דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אביחי מנדלבליט

השידור הציבורי / המשנה ליועמ"ש מתנגד להסכם הפשרה על עתיד התאגיד

לאחר שאתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט כי אין מניעה שנתניהו יעסוק בענייני התאגיד, דיווח ב'הארץ' מראה כי המשנה ליועץ אבי ליכט, שהיה מעורב בהליכי הקמת התאגיד, ביקר בחריפות את מתווה הפשרה ולא הגיע לדיונים

בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט.  צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט. צילום: אלכס קולומויסקי / פלאש 90

המשנה ליועץ המשפטי היועץ לממשלה אבי ליכט מתנגד לפשרת כחלון ונתניהו על עתיד תאגיד השידור הציבורי, כך פורסם אתמול (ראשון) בעיתון הארץ. מוקדם יותר אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי אין כל מניעה משפטית מראש הממשלה נתניהו מלעסוק בשידור הציבורי, וזאת למרות שוויתר על תפקידו כשר תקשורת.

המשנה ליועמ"ש ליכט היה מעורב בניסוח חוק רשות הדיור ב-2014 ונחשב לבעל ניסיון נרחב בתחום התקשורת. על פי הדיווח, הוא נעדר מהדיונים, ככל הנראה מאחר והיה מקשה על הצדדים להגיע להסכמה.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע אתמול כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לעסוק בענייני תקשורת, בעניינים לגביהם לא הובהר כבר כי יש מצב של ניגוד עניינים. מנדלבליט הדגיש כי העיסוק בסוגיית חוק השידור הציבורי לא מעלה חשש כזה. דבריו נכתבו בתגובה לפניית התנועה לאיכות השלטון בנושא, שהעלתה טענות לפיהן נתניהו צריך להימנע מהעיסוק בנושא השידור הציבורי בשל החשדות נגדו בתיק 2000, שבמסגרתו קיים לכאורה קשרים עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, ובעקבותיהן מונה צחי הנגבי למ"מ  שר התקשורת.

"מתוקף תפקידו, רשאי ראש הממשלה לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים, והעובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו בתחום התקשורת בכובעו כראש הממשלה" כתב מנדלבליט.

עוד כתב היועמ"ש כי לאור רגישות העניין, "הובהר לראש הממשלה כי בהמשך לחוות הדעת שכבר נמסרו בנושא, עליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עימו קשרי חברות אישית, וכי יהיה עליו להתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה במקרים שבהם הטיפול בתחום התקשורת יהיה כרוך עם נושאים מעין אלו". אך הדגיש כי "במתכונת הנוכחית, עצם העיסוק בחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014 אינו מעורר חשש לניגוד עניינים".

ביום חמישי הציגו שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו את הסכם הפשרה ביחס לעתידן של רשות השידור ותאגיד השידור הציבורי 'כאן'. על פי ההסכם יוקם תאגיד השידור הציבורי ללא חטיבת אקטואליה וחדשות. חטיבה זו תוקם בנפרד, ותפעל תחילה על בסיס עובדי החדשות ברשות השידור, ותקלוט אליה גם עובדי חדשות מהתאגיד. במקביל תיסגר רשות השידור הקיימת.

מתווה זה זה נעשה בליווי היועץ המשפטי מנדלנבליט, וחקיקתו אמורה להתחיל מיד אחרי פגרת הפסח. במידה ולא יעבור מתווה חדש יוקם תאגיד השידור הציבורי ב-30.4, כפי שנקבע בחוק הנוכחי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!