דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיגוע

פיגוע דריסה בעופרה / אביו של החייל ההרוג בפיגוע ליד עפרה ספד לו: ״היית בן יקר, נשמה של אומן, נדיב לב״

סמל אלחי טהרלב, בן 20, מטלמון נדרס למוות (חמישי) על ידי מחבל בכניסה ליישוב עופרה. הלווית אלחי, לוחם בחטיבת גולני, התקיימה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל

הלוויתי של סמל אלחי טהרלב בבית העלמין הצבאי בהר הצופים (צילום: פלאש 90).
הלוויתי של סמל אלחי טהרלב בבית העלמין הצבאי בהר הצופים (צילום: פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

סמל אלחי טהרלב ז"ל הוא הצעיר שנהרג (חמישי) בפיגוע הדריסה בכניסה לעופרה. אלחי היה חייל בגולני והתגורר ביישוב טלמון. בהלוויה שהתקיימה בהר הרצל ספד לו אביו, אוהד: ״אלחיוש, היית בן יקר, צא לאלוהים, לכל מה שיש בו חיים. לניגונים, לשירים, לצייר על כל דבר בחומר וברוח. הייתה לך נשמה של אומן, חיפשת את הדבקות בכל דבר, היית כל כך אלחי. חיפשת חיים בכל דבר. כמה כוח רצון היה לך. אלחיוש שלי, היית ילד כל כך נדיב לב, היה לך לב כל כך רחב. כשהיית קטן חילקת סוכריות בבית הכנסת לילדים שלא תפסו. על מה לא ניסית לנגן, על כל הכלים. השפרצת אור וחיים, אהבה לכולם. היה לך חיוך שהמיס את הלבבות של מי שעמד לידך. החן הקסום שלך לא השאיר אף אחד ללא חיוך".

סמל אלחי טהרלב ז"ל לברכה ההרוג בבפיגוע הדריסה (באדיבות המשפחה).
סמל אלחי טהרלב ז"ל לברכה ההרוג בבפיגוע הדריסה (באדיבות המשפחה).

אביטל טהרלב, אמו של אלחי, ספדה גם היא: "אלחיוש, אהוב שלנו, לפני 21 שנה פחות חודש קיבלנו פיקדון, קסם של ילד עם נשמה ענקית, ועכשיו אנחנו נדרשים להחזיר את הפיקדון הזה. קשה לקבל את הבשורה, שאתה כבר לא אתנו. אני רוצה להודות לך על כל המתנות שהענקת לנו בהיותך ונצליח לשמר את הרוח שלך גם כשהגוף כבר לא אתנו".

דבריו של מפקד גדוד 13, סגן אלוף פלי יאיר: "אלחי, בשגרה היום יומית תמיד בלטת בדרכך הצנועה והשקטה היית תמיד הראשון להתנדב לכל משימה. תמיד לקחת את המשימות הקשות ביותר ותמיד ביצעת אותם בחיוך ענק שאפיין אותך. אלחי נפל כשהגן על אזרחי מדינת ישראל בסמוך למקום בו חי וגדל".

מיישוב טלמון נמסר: "ערב חג הפסח קיבלה משפחת טהרלב ועמם בני קהילת טלמון את הרעה בבשורות. אלחי היקר והאהוב, בן היישוב, נרצח. נער מוכשר, צנוע ומאוד מאוד אהוב. הכאב מפלח בלב השכנים, החברים, החניכים בתנועת הנוער וכל בני היישוב הרבים שהכירו את אלחי והוקירו אותו. זהו השכן השלישי שאנו מאבדים: רועי ארבל, אב לחמישה; גיל-עד שער; ואלחי טהרלב. שלושתם נרצחו במקומות שונים בארץ, בדרכם הביתה, בדרך ליישוב, למשפחתם, ונלקחו בידי בני עוולה רשעים. האביב לא ינחם את הכאב הגדול. אנחנו מחבקים את אביטל ואת הרב אוהד, ומבקשים מבורא עולם שישים די לצרותינו. אנחנו מאמינים שיש בידינו לגבור על אויבנו ושנעשה זאת״.

הלוויתי של סמל אלחי טהרלב בבית העלמין הצבאי בהר הצופים (צילום: פלאש 90).
הלוויתי של סמל אלחי טהרלב בבית העלמין הצבאי בהר הצופים (צילום: פלאש 90).

אלחי הותיר אחריו זוג הורים, שלושה אחים ושלוש אחיות. האב, הרב אהד טהרלב הוא ראש מדרשת או"ת לינדנבאום מבית רשת אור תורה סטון, והאם אביטל, היא סגנית מנהלת אגף פסיכולוגיה בשפ"י משרד החינוך.

בפיגוע נפגע חייל נוסף באורח קל והוא קיבל טיפול בבית החולים הדסה הר הצופים. המחבל, בן 21 מסילוואד, נורה ונתפס על ידי כוחות צה"ל. כוחות הביטחון פשטו על ביתו ועצרו מספר בני משפחה לחקירה. המחבל ריצה בעבר עונש מאסר בכלא הישראלי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!