דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פז בתי זיקוק

סכסוך עבודה / עיצומים ב"פז בתי זיקוק" באשדוד: "המנכ"ל תורם לרווח של החברה, והעובדים לא?"

בזמן המשבר בחברה ב-2011 הסכימו העובדים להרעה בתנאיהם, וכעת, כשהחברה התאוששה, הם דורשים לתקן את הנזק | לדבריהם, מנכ"ל החברה מתעלם מדרישותיהם

בית זיקוק אשדוד (צילום: ליטל ישורון / פיקיויקי).
בית זיקוק אשדוד (צילום: ליטל ישורון / פיקיויקי).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי פז בתי זיקוק באשדוד פתחו בעיצומים שעשויים להשפיע על אספקת הדלקים לתחנות הדלק. הרקע לסכסוך העבודה הוא סחבת שלטענת העובדים נוקטת ההנהלה במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי, במסגרתו תובעים העובדים תיקוני שכר והשבת תנאים שנגרעו מהם בהסכם הקודם שנחתם ב-2011. העובדים טוענים כי בעקבות אותו הסכם, שנחתם במטרה לסייע בשיקום החברה, נפגע שכרם בכ-30% בממוצע. כעת, לאור רווחיה של החברה, הם דורשים לתקן לפחות חלק מהפגיעה.

"עם כל חודש שעובר, הם מרוויחים מיליונים מזה שאין הסכם חדש" אמר יו"ר ועד העובדים שלווה אלישקשוילי ל'דבר ראשון', "הם טוענים שהדרישות שלנו מוגזמות, אבל אנחנו מבקשים רק חלק ממה שלקחו לנו באמתלה של הפסדים, והדרישות שלנו הן לגיטימיות ביותר. יש לנו עובדים הכי טובים ומסורים, והבעיה היא שהמנכ"ל מלאכי אלפר לא מעריך את זה. לפני שבוע, כשישבנו איתו למו"מ הוא אמר לנו שהעובדים לא תורמים לרווח של החברה. הוא לבדו תורם לרווח של החברה, והעובדים לא? העובדים לא מבקשים לקחת כמוהו 180 אלף שקל הביתה כל חודש". לדבריו, הנהלת החברה מורחת את המו"מ בין היתר באמצעות הכנסת 'עיזים' למו"מ, כגון דרישות לוויתורים מצד העובדים בתחום הביטחון התעסוקתי.

רק לפני שבועיים פורסמו הדו"חות הכספיים של החברה, ומהם עלה שהרווח הנקי עומד על 545 מיליון שקלים ועלות שכרו של המנכ"ל מלאכי אלפר עומדת על 5.5 מיליון שקלים בשנה. גם בעלי המניות יקבלו דיבידנדים בסך 300 מיליון שקלים. "לא ייתכן שהעובדים, אלה שנרתמו להבראת החברה בשנת 2011 והסכימו להפחתת זכויות ותנאים, לא יזכו לשכר שהולם את עבודתם ואת תרומתם לרווחיות ושגשוג החברה. אנחנו לא נסכים לזה, וניאבק עד שההנהלה תתחיל לגלות אחריות כלפי העובדים והחברה" מסר אלישקשוילי.

הוועד מונע את כניסתן של מיכליות למפעל וכן את יציאתן של מיכליות לתחנות. הדבר עשוי להוביל גם ליצירת פקקי תנועה גדולים באזור המפעל. כמו כן, נעצרו פעולות שיפוץ המפעל על ידי מניעת מתן היתרי ביצוע לקבלנים, והופסקו בדיקות מעבדה שמביאות לפגיעה ביכולת הייצור והוצאת מוצרים מהמפעל. העובדים גם עוצרים את הנפקת המוצרים לגורמי חוץ. במקביל ייערכו אספות הסברה לעובדי המפעל. בוועד העובדים מדגישים כי פעולות אלו ייעשו באחריות, תוך שמירה על הבטיחות וללא פגיעה בחיי אדם וברכוש. סכסוך העבודה במפעל הוכרז לפני כחודשיים.

בית הזיקוק באשדוד מעסיק כ-400 עובדים. המתקן באשדוד מייצר כ-40% מכמות הדלק הנצרכת בישראל, וכן 40% מתצרוכת גז הבישול. בית הזיקוק נמצא בבעלות חברת "פז", שהיא חברה ציבורית שעד לאחרונה נשלטה על ידי צדיק בינו.

מהנהלת החברה לא הגיבו עד לפרסום הכתבה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!