דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מוקדמות צרפת 2019 / נבחרת ישראל בכדורגל נשים ניצחה אתמול את ליטא 2:0 במסגרת מוקדמות המונדיאל

ישראל ניצחה 2:0 משערים של מריאן עווד ולי פלקון. במשחק נוסף בבית גברה מולדבה על אנדורה 4:0

כדורגל ישראל (צילום אילוסטרציה: shutterstock).
כדורגל ישראל (צילום אילוסטרציה: shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל נשים פגשה אתמול (חמישי), למשחק ראשון בבית, את נבחרת ליטא המקומית. המשחק שהתקיים במסגרת מוקדמות המונדיאל, צרפת 2019, היה בשליטה ישראלית מוחלטת. ישראל ניצחה 2:0 משערים של מריאן עווד ולי פלקון. במשחק נוסף בבית גברה מולדבה על אנדורה 4:0.

בטורניר המוקדמות האירופי קיימים שני שלבים לפני שהנבחרות הטובות ביותר עולות למונדיאל. בעקבות הישגי העבר נבחרת ישראל ממוקמת במקום ה-53 בדירוג פיפ"א ולכן שובצה בשלב המוקדמות הראשון בראש הבית.

ישראל הוגרלה לבית מספר 3 עם הנבחרות ליטא, מולדובה ואנדורה. כל המשחקים יתארחו בליטא ויתקיימו במשך שבוע. כל נבחרת תשחק בסך הכל 3 משחקים, פעם אחת מול כל יריבה.

מחצית ראשונה

נבחרת ישראל עלתה בהתלהבות לתחילת המשחק מול הנבחרת הליטאית. כבר מתחילת המשחק הורגש היתרון האיכותי של הישראליות. ישראל לחצה במרכז המגרש ותקפה במהירות על ידי הכנסת כדורים ארוכים לתוך הרחבה של ליטא.

בדקה ה-13 הזדמנות נהדרת לישראל, מסירת עומק ממחצית המגרש מוצאת את דניאל סופר מול השוערת הליטאית גרטה קסילטה, אך יציאה נהדרת של השוערת מונעת שער ראשון במשחק.

בדקה ה-14 הזדמנות נוספת לישראל, בעיטה חופשית כ-20 מטר מהשער, של הכוכבת הגדולה של ישראל, לי פלקון, עוברת במעט מעל המשקוף. ישראל ממשיכה לתקוף וכדור מגיע לערווה שחף שנמצאת במצב מצוין ברחבה, אבל הבעיטה שלה נהדפת ע"י השוערת המעולה של נבחרת ליטא.

ישראל ממשיכה לתקוף ורק יום אדיר של גרטה מונע מישראל להבקיע, לי פלקון מקבלת שוב כדור בצד שמאל חודרת לרחבה ובועטת נהדר אבל גרטה במקום והכדור מורחק ע"י שחקני ההגנה הליטאים.

ליטא מתחילה להתעורר ולצאת להתקפות מתפרצות  בתקווה לגנוב שער לפני הירידה למחצית. בדקה ה-36 כדור קרן ליטאי מורחק לא טוב ע"י השוערת הישראלית חנית שוורץ ומגיע לרגלי שחקנית ההגנה הליטאית אלגמנטה מיקוטאיטה שבועטת ברשלנות החוצה.

מחצית שניה

המחצית השנייה ממשיכה את המגמה. ישראל שולטת במרכז השדה באופן מוחלט. תוקפת עם הרבה שחקניות את השער הליטאי והליטאיות יוצאות להתקפות מתפרצות. שינוי משמעותי שקורה מבחינה טקטית בתחילת המחצית היא היציאה לקו נבדל יחסית גבוהה של נבחרת ליטא ונסיונות של השחקניות הישראליות להעביר כדורים ארוכים מההגנה לחלוצות שיעברו את קו ההגנה ויפתיעו את הליטאיות.

בדקה ה-58 התקפה טובה של ישראל, כדור מגיע ללי פלקון הקשרית המצויינת שמשחקת בדיוסבורג מהליגה הגרמנית. היא מסתובבת ברחבה ומשחררת מסירה לדניאל סופר, אך דניאל לא מגיע לכדור שעובר ליד הקורה, עוד הזדמנות מתפספסת.

בדרה ה-62 ישראל מקופחת ע"י החלטה שגויה של השופטת במשחק. כדור עומק נשלח לערווה שחף שרצה לבד לתוך הרחבה מול גרטה השוערת. ברחבה היא מוכשלת באופן ברור בלי כדור ע"י שחקנית ההגנה נברדאוסקאיטה, אבל השופטת מתעלמת ומסמנת להפתעת כולם להמשיך.

בדקה ה-76 סוף סוף ישראל כובשת. 1:0 לישראל. אחרי שרק לפני דקה השוערת גרטה עצרה באחד על אחד את ערווה שחף, הפעם כדור אדיר של שני דוד ממחצית המגרש מגיע למחליפה בת ה-20 מריאן עווד שמקפיצה מעל גרטה, עוברת אותה, עוצרת את הכדור בחזה ובועטת מול שער ריק פנימה. גול בכורה במשחק הבכורה למריאן עווד. עם השער הרבה מאוד לחץ משתחרר בצד הישראלי שהולכת לאחור כדי להגן אל היתרון השברירי.

נבחרת ליטא מתחילה ליזום יותר כדי להשיג את השוויון המיוחל ומשחק אם הגנה פחות צפופה מאחור. בקדה ה-89 לי פאלקון מקבלת ממריאן עווד כדור בצד שמאל של הרחבה. לי עוברת שחקנית, מטעה שחקנית נוספת ומשחררת בעיטה מסובבת אלכסונית לחיבורים של גרטה. 2:0 ענק לישראל לקראת סיום המשחק.

 

הרכב נבחרת ישראל

חנית שוורץ; שני דוד,שחר נקב, דניאל סופר, נורא אבו שנאב(לינוי רוג'רס 71); אליאנה מטקלוב, קארין סנדל, נעם אביטל, ערווה שחף (אופל סופר 85); לי פאלקון, עדן אביטל(מריאן עווד), ערווה שחף (אופל סופר 85).

הנבחרת הישראלית שהציגה משחק נהדר והשיגה 3 נקודות חשובות מול הנבחרת המארחת. תפגוש ביום שבת בשעה 18:30 את נבחרת אנדורה למשחק שאמור להיות קל על הנייר. בנוסף חשוב להדגיש שהנבחרת הישראלית היא נבחרת צעירה כאשר הערב הופיעו 6 שחקניות בין הגילאים 21 ל-19 (נעם אביטל,שחר נקב, אופל סופר, אליאנה מטקלוב, מריאן עווד ועדן אביטל). בנוסף לשי פרל בת ה-20 והשוערת המחליפה בת ה17 עמית כהן (הבת של שוער העבר רפי כהן). אין ספק שיש עתיד זוהר לנבחרת הנשים הישראלית, אנו כמובן נמשיך לעקוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!