דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / עובדי תאגיד השידור הפגינו בת"א כנגד המהלך לפיצול התאגיד

העובדים חסמו את התנועה בצומת עזריאלי | שאול אמסטרדמסקי, כתב בתאגיד: "את נתניהו לא מעניינים עובדי הרשות והתאגיד שילכו הביתה, מעניין אותו שיהיה גוף תקשורת אחד פחות שיוכל לבקר אותו" | יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הודיע על החרפת הצעדים הארגוניים במידה ולא יימצא פתרון לעובדים שיפוטרו

הפגנת עובדי תאגיד השידור הציבורי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90).
הפגנת עובדי תאגיד השידור הציבורי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי תאגיד השידור הציבורי "כאן" לצד ועדי עובדים מארגון העיתונאים ואזרחים נוספים מפגינים בשעה זו מול קריית הממשלה בתל אביב כנגד המתווה הנוכחי שמציגה הממשלה בנושא השידור הציבורי – הוצאת החדשות מן התאגיד והקמתו של תאגיד חדשות אשר עובדיו יהיו מעובדי רשות השידור. עם תום ההפגנה יצאו עובדי התאגיד להפגין גם מול ביתו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן.

הקריאות המרכזיות של המפגינים כוונו כלפי שר האוצר משה כחלון בקריאה שיחזור בו מהסכמתו למתווה. כמובן שהקריאות הופנו גם כלפי ראש הממשלה אשר פעל בחודשים האחרונים בניסיון להוביל לסגירתו של התאגיד. גם כלפי השר לביטחון פנים גלעד ארדן – יוזם חוק השידור הציבורי נשמעה ביקורת וקריאה שיאבק כנגד ממשלתו שלו על יישום החוק אותו יזם.

המפגינים נשאו שלטים וקראו קריאות כגון "עד כאן", "לציבור מגיע שידור ציבורי". "ראש הממשלה ראה כמה עיתונאים שלא באים לו טוב בעין. לא מעניין אותו עובדים מהרשות ומהתאגיד שילכו הביתה. מעניין אותו שיהיה גוף תקשורת אחד פחות שיוכל לבקר אותו" אמר שאול אמסטרדמסקי, כתב הכלכלה של תאגיד השידור הציבורי כאן, "ההיסטוריה תשפוט את שר האוצר כחלון. שר האוצר ראיתי שהידיים שלך רועדות כשהקראת את ההודעה כי אתה יודע את זה. יש לך עוד הזדמנות לדחות את הפשרה המושחתת הזו ולהגיד עד כאן".

"לא צריך לקרוא לזה פשרה. זו שחיתות על הגב של יותר מאלף עובדים פעם ברשות ופעם בתאגיד" אמר יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי, "חודשים ושנים מתעללים בעובדים. פעם מפטרים את אלה ופעם את אלה, בלי לדבר עם אלה או עם אלה. והסיבה היא אחת – שהפוליטיקאים רוצים שהעיתונאים ישרתו אותם".

"כמה קיוויתי שלא נצטרך להפגש שוב בקריית הממשלה להפגין נגד סגירת גוף תקשורת עצמאי." אמר יו"ר ועד העיתונאים של ערוץ 10, הכתב הכלכלי מתן חודורוב. לדבריו עובדי רשות השידור אינם מעניינים את ראש הממשלה, וכל עניינו היא שליטה פוליטית בכלי התקשורת. "זה נראה להם רציני מדי, עצמאי מדי ותחקירי מדי. אז הם באים עם חישובים ומספרים תקציביים או מעלילים עלילות על עיתונאים שהם באים מאיזה צד ורוצים להשתלט על השידור הציבורי. הנסיונות הללו לדה-לגיטימציה של העיתונאים. אנחנו בתהליך של ניסיון ארוך להשתלט על כל מוקדי החשיבה הביקורתית בחברה".

במקביל להפגנה התראיין יו"ר תאגיד השידור הציבורי לעומר אצל רינה מצליח בערוץ 2 ואמר "הדמוקרטיה נרמסה בצורה שאי אפשר להמעיט בחשיבותה. השבוע הפכנו במחי יד, להיות טורקיה או רוסיה" לדבריו השבוע הזה אם לא ישתנה המתווה יזכר לדיראון עולם בדברי הימים של המדינה. "הממשלה באה והשתלטה על גוף שידור ציבורי, ראש ממשלה שמחליט שהוא ימנה את המגישים ואת העורכים, ואת הכתבים, זה באמת דגל שחור. זורקים פה מאות עובדים רק בגלל ששלושה-ארבעה מהם לא באים טוב לראש הממשלה".

מוקדם יותר דיבר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בשבת תרבות בנס ציונה, והודיע שההסתדרות לא תיסוג מעמדתה בדבר מציאת פתרון לעובדים שיפוטרו משני הגופים. "לא נאפשר את המשך ההתעללות בעובדים ברשות השידור ובתאגיד. ללא פתרון לסוגיית העובדים, אנו נחריף את הצעדים הארגוניים בצורה משמעותית כבר בימים הקרובים", אמר ניסנקורן בשיחה עם העיתונאי יובל קרני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!