דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות

תרבות / לעבור את החופש בכיף ובזול: מגוון הצעות בילוי משפחתיות

רכיבה בפארק, פסטיבל הצגות ילדים, מצפה כוכבים או קטיף אורגני? ולמה לא כולם יחד? הזדמנות לחופש מהנה עם ערך מוסף

אירועי פסח בחיפה (צילום ארכיון: דוברות עיריית חיפה)
אירועי פסח בחיפה (צילום ארכיון: דוברות עיריית חיפה)

ביום ראשון הקרוב יצאו אלפי תלמידי בתי הספר לשבועיים וחצי של חופשת פסח. אז מה עושים כל כך הרבה זמן עם הילדים בבית? ואיך תוך כדי הניסיון, לא קורעים את הכיס? אספנו בשבילכם שלל רעיונות לעבור את פסח בכיף – ויחסית בזול.

מרכז הארץ

כאמור חג הפסח הוא תקופה מומלצת לבילוי בחוץ, השמש כבר בחוץ, אך לא שורפת, הכל פורח והאביב נושא איתו מצב רוח נהדר. זה יכול להיות זמן טוב לטיול אופניים עם הילדים בפארק הירקון שבו מחכות לכם לא מעט נקודות קסומות. מעבר לדיווש ליד הנחל הנעים מומלץ לקפוץ לראש ציפור, תצפית יפה על תל אביב ורמת גן על שלל בנייניהן הגבוהים והנוצצים. אם תמשיכו לדווש עוד קצת תגיעו לשבע טחנות ולגבעת נפוליאון, אתרים ארכאולוגיים של ממש בצפון תל אביב. את הטיול כדאי לסיים בפיקניק כייפי בפארק על יד המים.

עיריית תל אביב יפו פותחת את שעריה ומזמינה את כל המשפחה לאטרקציות חינמיות:

12.4 יום רביעי ב- 10:00, בית יד לבנים, רח' פנקס 63 סיור פריחה לילדים וסדנה לבניית מתקני האכלה לציפורי בר בהדרכת חופש סדנות. באותו יום ב-10:00, ראש ציפור בגני יהושע, חניון החווה החקלאית סיור פריחות בפארק הירקון בהדרכת האקולוג ליאב שלם.

13.4 יום חמישי ב-10:00, הפארק החופי ברידינג, חנייה בנמל הצפוני, סיור להכרת המגוון האקולוגי בבית גידול חופי בהדרכת ערן שני

יום שישי 14.4 ב-10:00, בריכת חורף צפון, רח' פרסיץ שושנה 9 (כניסה דרך החניה – מאחורי התיכונט) הכרת מגוון המינים ודיגום מי בריכת החורף בהדרכת האקולוג ליאב שלם.

בריכת חורף צפון תל אביב (צילום: ליאב שלם).
בריכת חורף צפון תל אביב (צילום: ליאב שלם).

יום שבת 15.4 ב-10:00, נחל פרדסים, בקצה רח' כורזים 12 נווה שרת, סיור להכרת מגוון חרקים ובעלי חיים בהדרכת ערן שנק.

נחל פרדסים בתל אביב (צילום: ליאב שלם).
נחל פרדסים בתל אביב (צילום: ליאב שלם).

יפו העתיקה מזמינה את הציבור הרחב לחגיגת אביב תיאטרלית לכל המשפחה. חלקם בחינם וחלק בתשלום במסגרת האירועים, שיתקיימו בחול המועד פסח 2017, בין התאריכים ה-12-15 באפריל, יוכלו המבקרים בעיר ליהנות ממופעים תיאטרליים צבעוניים, זאת לצד סיורים קומיים, משחקי ניווט ותערוכות פלסטיקה.

מוזיאון ראשון לציון פותח גם הוא את שעריו לפעילות חינמית. המוזיאון מציג את תרומתה של ראשון- לציון לעיצוב התרבות והלאומיות הישראלית. כאן עוצב והונף לראשונה דגל כחול לבן, המנון "התקווה", בית הספר העברי הראשון ועוד שורה של יוזמות פורצות דרך בעיצוב התרבות הישראלית. פעילות שתתקיים בכל יום (16:00-10:00) – סדנאות וסיורים, משחקי חצר של פעם, מעגל מתופפים, מיצג בנושא דגל ישראל של האמנית דנה מוסן. בכל יום יתקיימו הצגות וסדנאות שונות.

חיפה

פסטיבל חיפה הבין לאומי להצגות ילדים ה-27, יתקיים בתאריכים ה-12-14 באפריל (ימים רביעי-שישי) במתחם התיאטרון העירוני חיפה, מתחם מוזיאון חיפה ובמתחם האודיטוריום. הפסטיבל יכלול שפע של הצגות ילדים לכל הגילאים ומופעי רחוב מהעולם באוויר הפתוח ללא תשלום. במופעים אלה יתארחו אמנים מהבולטים בתחום, שייצרו בין ההצגות חגיגה לכל המשפחה. מופעי הרחוב אינם כרוכים בתשלום נוסף, ומתקיימים לאורך כל שעות היום. כמו כן, לצד הצגות הילדים, תוכלו לראות מעל 10 הצגות שנוחתות כאן מתיאטראות מרחבי העולם – הולנד, גרמניה, ספרד, איטליה ועוד.

"פסטיבל הפסלים החיים" בקניון הסינמול שבלב המפרץ יארח את החגיגה שתתקיים בימים רביעי וחמישי, ה-12-13 באפריל בין השעות 11:00-14:00 ו-16:00-19:00, ובמסגרתה יוצבו פסלים חיים בקומה הראשון שבקניון. הציבור הרחב מוזמן להתנסות בחוויה מיוחדת של להיות פסל חי, ואולי אפילו לזכות בפרסים משמחים. הכניסה חופשית.

ירושלים והסביבה

מעלית הזמן בירושלים נפתחה בגרסה מחודשת בשדרות ממילא. האטרציה ייחודית ומתאימה לכל המשפחה. במהלך השדרוג נוספו מסכי לד שעוטפים את הקהל ב-180 מעלות, מערכות שמע ותאורה מתקדמות ועוד שלל חידושים. אתם מוזמנים להגיע וליהנות ממסע אל סודות ירושלים, מסע אל החלל, מסע בקפסולה זעירה את תוך גוף האדם ועוד. בחוה"מ פסח שעות פתיחה: כל יום בין השעות 10:00-20:00, יום שישי בין השעות 10:00-14:00 (מומלץ להתעדכן באתר הבית). כניסה מגיל 5 ומעלה – בתיאום מראש בלבד.

פסח ברובע היהודי בירושלים (צילום: יעל הרמן).
פסח ברובע היהודי בירושלים (צילום: יעל הרמן).

פסטיבל נופי התנ"ך בחבל בנימין: המטיילים שיגיעו לאזור יוכלו ליהנות ממסלולי טיול לאורכם של נחלים, מעיינות ופינות טבע יפהפיות בנחל שילה, נחל פרת, עין דני, עין מבוע, עיינות ענר ועוד. סביב המסלולים האלה יתקיימו סדנאות של מלאכות קדומות, סיורים מודרכים, ביקורים בפינות ליטוף וחוויה, יצירה באש ובזכוכית, סדנאות צורפות, טעימות יין, טיולי גמלים, ריינג'רים, טרקטורונים, אופניים ועוד. תחנות המידע שיפוזרו באזור ידריכו את המטיילים וימליצו על הפעילויות מסביב. באתר 'שילה הקדומה' הילדים יקבלו תלבושת תנ"כית ויוכלו לשחק במשחק ניווט משפחתי – 'התיבה האבודה'. בשלושה ממסלולי הטיול תתקיים פעילות חינמית חווייתית לכל המשפחה: בשביל המעיינות המתפתל לאורכם של 7 מעיינות ובריכות עתיקות ימתינו למטיילים נגנים שינעימו בנגינתם פינות ישיבה חבויות בחורש הטבעי. נגנים ימתינו גם ב'גבעת היקבים' שם תחנות הדרכה קוליות יובילו את המטיילים בין היקבים והמערות שמתחת לקרקע הישוב העברי הקדום ובמסלולים נוספים יתקיימו הדרכות בנקודות תצפית מרהיבות – הר הכוכב, נחל פרת ונחל שילה.

צפון

בית לחם הגלילית – קטיף עצמי – "קטופותי": להגיע לקטיף עצמי בקטופותי הוא בדיוק ההזדמנות להזכיר לילדים מאין מגיע האוכל שנמצא על הצלחת שלהם. אך מעבר לפן החינוכי הרב, זוהי ההזדמנות לקטוף את הירקות שלכם לבד ולנסות ולדמיין איך חיו פה הלקטים פעם. במהלך החג תוכלו לטגן יחד עם הילדים לביבות תפוחי אדמה שנקטפו בשדה, ליצור עציץ מקושט לנביטה להאכיל עזים ועוד. נמלא כיסכם באגוזים: קפצו לאחר מכן לשמורת אלוני אבא, פירשו שמיכת פיקניק ותיהנו מהאוכל האורגני שקטפתם והכנתם לבד! איפה: בית לחם הגלילית, עלות – 40 ₪  למידע נוסף: 073-7823910 או בדף האטרקציה באתר טיולי.

מוזיאון המייסדים ע"ש יעקב חזן, מעלות תרשיחא: במבנה שהוקם בשנות ה-60 של המאה שעברה, המכונה "הרכבת" והוכרז כמבנה לשימור, הוקם מוזיאון המייסדים על שם יעקב חזן. המוזיאון מציג את תולדות ההתיישבות במעלות. הוא מתמקד בסיפורים של מייסדי העיר ויאפשר לכם להכיר מקרוב את עלילות החלוצים, ללמוד על בניין הארץ וגם לתת מקום של כבוד לזיכרון ההיסטורי. במקום תצוגה מתחלפת וכן דירה לדוגמה שבה חדר מגורים, מטבחון, פינת אוכל ופינת ישיבה. נוסף על כך, עוצבה כאן מכולת משוחזרת משנות ה-60. בחצר המוזיאון צומחים גידולים המאפיינים את תפיסת המגורים של "משק עזר". לאחרונה נוסד כאן "ישראל נגלית לעין" – מרכז לחקר המשפחה במעלות תרשיחא. אפשר לסייר במוזיאון בלבד ואפשר לשלב גם הרצאה וסיור רכוב במעלות תרשיחא, הכולל סיור רגלי ברובע הנוצרי הציורי של תרשיחא. פעילות שתתקיים לאורך כל היום (16:00-10:00): אוהל חינה מסורתי מעוצב כולל מוסיקה וכיבוד (תה עם נענע ועוגיות מסורתיות של פסח), סיורים והדרכות. בנוסף יתקיימו במהלך חול המועד הצגות והופעה של התזמורת האנדלוסית אל מוגרביה. לפרטים: ; 04-9574256; www.shimur.org/maalot

נגב

לרגל פסח 2017 ייפתח הלונדע, מוזיאון הילדים של באר שבע את שעריו במתכונת רצופה עם שפע של פעילויות צבעוניות במיוחד. החגיגה תתקיים בימים שלישי-שני, ה-11-17 באפריל בין השעות 09:30-18:30, ותכלול פעילות אביב צבעונית, מסלולי הדרכה על פי צבעים, סקר צבעים גדול ונושא פרסים ואת ההצגה של תיאטרון הפרינג' "צבעים", שתוצג מדי יום פעמים. לאחר ההצגה יוזמנו הילדים לסדנאות יצירה וגרפיטי ולהפעלות עם קובייה הונגרית. יש להירשם לפעילות מראש ולהצטייד בגרביים (הפעילות במוזיאון היא ללא נעליים).

בצריף בן-גוריון ממשיכים לנסות להגשים את חזונו של בן-גוריון, גם למעלה מ-40 שנה לאחר מותו, ומזמנים את המבקרים להגיע ולהפריח את הנגב, בעזרת בנייה בחימר, של כל מה שצריך על מנת שהאזור ישגשג .בנוסף, תתקיים במקום ההצגה "דלת הקסמים" עם שיריה המוכרים של נורית הירש, ובמדרשת בן-גוריון יוקרן לראשונה, מחוץ לבתי הקולנוע, הסרט המרתק "בן גוריון: אפילוג"פעילויות הבנייה בבוץ יתקיימו בימים רביעי וחמישי ה-12-13/4 בין השעות 10:00-16:00. מחיר:  15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר. הבנייה בבוץ והצגה כלולות במחיר הכניסה. כרטיס לסרט במחיר של 15 ₪ לאדם. שעות פתיחה בחול המועד פסח, 12-13 באפריל: 8:30-17:00, יש להגיע עד שעה לפני הסגירה.

"הולכים בתל" – תל באר שבע – יומיים של אירוח בדואי וסדנאות מסורתיות: חול המועד פסח, בימים רביעי וחמישי 12-13.4 בין השעות 11:00-15:00. הרשות לפיתוח הנגב בשיתוף רשות הטבע והגנים מביאות את קסם המדבר בפסח השנה לאתר תל באר שבע, הממוקם בכניסה לישוב הבדואי תל שבע. באווירה מדברית קסומה, מתובלת בצבעים, ריחות וצלילים בדואיים תוכלו לסייר אל מרחב חייו של אברהם אבינו בתל באר שבע, עיר מנהל קדומה מתקופת המלוכה, אל הבאר העמוקה ואל מפעל מים מדהים בבטן האדמה. במסגרת אירועי פסח יתקיימו בגן הלאומי סיורים מודרכים בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00. וסדנאות בדואיות בין השעות 11:00-15:00. הסדנאות הבדואיות ואוהל האירוח ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים: אוהל אירוח בדואי מסורתי ואותנטי-  אוהל פתוח לכל המבקרים עם קפה מר, תה מתוק ונגן בדואי מסורתי; סדנת צמחי מרפא , בת המדבר – סדנא להכנת מרפאים המבוססים על מסורת בדואית משפחתית בת למעלה מ-400 שנים; סדנת רקמה בדואית, רקמת המדבר – סדנת רקמה עם הזדמנות להכיר את הנשים הבדואיות; סדנת חינה מסורתית – ציורי חינה אותנטיים המועברים על ידי נשים בדואיות, חוויה לכל המשפחה; סדנת תכשיטים בדואים מסורתיים על  ידי נשים בדואיות; סדנת רפאות כדים מצוירים בכתב ערבי ועברי.

היכן: גן לאומי תל באר שבע – אתר מורשת עולמית. מתי: רביעי וחמישי 12-13.4, בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים. עוד באתר: מתחם "פעילות ארכיאולוגית" בתשלום. לפרטי הגעה לתל באר שבע: אתר רשות הטבע והגנים http://www.parks.org.il. טלפון: 08-6467286.

תצפיות אסטרנומיה במצפה רמון עם אסטרופאן (צילום: יחצ).
תצפיות אסטרנומיה במצפה רמון עם אסטרופאן (צילום: יחצ).

מסע בין כוכבים במכתש רמון: אם תכננתם להגיע מתישהו למדבר זה הזמן המתאים, מסע בין כוכבים במכתש רמון, שמארגנים מרכז הדרכה בטבע. בכל ערב בחול המועד תוכלו להצטייד בלייזר ובטלסקופ משוכלל (במקום) וללמוד על אגדות השמיים, הכוכבים והעולם שסביבנו. איפה: מצפה רמון עלות – 45 ₪ למידע נוסף: 073-7823118 או בדף באירוע של מרכז הדרכה בטבע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!