דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

הפרסומת והתסיסה / קנדל ג'נר הגישה לשוטר פחית, האינטרנט הבהיר לפפסי שיש כאן בעיה

פרסומת של חברת המשקאות הקלים, בה נראית כוכבת הראליטי משתתפת בצעדת מחאה, עוררה זעם וביקורת ברשתות החברתיות | פחות מ-24 שעות אחרי שעלה הסרטון, הבינה החברה את הטעות וביטלה את מסע הפרסום. בין המבקרים: ביתו של מרטין לותר קינג

קנדל ג'נר, ארכיון (צילום: (Photo by Jordan Strauss/Invision/AP).
קנדל ג'נר, ארכיון (צילום: (Photo by Jordan Strauss/Invision/AP).

חברת המשקאות הקלים פפסי הודיעה אתמול (רביעי) שהיא מורידה מהאוויר, 24 שעות אחרי עלייתה, פרסומת שעוררה לעג וביקורת סביב מה שנראה כהצגה פשטנית של מחאות חברתיות בארה"ב.

"פפסי ניסתה להעביר מסר גלובלי של אחדות, שלום והבנה" נכתב בהודעה שפרסמה החברה, "אבל ברור לנו שפספסנו את המטרה, ואנחנו מתנצלים על כך". על פי הודעת החברה, הפרסומת הוסרה מרשת האינטרנט ומסע הפרסום שהיא הייתה חלק ממנו בוטל.

הסרטון השנוי במחלוקת הציג את קנדל ג'נר, בת למשפחת תכניות הריאליטי קרדשיאן, עוזבת סט צילומים בו היא מדגמנת, כדי להצטרף לקהל מפגינים צעיר וחייכני. הקהל פורץ בתרועות שמחה כשג'נר מגישה לאחד השוטרים במקום פחית של פפסי, ממנה הוא לוגם בהנאה.

פפסי הסירה, כאמור, את הפרסומת מערוץ היוטיוב שלה, אבל ג'נר טרם עשתה זאת:

https://youtu.be/dA5Yq1DLSmQ

ביום שלישי, עם פרסום הסרטון, תיארה אותו החברה ככזה המציג "חיים רבים, סיפורים וקשרים רגשיים שמראים תשוקה, אושר, ורגעים ללא עכבות וללא גבולות. לא משנה מה האירוע, קטן או גדול, אלו הרגעים שגורמים לנו להרגיש שאנחנו חיים". גם תיאור זה זכה ללעג ברשתות החברתיות.

בשלב הראשון, ניסתה החברה להגן על הפרסומת, וטענה כי הוא "סרטון אוניברסלי שמשקף בני אדם, מחלקים שונים באוכלוסייה, שמתאחדים ברוח של הרמוניה, ואנחנו חושבים שזה מסר שחשוב להעביר".

אבל הלעג שזרם מכיוון הרשתות החברתיות, הבהיר לפפסי שההקוצנזוס הוא: זאת פרסומת לא טובה. אתמול בצהריים, כאמור, שינתה החברה את גישתה. "לא התכוונו לזלזל באף נושא רציני" המשיכה הודעת החברה אתמול, "אנחנו מסירים את התוכן ועוצרים את מסע הפרסום. אנחנו גם מתנצלים שהעמדנו את את קנדל ג'נר בפוזיציה הזאת".

מבקרי הפרסומת טענו כי התמונה של ג'נר מגישה את פחית המשקה לשוטר, מזכירה תמונה של פעילת Black Lives Matter, לאשיה אוונס, ניגשת לשוטר במהלך הפגנה בבאטון רוז' בשנה שעברה. אחרים ביקרו את הסתמיות הקומית של השלטים אותם נשאו המפגינים, שלטים עם מסרים כמו "הצטרפו לשיחה" וציורי לבבות וסמל השלום.

https://twitter.com/iamjtune/status/849618580052348928

אחת מאלו שלעגו לפרסומת ברשתות החברתיות, הייתה ברניס קינג, שפרסמה תמונה של אביה – לוחם זכויות האדם מרטין לותר קינג – מתעמת עם שוטר בצעדת מחאה. "אם אבא רק היה יודע על הכוח של #פפסי", כתבה.

אחרים הצטרפו אף הם ללעג

https://twitter.com/ira/status/849394186839367680

אין זו הפעם הראשונה בה נדרשת החברה לחזור בה ולהתנצל על פרסומת שלה. ב-2013, הורידה החברה פרסומת למשקה "מאונטיין דיו" שספגה ביקורת על כך שהציגה סטראוטיפים גזעיים ונראה היה שהקלה ראש בנושא אלימות נגד נשים. אז הסירה פפסי את הסרטון מהאינטרנט, וטענה כי הוא לא היה אמור כלל להיות משודר בטלוויזיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!