש כממלא מקום שר התקשורת, לטענות נגד נתניהו בנוגע להתערבותו בעניינים תקשורתיים. "ראש הממשלה לא יכול שלא לעסוק בנושא", טען. "מדובר בעניין פוליטי וזו אחריותו לשמור על הקואליציה". כזכור, נתניהו מינה את הנגבי לממלא מקומו לשלושה חודשים עקב החקירה בפרשת השיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס, שבה לכאורה ביקש רה"מ ממוזס סיקור חיובי בידיעות אחרונות בתמורה לקידום חוק שיגביל את "ישראל היום" המתחרה בקבוצה.

אתמול בערב (חמישי) הודיעו נתניהו וכחלון כי הגיעו לפשרה בנושא השידור הציבורי. לפי ההחלטה שהתקבלה יוקם תאגיד חדשות חדש שיהיה נפרד מהתאגיד הקיים וימונו לו מנהלים חדשים על ידי ועדה בראשות שופט. תאגיד החדשות החדש יקלוט את עובדי חטיבת החדשות הקיימת ברשות השידור יחד עם עובדים מקול ישראל והוא יהיה אחראי על הפקת תכניות החדשות והאקטואליה בערוץ וברשת ב'. ככל הנראה יבוטלו חלק מהתכנים, כמו תחקירים, אשר תוכננו לעלות בתאגיד השידור הציבורי. כמו כן יוקפא חוק הפיקוח על התקשורת שדחף נתניהו ולא יקודם בשלב זה.

לפי ההסכם, יתחיל תאגיד השידור החדש לשדר ב-15 במאי כאשר את כל חקיקה בנושא יש להעביר עד ה-7 במאי. עדיין לא ברור מהו המתווה אותו מכין משרד האוצר להסדרי הפרישה והפיטורין של עובדי רשות השידור אשר לא יקלטו בתאגיד החדש ושל עובדי התאגיד שלא ישולבו בו. לפי הפרסומים התאגיד החדש יפעל במסגרת תקציב של 160 מיליון ש"ח ובתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!