דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המלחמה בסוריה

עדכונים שוטפים / ארה"ב תקפה בסוריה ; הרוסים מגנים ; ישראל מברכת

רוסיה גינתה את "התוקפנות נגד מדינה ריבונית" והודיעה כי תפסיק את התיאום על המרחב האווירי; יפן, אוסטרליה, טורקיה, בריטניה, סעודיה וישראל תמכו באופן רשמי; האם יוכל אסד להמשיך ולתקוף בנשק כימי? עדכונים חיים לתגובת העולם להתקפה של צבא ארה"ב על בסיסי צבא אסד בסוריה

בסיס חיל האוויר הסורי שהופצץ ע״י כוחות צבא ארה״ב (צילום: Russian Defense Ministry Press Service Photo via AP, File)
בסיס חיל האוויר הסורי שהופצץ ע״י כוחות צבא ארה״ב (צילום: Russian Defense Ministry Press Service Photo via AP, File)

בלילה שבין חמישי לשישי, לראשונה מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה, תקפה ארה״ב באופן ישיר את משטרו של בשאר אסד בסוריה. עשרות טילים נורו לעבר בסיס אווירי של צבא סוריה באזור חומס. הטילים נורו מספינות קרב בים התיכון, כנראה נגד הבסיס ממנו יצאה המתקפה הכימית באידליב.

כל הפרטים והעדכונים בעקבות המתקפה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

המתקפה האמריקאית לא פגעה באופן משמעותי ביכולתו של אסד להשתמש בנשק כימי

האנליסט ריד פוסטר, אמר לסוכנות הידיעות AP כי "למרות שההפצצה מחלישה עוד יותר את יכולת ההגנה האווירית והקרקעית של הצבא הסורי, היא לא תפחית באופן משמעותי את יכולתו של משטר אסד לבצע עוד תקיפות בנשק כימי."

הפנטגון מאשר שהזהיר את רוסיה לפני המתקפה

הפנטגון אישר כי הודיע מראש לכוחות צבא רוסיה על המתקפה הקרבה באמצעי תקשורות צבאיים, אך דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר כי לא היה כל קשר פוליטי עם הקרמלין לפני התקיפה.

ספייסר אמר לעיתונאים שגישותו של טראמפ כלפי סוריה "התפתחה" במהלך 78 הימים בהם כיהן בתפקידו, במיוחד באמצעות "תמונות בהירות שהיו זמינות, וכל אחד בעולם יכל לראות". ספייסר הדגיש בדבריו שהכוונה במתקפה הייתה מוגבלת: להעביר את המסר לבאשר אל אסד "כי עליו לציית להסכמים שעשו לפיהם אסור לו להשתמש בנשק כימי".

צבא רוסיה: 6 מטוסים סורים הושמדו במתקפה

צבא רוסיה אמר כי 6 מטוסים הושמדו במהלך מתקפת כוחות אמריקנים על בסיס חיל האוויר הסורי. לדבריהם, מסלול ההמראה נותר ללא פגע.

רוסיה משהה את התיאום הביטחוני עם ארה"ב על המרחב האווירי בסוריה

רוסיה הודיעה כי תשהה את התיאום הביטחוני עם ארה"ב בנוגע למרחב האווירי בסוריה,תיאום שמטרתו למנוע תאונות בין טייסים רוסים לאמריקאים. זאת בתגובה למתקפה של צבא ארה"ב על מטרות של צבא אסד אמש.

שר החוץ הרוסי הצהיר כי מוסקבה משהה את התזכיר המשותף לה ולארה"ב שבו ההסכם לגבי אופן ההתנהלות עם המרחב האווירי. התזכיר נחתם בין המדינות בספטמבר 2015.

לרוסיה יש על פי הערכות כמה עשרות מטוסי קרב וסוללות טילים להגנה אווירית בסוריה.

יפן מגבה את ארה"ב ומצטרפת לבריטניה, אוסטרליה, ישראל וסעודיה

יפן הצטרפה למדינות שגיבו את התקפתה של ארה"ב על צבא אסד בסוריה בהצהרה רשמית. עד כה פרסמו המדינות בריטניה, אוסטרליה, ישראל, טורקיה וערב הסעודית הודעות תמיכה במתקפה.

שר החוץ זה יפן שינזו אב אמר כי מתקפת הגז מוקדם יותר השבוע מצדיקה את התגובה: "הרבה חפים מפשע היו לקרבנות המתקפה בנשק כימי. הקהילה הבינלאומית הזדעזעה מהטרגדיה שפגעה בין השאר בילדים קטנים.

"יפן תומכת בנחישותה של ממשלת ארצות הברית למנוע את התפוצה והשימוש בנשק כימי".

הקרמלין: "המתקפה האמריקנית בסוריה - הפרה של החוק הבינלאומי

ממשלת רוסיה יצאה בהודעה רשמית ואמרה כי המתקפה האמריקנית בסוריה היא "תוקפנות כלפי מדינה ריבונית תוך הפרה של החוק הבינלאומי"

ערב הסעודית שיבחה את טראמפ על "ההחלטה האמיצה"

הצהרה שנמסרה דרך סוכנות החדשות הנשלטת על ידי המדינה מאשימה את צבאו של באשר אל אסד בשימוש בנשק כימי. שר החוץ הסעודי אמר שמתקפת טילים האמריקנית הייתה התגובה הנכונה ל"פשעים של המשטר נגד אנשיו וכישלונה של הקהילה הבינלאומית לעצור זאת".

ערב הסעודית הנשלטת בידי בית מלוכה סוני היא יריבה של אסד במלחמה בסוריה, והיא מחזקת את המורדים הלוחמים נגדו. מלחמה זו מהווה גם חזית נוספת ליריבות בינה לבין המעצמה השיעית איראן.

איראן מגנה את המתקפה האמריקנית: "פעולה חד צדדית היא מסוכנת"

איראן גינתה את מתקפת הטילים האמריקנית בסוריה, ואמרה כי "פעולה חד צדדית היא מסוכנת, הרסנית, ומפרה את העקרונות של החוק הבינלאומי". כך אמר דובר משרד החוץ בחרם גהאסמי בהצהרה שנתן ברשת התקשורת הממשלתית באיראן.

גהאסמי תיאר את איראן כ"אחת הנפגעות הגדולות של לוחמה כימית בהיסטוריה הקרובה", כשהוא מתוון לשימוש של צבא עיראק בנשק כימי בזמן מלחמת עיראק – איראן ב-1980. הוא הוסיף כי איראן מגנה את מתקפת הטילים "ללא קשר למבצעים ולקורבנות" של המתקפה הכימית ביום רביעי. שר החוץ הבהיר כי המתקפה מחזקת טרורים ומוסיפה למורכבות של המצב הסבוך בסוריה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו "תמיכה מלאה בהחלטת הנשיא טראמפ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הבוקר (שישי) הצהרה על התקיפה האמריקנית בסוריה. "בדיבורים ובמעשים שלח הנשיא טראמפ מסר חזק וברור: שימוש בנשק כימי והפצתו, הם בלתי נסבלים", מסר נתניהו. "ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטת הנשיא טראמפ ומקווה שמסר נחוש זה מול הפעולות הנוראיות של משטר אסד יהדהדו לא רק בדמשק, אלא גם בטהראן, פיונגיאנג ובמקומות אחרים"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!