דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

תקשורת / ארגון העיתונאים עתר לבג"צ בנושא תאגיד השידור הציבורי

הארגון מבקש למנוע את עיגונו בחוק של המתווה במסגרתו תופרד חטיבת החדשות מהתאגיד, למנוע מהממשלה ממינוי אנשי התאגיד וכי שידוריו יתחילו בסוף חודש אפריל | "ההחלטה נעשתה במעשה של איומים ובריונות", נכתב בעתירה

הפגנת עובדי תאגיד השידור ׳כאן׳ כנגד הכוונה לפצל ממנו את שידורי החדשות. (צילום ארכיון: בן קלמר / פלאש 90).
הפגנת עובדי תאגיד השידור ׳כאן׳ כנגד הכוונה לפצל ממנו את שידורי החדשות. (צילום ארכיון: בן קלמר / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון העיתונאים הגיש הבוקר (שני) לבג"צ, עתירה כנגד הממשלה בגין התנהלותה בנושא תאגיד השידור הציבורי, בדגש על המתווה הנוכחי של הפרדת חטיבת החדשות מהתאגיד.

בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד אמיר בשה ועו"ד ד"ר מורן סבוראי, מבקש הארגון למנוע את עיגון המתווה, עליו סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, בחוק. עוד דורשת העתירה כי בית המשפט יורה לממשלה לחדול מלהתערב בזהות מנהלי ועיתונאי התאגיד, וכי התאגיד יחל את שידוריו המלאים בסוף החודש, בהתאם חוק השידור הציבורי הקיים.

שר האוצר כחלון במסיבת העיתונאים בנושא תאגיד השידור. (צילום: פלאש 90).
שר האוצר כחלון במסיבת העיתונאים בנושא תאגיד השידור. (צילום: פלאש 90).

"כל ההתנהלות של ראש הממשלה ואנשיו סביב סוגיית התאגיד היא בלתי סבירה, בלתי מנומקת ואף מושחתת" אמר יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, "אנו מקווים שבג"צ יעצור את הטירוף הזה שפוגע במאות עובדים ובזכותם של אזרחי המדינה לקבל שידור ציבורי מנותק מפוליטיקאים תוך בזבוז משווע של כספי ציבור. נמשיך להיאבק בכל דרך כדי לבלום את המהלכים הללו".

בעתירתו, תובע ארגון העיתונאים כי בג"צ יורה ליועץ המשפטי לממשלה להנחות את ראש הממשלה, שר האוצר, ומ"מ שר התקשורת צחי הנגבי לבטל את החלטתם בדבר המתווה "שעניינו הפרדה מלאכותית ואסורה (והלכה למעשה ממש ניתוק) בין חטיבת החדשות של התאגיד – לב ליבו של התאגיד – לבין שאר אורגניו", או לכל הפחות לקיים בנושא דיון ציבורי וענייני ובתוכו לשמוע גם את ארגון העיתונאים ואת ועד עובדי התאגיד. כמו כן דורש הארגון את מניעת הפיכתו של המתווה לדבר חקיקה מזורז. במליאת הכנסת המתוכננת ליום רביעי הקרוב.

"ההחלטה נעשתה במעשה של איומים ובריונות, ללא דיון ציבורי כאמור וללא עירובם של הגורמים הרלוונטיים – ובהם ארגון העובדים – וללא כל הנמקה" נכתב בפתח העתירה, "ההחלטה אינה סבירה ואינה מידתית ועיקרה ביתורה של חטיבת החדשות מהתאגיד והותרתו של התאגיד ללא אורגן העוסק בחדשות ואקטואליה. הדברים נעשים תוך דחייה נוספת, בלתי סבירה, בלתי מידתית ואסורה בהקמת החלק החדשותי בתאגיד ומתוך מגמה להמשיך ולשלוט בחלק זה ובהרכב בכיריו ועובדיו. בתוך כך, ימשיכו עובדים רבים להיות תלויים בין שמיים וארץ בכל הנוגע לעתידם התעסוקתי. התנהלות זו אינה אלא המשך ישיר של פעולות אסורות שנעשו על ידי המשיבים, או מי מטעמם, במרוצת החודשים האחרונים וכל תכליתן – בצורה זו או אחרת – היא המשך שליטתם של פוליטיקאים בשידור הציבורי – באופן אסור לחלוטין ובניגוד לתכלית החוק".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!