דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

אברה מנגיסטו / משפחת מנגיסטו ופעילים יצעדו היום בקריאה להחזיר את אברה הביתה

הצעדה תתקיים בשעות אחה"צ באשקלון. אברה מנגיסטו נמצא בשבי החמאס מזה 948 ימים לאחר שעבר את הגבול בסמוך לזיקים | אחיו של אברה, אילן: "בואו לתמוך במשפחה, צריך ללחוץ על הממשלה שתעשה להשבתו"

זה כבר הפסח השלישי שאברה מנגיסטו אינו יושב עם משפחתו לשולחן הסדר. משפחות רבות בישראל הציבו לצד שולחן החג גם כיסא ריק, המציין את היעדרו של מנגיסטו השבוי זה 948 ימים בשבי החמאס ברצועת עזה. היום תצעד משפחתו באשקלון ברוח חג החירות, יחד עם פעילים נוספים במחאה ובדרישה להשבתו של מנגיסטו.

אברה מנגיסטו (התמונה באדיבות המטה לשחרור אברה מנגיסטו)
אברה מנגיסטו בשבי חמאס
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

"אני מזמין את כולם לצעדה היום, לבוא ולתמוך במשפחה, לחזק אותנו." אילן מנגיסטו, אחיו הגדול של אברה, אמר ל'דבר ראשון'. "לאברה אני מוסר שאנחנו נילחם עד הטיפה האחרונה לשחרורו, ושאנחנו מתגעגעים וחושבים עליו כל הזמן."

הצעדה תחל בשעה 16:00 ליד חניית האשקלונה, ותסתיים על יד בית המשפחה ברחוב בן עזאי באשקלון, שם תתקיים גם פעילות גרפיטי הקוראת להשבתו של מנגיסטו לחיק משפחתו. הצועדים ילבשו חולצות לבנות ויקיימו במהלך הצעידה שלוש עצירות בהן ישאו בני המשפחה, פעילים ואישי ציבור דברים. במקום ימכרו גם חולצות הקוראות לשחרורו של מנגיסטו, שהכנסותיהן יוקדשו לכיסוי עלויות המאבק.

אברה מנגיסטו מתמודד עם מחלת נפש, שהתפרצה בין היתר בעקבות מותו של אחיו. ב-7 בספטמבר 2014 חצה את גדר המערכת של רצועת עזה, בפרצה סמוכה לחוף זיקים. חיילים שהוקפצו למקום בעקבות המעבר העידו כי היו סבורים על פי מצלמות האבטחה שמדובר באזרח אפריקאי אשר חצה את הגבול. רק שבועיים לאחר המקרה בהתערבות ח"כ פנינה תמנו שטה הגיע מפקד אוגדת עזה לפגוש את המשפחה ההמומה. מאז אמון על התיק יאיר לוטן הממונה על הנעדרים והשבויים במשרד ראש הממשלה. אולם לטענת הפעילים המלווים את המשפחה, לא נעשה די להצלתו של אברה ולשחרורו.

האח אילן אמר, "זה היה הפסח השלישי בלי אברה. האמת שכל יום אנחנו מחכים לו והוא חסר לנו, אבל בחגים זה באמת קשה יותר. אברה עבר שלא בדעתו את הגבול, ואנחנו מצפים מהממשלה שתדאג לאזרחים שלה, לכולם. אחרי הצעדה הזו, הממשלה צריכה לדעת שאנחנו נבוא אליהם. נוח להם שלא מדברים."

מלבד מנגיסטו מוחזקים בידי החמאס שני שבויים נוספים ככל הנראה – הישאם אבו סייד, אזרח אשר חצה את הגבול כשלושה חודשים לפני מנגיסטו, וג'ומעה אברהים אבו גנימה אשר חצה את הגבול ביולי 2016. שניהם ממוצע בדואי ישראלי, ומתמודדים עם מחלות נפש. להבדיל מבשני המקרים הקודמים, במקרה של אבו גנימה מיהרה מדינת ישראל לאשר את פרסום שמו כמו גם את העובדה שחצה את הגדר מרצונו, על רקע של מחלתו הנפשית ובדומה לשני השבויים הקודמים. ייתכן והמטרה הייתה לפגוע באמצעות הסיקור ברשתות הערביות בקמפיין של החמאס, המציג את השבויים כחיילים ישראלים אשר נשבו בקרב.

מלבד השבויים שייתכן שעודם חיים המוחזקים בידי חמאס, מחזיק ארגון הטירור גם בגופותיהם של שני חיילים אשר נפלו בצוק איתן בקיץ 2014 – אורון שאול ז"ל והדר גולדין ז"ל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!