דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / נחתם הסכם קיבוצי ראשון ב-UPS ישראל

ההסכם נחתם אחרי שלוש שנות משא ומתן בין נציגות העובדים וההסתדרות לבין חברת O.P.S.I - קבלן השירות המורשה של ענקית המשלוחים הבינלאומית בארץ | אבי ניסנקורן: "הסכם שמיטיב עם העובדים ותורם למערכת יחסי העבודה בחברה"

הסכם קיבוצי בחברת ups (צילום: Jonathan Weiss / shutterstock).
הסכם קיבוצי בחברת ups (צילום: Jonathan Weiss / shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון נחתם אתמול (רביעי) בחברת O.P.S.I – קבלן השירות המורשה של ענקית המשלוחים הבינלאומית UPS  בישראל. ההסכם כולל שורה ארוכה של סעיפים והסכמות המביאים לשיפור משמעותי בתנאי שכרם והעסקתם של העובדים, ושיפור ביטחונם התעסוקתי.

הסכם קיבוצי ראשון נחתם בחברת O.P.S.I, קבלן השירות המורשה של UPS בישראל (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
הסכם קיבוצי ראשון נחתם בחברת O.P.S.I, קבלן השירות המורשה של UPS בישראל (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).

"ברכתי שלוחה לכל הצדדים על חתימת ההסכם, שמביא לראשונה ובאופן מוסדר שיפור דרמטי בתנאי העסקתם של העובדים" אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן במעמד החתימה על ההסכם, "הצדדים הצליחו לגשר על הפערים, ולהגיע בצעדים בוני אמון ותוך הידברות להסכם אשר מיטיב עם העובדים ותורם למערכת יחסי העבודה בחברה".

מנכ"ל החברה, ליאור שגיא, אמר כי החברה מברכת על ההסכם הקיבוצי. "החברה שמחה שבתום שלוש שנות משא ומתן, נחתם בהבנה מלאה הסכם המכבד את הצדדים ושהוא נדבך חשוב נוסף לשירות הטוב שמספקת החברה ללקוחותיה בכל רחבי הארץ".

יו"ר ועד הפעולה של עובדי החברה, אבי אוסטואב, אמר כי "בסיומו של משא ומתן ממושך הגענו להסכמות המחזקות את מעמד העובדים, המהווים את סוד ההצלחה של החברה. בטוחני כי יחד עם ההנהלה נצעד מעתה בשותפות למען המשך שגשוגה של החברה – ובמקביל לאופק וביטחון תעסוקתי לעובדים".

ההסכם כולל העלאות שכר של עד 5%, בהתאם לגובה השכר הנוכחי ולוותק, כמו גם מענק חתימה דיפרנציאלי. עוד קובע ההסכם כי תפתח, לראשונה, קרן השתלמות עבור עובדים שהשלימו שלוש שנות העסקה, וכי עובדים המועסקים בתפקידי שליח ייהנו מתשלומי אש"ל יומיים.

בנוסף, יזכו כלל העובדים לקצבת ביגוד שנתית, ויוגדל סכום תלושי השי לחגים. הצדדים אף הסכימו על קיבוע והסדרה תקציבית של פעילות הרווחה בחברה במועדים ובחגים שונים. הורים לילדים עד גיל שנתיים יקבלו יום הצהרה בשנה, בתשלום מלא.

ההסכם מעניק לעובדים בטחון תעסוקתי, באמצעות מנגנון המסדיר פיטורי עובדים בחברה, במידה ויהיו כאלה, בשיתוף נציגות העובדים ותוך הענקת משקל לדעתה.

הסכמות נוספת שעוגנו בהסכם נוגעות לסעיף ההפרשות הפנסיוניות, ובו נקבע כי עובדי החברה ייהנו מההפרשה המקסימלית בסעיף פיצויי הפיטורים. עוד הוסכם כי תינתן עדיפות לעובדים קיימים בתהליכי איוש משרות בחברה.

"אין תחושה יותר עילאית מאשר להסדיר לראשונה את ביטחונם התעסוקתי והכלכלי של עובדים" אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, "אני מברך את כל העוסקים במלאכה על ההסכם המצוין עליו חתמנו זה עתה. זהו הסכם אשר משקף את הוקרת התודה וההערכה למאות עובדי החברה, שהיא מחברות השילוח הגדולות בעולם וממובילות הענף בישראל".

United Parcel Service, המכונה גם UPS, היא חברת שירותי המשלוחים הגדולה בעולם, ועוסקת במשלוחים בים וביבשה, ובפרט במשלוחי אקספרס בינלאומיים. היא פועלת בלמעלה מ-200 מדינות ומעסיקה למעלה מ-400 אלף עובדים.  בארץ משמשת חברת O.P.S.I כקבלנית השירות של UPS ומעסיקה כ-800 עובדים בארבעה סניפים,  שתי נציגויות בנמלים ושלושה מרכזים לוגיסטיים. החברה היא היחידה בישראל המוציאה שש טיסות שבועיות, ומחזיקה בצי של 175 רכבי הפצה חומים – על פי מיתוג UPS ברחבי העולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!