דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'ודו

ספורט ישראלי / 7 המכות: משלחת הג'ודו הישראלית בגרנד פרי באנטליה השיגה שבע מדליות

הרבה כבוד לספורט הישראלי בסוף השבוע האחרון - שלוש מדליות כסף וארבע ארד למשלחת הג'ודו הישראלית | עכשיו מתחילות ומתחילים להתכונן לאליפות אירופה בעוד שבועיים

ברוך שמיאלוב זוכה במדלית ארד (צילום: איגוד הג'ודו).
ברוך שמיאלוב זוכה במדלית ארד (צילום: איגוד הג'ודו).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הגו'דו של ישראל ממשיכה להביא הרבה כבוד, ועושה זאת בתזמון מצויין שמגיע כשבועיים לפני אליפות אירופה, שתתקיים בין התאריכים 20-23/4 בוורשה פולין, שם הנבחרת מכוונת להגיע הכי גבוה שאפשר.

הנבחרת התייצבה בסוף השבוע לתחרות הגרנד פרי באנטליה ויצאה ממנה מסופקת מאוד עם שבע מדליות: במדליות הכסף זכו – שירה ראשוני (48 ק"ג), גילי כהן (52 ק"ג) תמנע נלסון לוי (57 ק"ג). במדליות הארד זכו – נועה מינצקר (48 ק"ג), אריאל בצלאל (52 ק"ג), וברוך שמאילוב (66 ק"ג). ביום התחרות השני זה טוהר בוטבול במדליית הארד (73 ק"ג).

ברוך שמיאלוב זוכה במדלית ארד (צילום: איגוד הג'ודו).
ברוך שמיאלוב זוכה במדלית ארד (צילום: איגוד הג'ודו).

היום הראשון של התחרות

כסף לשירה ראשוני (משקל עד 48 ק"ג), נציגתנו בריו 2016, העפילה אוטומטית לסיבוב השני וגברה בקרב הראשון שלה על פג'וחה קלמנדי מקוסובו. בחצי הגמר היה דרבי ישראלי בו ראשוני פגשה בנועה מניצקר, חברתה לנבחרת וגברה עליה בקרב על ההעפלה לגמר. בגמר התמודדה ראשוני מול אוטגונצאצג גלבדרך מקזחסטן, מדליסטית הארד מריו, לה הפסידה בווזארי, לאחר קרב עיקש וסיימה עם מדליית הכסף.

https://www.youtube.com/watch?v=e5yakN-kEMg

ארד לנועה מינצקר (במשקל עד 48 ק"ג). מינצקר גברה על סנאז גוז הטורקית, בקרב הראשון שהיה ארוך והגיעה לשלב ניקוד זהב. בסיבוב השני ניצחה את איישה גורבנלי מאזרבייג'ן ועלתה לחצי הגמר, בו הפסידה כאמור לשירה ראשוני. בעקבות כך נשרה מינצקר לקרב על מדליית הארד מול מריה סדרוט מפורטוגל. בקרב על הארד עלתה מינצקר נחושה מאוד והשיגה ווזארי, שהניק לה את הניצחון ואת מדליית הארד.

כסף לגילי כהן (במשקל עד 52 ק"ג). כהן גברה בקרב הראשון שלה על נזקאט אזיזובה מאזרבייג'ן ובחצי הגמר ניצחה את דיורה קלדיורובה מאוזבקיסטן ועלתה לקרב על הזהב. בגמר התמודדה כהן מול דיסטריה קראסניקווי מקוסובו. כהן התקשתה מול יריבתה, ולא הצליחה לבצע תרגיל שיעלה אותה על לוח הניקוד, לבסוף היא נכנעה בזכות שני ווזארי וסיימה עם מדליית הכסף.

https://www.youtube.com/watch?v=KrgYrxQ71Bw

ארד לאריאל בצלאל (במשקל עד 52 ק"ג). בצלאל גברה על בוסרה אוצדק הטורקית בקרב הראשון ובסיבוב השני הפסידה לקראסניקווי מקוסובו ונשרה לבית הניחומים. בבית הניחומים ניצחה בצלאל את טנה סיקיץ' מקרואטיה ועלתה לקרב על מדליית הארד. בצלאל פגשה בקרב המכריע את דיורה קלדיורובה מאוזבקיסטן, שכבר הפסידה לגילי כהן בחצי הגמר. הקרב התארך מעל 4 דקות, כאשר לשתי הג'ודאיות היה עונש אחד, לאחר 38 שניות בתוך זמו ניקוד הזהב ספגה האוזבקית עונש נוסף שהעניק לבצלאל הצעירה את מדליית הארד הראשונה שלה בבוגרים.

כסף לתמנע נלסון לוי (במשקל עד 57 ק"ג). נלסון לוי העפילה אוטומטית לסיבוב השני וניצחה בקרב הראשון את סנובר סולטונובה האוזבקית. בחצי הגמר גברה על בקי ליווסי הבריטית ועלתה לגמר. בקרב המכריע פגשה נלסון לוי את נורה גיקובה מקוסובו, ועלתה נחושה לקרב אולם לא הצליחה להגיע לניקוד. שתי המתמודדות קיבלו ענישה, אך לקראת סוף הקרב הצליחה היריבה מקוסובו להשיג ווזארי, שניצח לה את הקרב ונלסון לוי סיימה הופעה גדולה עם מדליית הכסף.

https://www.youtube.com/watch?v=kc2gzRZq2bQ

שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים התייחס להישג המרשים של המשלחת: ״העבודה שנעשית בנבחרת במשך שנים מוכיחה את עצמה כשאנחנו רואים שיש לנו דור המשך מצוין לשנים ארוכות קדימה. הבנות ביכולת טובה ואנחנו יכולים להיות אופטימיים לגבי ההמשך״.

ארד לברוך שמאילוב (במשקל עד 66 ק"ג). בגזרת הגברים שמאילוב היה היחיד שהשיג מדליה. הוא גבר על דנטרוב מטורקמינסטן בקרב הראשון, אך לדאבונו הפסיד בסיבוב השני לאבודלה אבדולזלילוב מרוסיה, ונשר לבית הניחומים שם השיג ניצחון מרשים באיפון תוך  14 שניות בלבד על סינאן סנדל הטורקי שנתן לו את הכרטיס לקרב על הארד. בקרב המכריע פגש שמאילוב את אזמט מוקנוב מקזחסטן, סגן אלוף העולם מ-2013. שמאילוב פתח טוב את הקרב וביצע ווזארי, הוא שמר על הניקוד הזה עד לסוף הקרב וזכה במדליית הארד. זוהי מדליית הארד השנייה של שמאילוב בתחרות גרנד פרי השנה והוא נראה במצב טוב מאוד לקראת אליפות אירופה.

https://www.youtube.com/watch?v=dja4uOyEcUw

היום השני של התחרות

ארד לטוהר בוטבול (משקל עד 73 ק"ג) אחרי שביום שישי הנבחרת הישראלית זכתה בשש מדליות בגראנד פרי אנטליה, עלה בשבת למזרן טוהר בוטבול וקיווה לזכות גם הוא במדליה.

בוטבול עלה אוטומטית לסיבוב השני ופתח את התחרות בניצחון על זאבורוב מטאג'יקיסטן באמצעות ווזארי. בסיבוב השלישי ניצח בוטבול את נרנקהאו ממונגוליה, גם כן בווזארי. בחצי הגמר פגש את חסן ואנליוגלו הטורקי ונכנע לו לאחר שהטורקי ביצע ווזארי. בוטבול עבר להתמודד על מדליית הארד מול רוק דראקסיץ' מסלובניה, אלוף אירופה בעברו, והקרב היה צמוד ולאחר ארבע דקות של קרב כל אחד מהם קיבל שני עונשים. הקרב לא הוכרע בזמן המוגדר ונכנס לניקוד זהב. לאחר כמעט שתי דקות, בהן שניהם לא הצליחו לבצע תרגילים, היריב הסלובני ספג עונש שהעניק לבוטבול את הניצחון ואת מדליית הארד.

גרנד פרי אנטליה (צילום: איגוד הג'ודו).
גרנד פרי אנטליה (צילום: איגוד הג'ודו).

מתחרים נוספים

אצל הגברים: בשישי אלון רחימא (משקל עד 60 ק"ג) סיים במקום השביעי ודניאל בן דוד (משקל עד 60 ק"ג) ניצח בקרב הראשון והפסיד בשני.

אצל הנשים: בשבת התחרו ענבל שמש (עד 63 ק"ג) ורותם שור (עד 63 ק"ג) שהפסידו בקרב הראשון שלהן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!