דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קפה נואר

התאגדות עובדים / לאחר חודש של מאבק: הנהלת "קפה נואר" הכירה בהתארגנות העובדים

עובדי המסעדה היוקרתית בת"א שהתאגדו בהסתדרות יחלו בהליכי מו"מ להסכם קיבוצי במסעדה: "אנו מאמינים כי ניתן להגיע להבנות לשביעות רצונם של כל הצדדים"

קפה נואר, תל-אביב (צילום: דבר).
קפה נואר, תל-אביב (צילום: דבר).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר למעלה מחודש ימים הכירה הנהלת מסעדת קפה נואר בתל אביב בהתארגנות עובדיה, זאת לאחר שתי פגישות תיווך אצל הממונה האזורית על יחסי העבודה במשרד הכלכלה, ועל רקע תום תקופת הצינון בסכסוך העבודה שהכריזו העובדים בדרישה שיכירו ביציגותם.

עובדי המסעדה, מלצרים, מארחות ועובדי מטבח התארגנו במסגרת הסתדרות הנוער העובד והלומד במטרה להסדיר את תנאי עבודתם בהסכם קיבוצי וכדי לקיים דיאלוג שיוכל לשפר את העבודה במסעדה לרווחת העובדים והמעסיקים. עד כה הצטרפו להתאגדות מעל מחצית מעובדי המסעדה – כאשר המינימום הנדרש בחוק הוא הצטרפותם של שליש מהעובדים. למרות זאת, בהנהלה ציינו כי הכירו בהתאגדות "לפנים משורת הדין ולמרות שהוועד לא הגיע למספר העובדים המינימלי המחייב הכרה".

מוועד הפעולה נמסר: "מאז ומתמיד אמרנו כי אנו אוהבים את מקום העבודה שלנו והוא לנו בית בשנים האחרונות. אנו מאמינים כי ניתן להגיע להבנות לשביעות רצונם של כל הצדדים אשר מושתתים על הערכה הדדית ורצון טוב. שמחים כי ההנהלה נענתה והכירה בנו ועכשיו צריך להיפגש מהר ולפתור ביחד את הדברים."

גם בהסתדרות הנוער העובד והלומד ברכו את הנהלת המסעדה על ההחלטה להכיר בזכות העובדים להתארגן ולהכיר בוועד היציג, "אנו שמחים שמה שהיה צריך לקרות קרה ומברכים את ההחלטה להטות אוזן לעובדים המסורים של המסעדה אשר עובדים בה מספר שנים. אנו מצפים להיפגש בהקדם ולהתחיל משא ומתן ענייני ויעיל כדי להסדיר את מה שדרוש להסדיר."

עובדי קפה נואר הינם עובדים צעירים, וביניהם אף עובדים זרים, מהעובדים המוחלשים ביותר במשק. מדובר בהתארגנות יחידה כיום בענף המלצרות הידוע כענף בו תנאים רבים אינם מוסדרים. במידה והמו"מ בין העובדים וההנהלה יעלה יפה ויבשיל לכדי הסכם קיבוצי – יהא זה הסכם קיבוצי ראשון בענף המסעדנות.

מהנהלת קפה נואר נמסר כי ההנהלה הכירה בהתאגדות מכיוון ש"זה הדבר הנכון לעשות על מנת לחזק את יחסי האמון בין העובדים להנהלה". עוד הוסיפו בהנהלה כי "במשך 19 שנות קיומו של קפה נואר, אנו מקפידים להעניק יחס הגון, אכפתי, מכבד ולא פחות חשוב, מתגמל לעובדינו. אנו נוהגים כך מתוך אמונה שזו הדרך הראויה לנהוג במקום עבודה, כמו גם הדרך הנכונה לבנות מקום עם גאוות יחידה ומסירות. דבר שמקרין בסופו של דבר גם על הלקוחות שעובדי המקום הם הסיבה שהם חוזרים אלינו פעם אחר פעם.
"אנו מודים לכל מי שנטל חלק בדיונים ובראש ובראשונה לגברת ליליאן פרגמנט, הממונה האזורית על יחסי העבודה במשרד הכלכלה. הגענו להסכם ראוי וחשוב, שיש לקוות שעקרונותיו יהוו בסיס להסכמים נוספים בענף, לטובת המעסיקים והעובדים גם יחד.
אנו מקווים לצאת לדרך חדשה, שהיא בעצם המשכה של הדרך הארוכה והמוצלחת שעשינו יחד עם עובדי קפה נואר עד כה. על מנת שביחד נמשיך את מסורת האיכות והשירות של קפה נואר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!