דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נמל אשדוד

הנמלים / בית הדין לעבודה: עובדי הנמלים יוכלו לשבות החל מה-5.5

בית הדין קבע כי הצדדים יחזרו למו"מ אינטנסיבי על נושאים שטרם הוסכמו, ובראשם ביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' בנמלים | אבי ניסנקורן: "השביתה היא אמצעי ולא המטרה וזוהי זכותם החוקית של העובדים לזעוק את זעקתם"

נמל אשדוד (צילום: מתוך Flickr דובר צה"ל).
נמל אשדוד (צילום: מתוך Flickr דובר צה"ל).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הארצי לעבודה בהרכב בראשון הנשיא יגאל פליטמן קבע היום (ראשון) כי המדינה והנהלות הנמלים יקיימו עם ההסתדרות מו"מ אינטנסיבי על הנושאים שטרם הוסכמו ובראשם ביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' בנמלים, ובמידה ולא יגיעו להסכמות יוכלו עובדי הנמלים לפתוח בצעדים ארגוניים לאחר חופשת הפסח, החל מה-5.5. בתום הדיון אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי "השביתה היא אמצעי ולא המטרה וזוהי זכותם החוקית של העובדים לזעוק את זעקתם מתוך חרדה לעתידם".

פסק הדין מבהיר כי הצעדים הארגוניים שיוכלו העובדים לנקוט יהיו כפופים לכללי מידתיות – בהיקף השביתה וביחס להתנהלות הצדדים במהלך המו"מ. על אף שנושא הביטחון התעסוקתי לעובדי דור ב' היה העילה המרכזית לבקשת ההסתדרות לאפשר לעובדים לשבות, בית הדין הורה לצדדים לקיים מו"מ על מכלול הנושאים הבלתי מוסכמים, ונושא הביטחון התעסוקתי בכללם. לפיכך ייתכן וההסתדרות תיאלץ לדון גם בתביעות שונות של המדינה והנהלות הנמלים באשר לצעדי התייעלות ושיפור פריון, בייחוד במו"מ מול נמל חיפה.

שר התחבורה ישראל כץ, קרן טרנר מנכ"לית משרד התחבורה, ושלמה בריימן מנכ"ל חברת נמלי ישרבמסיבת עיתונאים באתר הבניה של נמל אשדוד החדש (צילום: פלאש90)
שר התחבורה ישראל כץ, קרן טרנר מנכ"לית משרד התחבורה, ושלמה בריימן מנכ"ל חברת נמלי ישרבמסיבת עיתונאים באתר הבניה של נמל אשדוד החדש (צילום: פלאש90)

במהלך הדיון ביקשו באות כוח המדינה ונמל אשדוד כי בית הדין ידון בזכות השביתה של כל אחד מהנמלים בנפרד, וזאת בטענה כי בנמל אשדוד נחתם כבר הסכם עקרונות אשר לא כלל את נושא עובדי דור ב'. מנגד תבע עוד בא כוח נמל חיפה שזכות השביתה בשני הנמלים תדון כמקשה אחת, וזאת בין היתר מתוך חשש לפגיעה בנמל חיפה נוכח התחרות מול נמל אשדוד. בא כוח ההסתדרות הבהיר כי מסמך העקרונות אינו מהווה הסכם קיבוצי חתום, וכי יש מקום להעלאת תביעות נוספות מהשטח, ודאי תביעה כי מהותית כביטחון תעסוקתי הנמצאת בליבת יחסי העבודה.

"התרשמותנו הינה כי למעשה עניין זה נמצא על שולחן המו"מ כנושא משמעותי, בשני הנמלים, בין שאר הנושאים. זאת, גם נוכח הזיקה שנקבעה במסמך העקרונות בין ההסדרים שיחולו בנמל חיפה ובין ההסדרים שיחולו בנמל אשדוד" נכתב בהחלטה, אולם בשלב זה השופטים לא קבעו האם יש להבחין בין שני הנמלים.

נזכיר כי במסגרת מסמך העקרונות אשר נחתם בינואר 2016 בין ההסתדרות, המדינה ונמל אשדוד נקבע כי ככל שיחתם הסכם באשר לביטחונם התעסוקתי של עובדי נמל חיפה, הוא ייושם גם ביחס לעובדי נמל אשדוד.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!