דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצחים כי הקבוצה שייכת לאוהדים, כחלק ממגמה הולכת וגוברת: בית״ר נורדיה ירושלים עלתה ליגה

עוד ניצחו: אוהדי דורטמונד מכניסי האורחים והפועל חולון שפתחה פער בצמרת. הפסידו השבוע: ניימאר, הפועל כפר-ברא ורוני אוסאליבן, גדול שחקני הסנוקר שהפך לרובוט. ועוד

בית"ר נורדיה במשחק העלייה לליגה א' (צילום: ינון פוקס מתוך עמוד הפייסבוק של בית"ר נורדיה ירושלים)
בית"ר נורדיה במשחק העלייה לליגה א' (צילום: ינון פוקס מתוך עמוד הפייסבוק של בית"ר נורדיה ירושלים)
יאיר צוקר
ליאור ברטל
אור גואטה
צור רוזנצוויג

מנצחת כי החזירה את הכבוד לאוהדים ועולה לליגה א': בית"ר נורדיה ירושלים

יאיר צוקר

בית"ר נורדיה ירושלים, קבוצת האוהדים שהוקמה לפני שנתיים במחאה על הקריאות הגזעניות ביציעים של בית"ר ירושלים עשתה השבוע היסטוריה והעפילה לליגה א'.

נורדיה קמה מתוך תחושת מיאוס מהתווית שהודבקה לאוהדי בית"ר ירושלים בשל שירים כמו: "הנה היא עולה הקבוצה הגזענית של המדינה". מיום הקמתה הצליחה נורדיה לרתום אלפי אוהדים של בית"ר שנמנעו במשך שנים מלהגיע לאצטדיון טדי וגם אוהדי כדורגל נוספים שרעיון קבוצת האוהדים קסם להם.

בשונה מקבוצת בית"ר המקורית, בנורדיה משחק שחקן ערבי בשם מוחמד מנצור לצד האחים יקיר ואביתר ברוכיאן, אחיו של אבירם ברוכיאן ששיחק בבית"ר ואדם מזרחי הוותיק ששיחק בשלל קבוצות העיר ירושלים ומחוצה לה.

המסע של בית"ר נורדיה החל בעונת 2014/15 בליגה ג', מחוז מרכז, שם סיימה את עונתה הראשונה במקום השני ובעונה שלאחריה כבר עלתה לליגה ב'. בעונה נוכחית שיחקה הקבוצה בליגה ב' דרום ב' בה משחקת קבוצת אוהדים נוספת, זו של עירוני אשדוד שכמו נורדיה, קמה גם היא במטרה להחזיר את הכדורגל לאוהדים. הייתה זו עונה מרתקת ומלאת תהפוכות כשבמוקד התנהל מאבק עיקש על המקום הראשון בליגה בין נורדיה למכבי קרית מלאכי. במחזור לפני האחרון נפגשו הקבוצות ל"משחק העונה" וסיימו אותו בתיקו 1:1 בזכות שער של אליאור משעלי שקרב את נורדיה לעלייה המיוחלת.

השבוע הבטיחה בית"ר נורדיה באופן סופי את ראשות ליגה ב' דרום ב' לאחר שהביסה 0:5 את עירוני בית שמש במחזור האחרון בליגה. את השערים לירושלמים כבשו: אליאור משעלי, אסף לוי ואדם מזרחי שעלה כמחליף והבקיע שלושער! המשחק התקיים לעיניי 4,000 צופים שגדשו את טדי ובסיומו חגגו עלייה מרגשת במיוחד של קבוצת האוהדים החדשה לליגה א'.

מפסיד כי על עבירות משלמים וביוקר: ניימאר

ליאור ברטל

המפסיד הגדול של השבוע הוא ניימאר. ניימאר נרכש על ידי ברצלונה בקיץ 2013 תמורת 88 מיליון יורו. רק בשבוע שעבר הוא חגג את שערו ה-100 במדי ברצלונה. שחקן הכנף המהיר והווירטואוז של נבחרת ברזיל פתח בצורה חלשה את העונה. רבות דובר על חוסר המנוחה שלו בשל השתתפותו בריו 2016. אבל ככל שהשנה התקדמה ניימאר חזר לעצמו ומאז תחילת 2017 הוא הפך להיות השחקן השני המשמעותי ביותר של ברצלונה, אחרי מסי כמובן, כאשר השיא היה בקאמבק הנפלא אותו הנהיג בגומלין של שמינית גמר ליגת האלופות מול פריס סן ז'רמן עם שני שערים, בישול וסחיטת פנדל.

באופן כללי המאזן שלו העונה בברצלונה עומד על 15 שערים ו-24 בישולים מתחילת העונה בכל המסגרות. השבוע ברסה פגשה את קבוצת מלאגה מתחתית הליגה במשחק שהיא הייתה חייבת לנצח אחרי איבוד הנקודות של ריאל בדרבי של מדריד מול אתלטיקו. אלא שלמרבה ההפתעה ברסה הפסידה 2:0 במשחק עם תצוגה התקפית והגנתית גרועה כאשר השיא היה הרחקתו בדקה ה-66 של ניימאר, אחרי עבירה על שחקן מלאגה דייגו יורנטה.

https://www.youtube.com/watch?v=Zc_v_n-R7Gc

ניימאר ספג מתחילת המשחק עבירות קטנות וגדולות משחקני מלאגה, שלא זכו להתייחסות מצד השופט. הוא כנראה הרגיש שהשופטים מתעלמים מהאלימות שמופנית כלפיו ונראה עצבני ומחייך בזלזול אחרי השריקות שלא קיבל. אולי עדיף היה אם לואיס אנריקה, מאמנו, היה מחליף אותו כאשר הוא החל להסתובב מתוסכל על המגרש. אך מאמן ברצלונה פספס את ההזדמנות וכאשר ניימאר הורחק הוא הוסיף חטא על פשע ומחא כפיים בהפגנתיות לשופטי המשחק. כעונש ניימאר קיבל הרחקה ל-3 משחקים ויחמיץ גם את הסופר קלאסיקו החשוב.

אוהדים הכינו קליפ שמראה את האלימות שמהונפתה כלפי ניימאר. אבל גם אם חש מתוסכל, לאלימות בחזרה אין מקום במגרש ובכלל. הטעות הזו עוד עלולה לעלוץ לברצלונה באליפות.

מנצחים באירוח הסדר: אוהדי דורטמונד

מתן בויניס

הגעה למשחקי חוץ של הקבוצה שאותה אתה אוהד היא חלק מרכזי בחייהם של סוג מסויים של אוהדים. זו ממש תת תרבות בתוך עולם הספורט וספציפית בכדורגל. הגעה למשחקי חוץ ובמיוחד במשחקי חוץ במדינות אחרות דורשת הוצאות כלכליות רבות והשקעה לוז"ית לא קטנה. מה שצריך להבין שזה מה שקוסם לאותם אוהדים שבוחרים לעשות זאת. החוויה לא מתחילה ונגמרת במה שמתרחש בזמן 90 דקות המשחק, אלא היא מתחילה מהרגע שיצאת מהבית, דרך ההגעה ליעד, המפגש עם המקומיים, הלינה ועוד ועוד.

דחייתו של המשחק של דורטמונד מול מונאקו בשל הפיצוץ שאירע סמוך לאוטובוס הקבוצה, יצר מצב של כמה מאות אם לא אלפי אוהדים צרפתים שנתקעו בגרמניה בלי תוכנית. אוהדי דורטמונד שכנראה הבינו את המצב החליטו לעזור ולארח את אוהדי היריבה הצרפתית, מונאקו, בביתם. פשוט, נחמד, נעים ואנושי. ככה אנחנו אוהבים את הספורט ואת האוהדים שלנו.

מפסידים כי נתפסו עם הבקבוק ביד: שחקני נוער מהפועל תל אביב

צור רוזנצוויג

החלום של כל ספורטאי צעיר הוא להיות יום אחד שחקן מוכר מצליח ומשפיע במדינתו ואחר כך ביבשת אחרת. הדרך לשם דורשת משמעת, אימונים והקפדה על אורח חיים בריא מחוץ למגרש ובתוכו.

כדי להיות שחקן פעיל ספורטיבי בימhנו לא צריך רק להבקיע הרבה גולים, או לעצור התקפות מתפרצות, היום יותר מבעבר כל מי שקשור לעולם הזה הוא מודל לחיקוי, שרבבות של ילדים רוצים להיות כמותו. לכן, כיום, לכל הספורטאים הפעילים יש עמוד ברשת החברתית שהם דואגים לראות ולהראות ואלפי עיניים נשואות לעברם.

בתוך מציאות זו, שווה לעצור רגע ולברר מה אנחנו דורשים מדור העתיד שלנו? מה הרף החינוכי ספורטיבי אותו אנו מציבים? ומה הצוות המקצועי עושה בעניין?

השאלות הללו עולות ביתר שאת לאור זאת שבשבוע האחרון הושעו שישה שחקני המרחב הבוגר ממחלקת הנוער של הפועל תל אביב, וביניהם שחקן בסגל הקבוצה הבוגרת, מכל פעילות. זאת לאחר שנצפו וצולמו שותים אלכוהול מספר פעמים בזמן האחרון. חשיפת התמונות והפיכתם לעיסוק משמעתי חינוכי נעשתה על ידי אוהדים שונים שדיווחו לצוות הספורטיבי על כך.

הפועל תל אביב צוטטה אומרת בתגובה לאירוע משמעתי זה: "הילדים הושעו עד לקיום שיחת בירור עמם. מדובר בילדים טובים, שככל הנראה טעו בהתנהלותם ואנו סמוכים ובטוחים כי מקרים מסוג זה לא יקרו שוב. בנוסף, הצוות המקצועי יערוך שיחה על אורח חיים מקצועני עם הילדים כבר בימים הקרובים."

אם להיות כנים עם עצמנו, רבים מבני הנוער שותים עוד לפני הגעתם לגיל 18. בתוך מציאות שכזו על ההנהלה והצוות המקצועי, בכל מועדון ובכל ענף, להציב גבולות ברורים בנושא מתוך סולם הערכים הראוי לשחקנים ומתוך השאלה אילו אנשים בוגרים אנחנו רוצים שהם יהיו?

החשיבות של מועדוני הילדים והנוער גדולה לא רק בשביל לטפח את מסי הבא אלא בעיקר בשביל לחנך את דור העתיד.

מפסידים כי גם להפסיד צריך לדעת: הפועל כפר ברא

אור גואטה

בשבת האחרונה פגשה הפועל כפר ברא מליגה ג' את מוליכת הטבלה, שמשון כפר קאסם. עוד לפני המשחק מספר שחקני כפר ברא הכירו בכך שהם כנראה הולכים להפסיד. בגדול. כפר קאסם לא ניסתה להשפיל את יריבתה, אך כבר במחצית ירדה מוליכת הטבלה ביתרון 7:0. למחצית השנייה החליטו שחקני כפר ברא שלא לעלות מחשש לבושה "יש לנו הרבה שחקנים שהפסיקו להגיע לאימונים ולא מעט שחקנים פצועים" ניסו לתרץ בהנהלת הפועל כפר ברא, "במחצית היו מספר שחקנים שלא חשו בטוב ולא יכולנו להמשיך עם מספר מועט של שחקנים".

שחקני כפר ברא, שאפילו ניצחו כמה משחקים העונה, כנראה החליטו שלא נאה להם להתבזות וגרמו לאוהדים, לצוות השיפוט ולהתאחדות לבזבז זמן וכסף על המשחק שלהם. צריך להגיד לשחקני כפר ברא, שגם בורוסיה דורטמונד הגדולה הוציאה 12 כדורים מהרשת ולא הבקיעה שער אחד נגד מנשנגלדבאך במשחק ליגה ב-1978, וגם מכבי תל אביב נאלצה לסיים משחק אחרי שמכבי חיפה הבקיעה לה עשירייה ב-1988, אז אנחנו מאמינים שגם הפועל כפר ברא יכולה הייתה לסיים את המשחק בכבוד, כי גם להפסיד צריך לדעת.

מנצחים ונראים כמו אלופה בפוטנציה: הפועל חולון

ליאור ברטל

הפועל חולון היא אחת הקבוצות הוותיקות והאהודות בכדורסל הישראלי. היא נוסדה ב-1954 ואת רוב שנותיה בילתה בליגה הראשונה בישראל. בקבוצה שיחקו וגדלו כוכבי נבחרת ישראל כמו מוטי דניאל, יואב ספר, ישראל אלימלך משה מזרחי, האחים בלול ועוד.

עונת השיא שלה הייתה בשנת 2007/8 כאשר בהובלת המאמן/בעלים מיקי דורסמן, סיימה העולה החדשה לליגת העל ראשונה בטבלה וזכתה באליפות היסטורית בגמר הפיינלפור מול מכבי ת"א. באותה עונה כיכבו בחולון טריי סימונס, אריק קאמבל, מורן רוט ומעל כולם פיי גיי טאקר שמככב בשנים האחרונות בפיניקס סאנס מהנ.ב.א. שנה לאחר אותה אליפות שיחררה הקבוצה את רוב הסגל שלה ועדיין הצליחה לזכות בגביע המדינה בהובלת המאמן דני פרנקו.

בשנים האחרונות, הקבוצה מאולם הפחים שעברה בשנה האחרונה לאולם חדיש יותר, לא זכתה להצלחה גדולה בליגה או בגביע, וחזרה להיות קבוצת אמצע טבלה. אלא שהשנה יש אווירה אחרת בחולון. השנה נבנתה קבוצה מצויינת בהובלת המאמן דן שמיר עם כוכבי הקבוצה ג'יימס בל, שלומי הרוש ודריון אטקינס שמרכיבים קבוצה מצויינת. שבעה משחקים לסיום העונה מובילה חולון את הליגה לפני מכבי ת"א והפועל ירושלים הגדולות אך הממושברות.

הפועל חולון איבדה לפני ארבעה מחזורים את הכוכב הגדול שלה קאליף וואיט אחרי שקרע רצועה במשחק מול מכבי ראשון לציון, אבל גם בלעדיו המשיכה הקבוצה לנצח, כולל הניצחון הגדול מול מכבי ת"א, ניצחון שהגיע אחרי 54 הפסדים ביד אליהו, במסגרת הליגה הסדירה. ביום חמישי שעבר ניצחה הקבוצה את בני הרצליה בתוצאה 79:75 בעזרת 17 נק' של ג'ורדון טיילור ועוד 15 נק' של שלומי הרוש. בזכות הניצחון פתחה חולון פער של משחק ממכבי ת"א בקרב על המקום הראשון, כאשר נשארו רק שבעה משחקים לסיום העונה הסדירה ותחילת הפלייאוף. האם אנחנו עומדים בפני עוד קבוצה היסטורית של חולון? נדע בוודאות רק אחרי גמר הפיינל פור ב-15 ביוני.

מנצחת באליפות אירופה: נבחרת הנערים בכדוריד

צור רוזנצוויג

ניצחון מורלי עם המון אנרגיות וציפייה להמשך, נבחרת הנערים של ישראל (שנתון 2002) חזרה מטורניר ביוון כאלופה. חבורת השחקנים הצעירה בהובלת המאמן הסרבי, אלכסנדר ברקוביץ', ניצחה במשחק הגמר את קבוצת קרואטיה זאגרב בתוצאה 17:16 לאחר משחק צמוד לאורך כל הדרך שאור לוי ורועי ליבגוט מובילים את רשימת מלכי השערים עם 6 ו-4 בהתאמה. בדרך למקום הראשון ישראל השיגה ניצחון על קבוצות מבוסניה, יוון וקרואטיה.

חשוב לציין שהניצחון הזה הוא חלק מתהליך החשיבה המחודש בנוגע לענפי הכדור התחרותיים. איגוד הכדוריד והוועד האולימפי אחראים על פרוייקט 2024, פרוייקט לתהליכים ארוכי טווח במסגרתו נבנה סגל זהב לנבחרת, הוקמה האקדמיה למצוינות במכון וינגייט וייוסד פרוייקט שאפתני לקידום הכדוריד בו שוהה נבחרת הנוער בגרמניה בזמן עונת המשחקים, הכל על מנת לייצר את דור העתיד של הענף אשר יוביל בעתיד את הנבחרת להצלחות מקומיות ובינלאומיות.

מנצחים עם אפס סבלנות לאלימות:  מכבי פתח תקווה ומאמנה קובי רפואה

אור גואטה

אליסון דוס סנטוס הוא כנראה אחד הזרים ההגנתיים המוכשרים שנחתו בארץ בשנים האחרונות. בלמה של מכבי פ"ת הוא באנקר אצל קובי רפואה, אך אפילו ועדת המשמעת של מכבי פתח תקווה, שנמצאת במאבקי הצמרת ותפגוש את מכבי תל אביב, לא יכולה היתה לשתוק לנוכח ההתפרעות של דוס סנטוס באימון בשבוע שעבר, והשעתה אותו לשבוע וחצי.

אליסון דוס סנטוס, שנמצא על הכוונת של מספר קבוצות בליגת העל לעונה הבאה, הכה בשבוע שעבר את לירוי צעירי במהלך אימון, תוך קללות והנפת אגרופים. צעירי נשאר המום ולא הגיב, אך דוס סנטוס לא נרגע וחבריו לקבוצה נאלצו להחזיק אותו שמא יפגע בצעירי.

"אחרי מה שאליסון עשה, רפואה לא יכול להחזיר אותו. איזה מסר זה יעביר לשחקנים האחרים?" אמרו במכבי פתח תקווה, ורפואה אכן האריך את ההשעייה שלו וגם מנע ממנו להגיע לאימונים. למרות הצורך הממשי של "הלוזונים" בהגנה חזקה אחרי ההפסדים האחרונים, הם בחרו בספורט ולא בשחקן מוכשר כזה או אחר.

מפסיד כי התראיין כמו רובוט: רוני אוסאליבן

יאיר צוקר

רוני אוסאליבן הוא טיפוס ססגוני ושנוי במחלוקת, הוא נחשב לאחד השחקנים הגדולים בתולדות הסנוקר שזכה כמעט בכל תואר אפשרי וגם כמרוויח הגדול ביותר בהיסטוריית המשחק בכל הזמנים, אבל אוסאליבן ידוע גם כמי שהסתבך לא מעט במהלך הקריירה ובעיקר הביא הרבה עניין וצבע לענף הספורט המעונב.

הבריטי המכונה "רוקט רוני" החליט לפני כחודשיים לעלות להתקפה מול התאחדות הסנוקר בינלאומית והוא עשה זאת בצורה משעשעת למדי, אם כי אולי בצורה שמבדחת בעיקר ילדים שטרם מלאו להם שש שנים.

הכל התחיל במכתב שקיבל אוסאליבן מהתאחדות הסנוקר הבינלאומית הנוזף בו על התנהגותו בעקבות מקרה בו הטיח ביקורת בשופט במהלך טורניר המאסטרס ואף קילל צלם.

אוסאליבן, שלא אהב את הנזיפה, החליט לנקוט במחאה נגד ההתאחדות והגדיר זאת כיחס לא הוגן מצד הנהלת הענף.

אך המחאה ש"רוקט רוני" בחר לנקוט בה הייתה קצת יוצאת דופן ואפשר לומר שילדותית, משום ששחקן הסנוקר החליט להתנהג בצורה מוזרה ולא הולמת בראיונות שיעניק לתקשורת.

לדוגמא: בראיונות מסויימים שקיים הוא ענה על השאלות שנשאל במילה אחת בלבד ובמהלך אליפות וויילס הוא שר לכתב של ה-BBC שיר של להקת אואזיס. אבל השיא היה השבוע כשאוסאליבן התראיין במהלך טורניר הגראנד פרי וענה על שאלות המרואיין כשהוא עושה חיקוי של רובוט.

תחילה שאל אותו המראיין: "האם העובדה שאתה מגיע לטורניר הזה כבר 17 שנים מעלה בך זיכרונות רבים?" אוסאליבן השיב לו בקול רובוטי: "כן זה מעלה בי זיכרונות רבים" המראיין המשיך ושאל: "איך אתה מרגיש עם כושר המשחק שלך לקראת הטורניר?" והופתע כשאלוף הסנוקר ענה לו שוב בקול רובוטי ואיטי "אני מרגיש טוב עם המשחק שלי ומקווה להמשיך כך עד סוף העונה".

בסוף הראיון 'המרתק' המראיין 'עקץ' את אוסאליבן "שיחקת כמו רובוט היום, כל הכבוד לך". נראה שההומור הבריטי 'המשובח' של אוסאליבן שעשע בעיקר את עצמו ואולי פחות את נשיא התאחדות הסנוקר הבינלאומית, בארי הרן שאמר: "ההערות של אוסאליבן הן לא עבירה על החוקים, אבל הן בהחלט עבירה על הרוח של החוקים. אני מקווה שההיגיון הבריא שלו יחזור. זה היה משעשע בהתחלה, אבל עכשיו זה מביך את כולם, כולל את אוסאליבן עצמו. הגיע הזמן שאוסאליבן יתבגר קצת".

מפסידה ואולי מאבדת את זהב אולימפי: ג'מיימה סאמגונג

מתן בויניס

אוי ג'מיימה, זוכת המרתון הקנייתית בריו 2016 נכשלה בבדיקת סמים כאשר נתגלה בדמה חומר מסוג EPO בבדיקת פתע. התרגלנו כבר בכל אולימפיאדה להתוודע לעשרות רצות ורצים למרחקים ארוכים ובינוניים קנייתים. למעשה קניה, כמדינה, מחזיקה ב-30 מדליות זהב מענפי האתלטיקה הקלה מאז כניסתה לתחרויות בשנת 1956.

ההסברים בדבר ההצלחה הקנייתית בענפי הריצה היו שילוב של המרחקים הרבים שילדים קנייתים עושים בשביל להגיע לבתי הספר שלהם (בממוצע 7.5 קילומטר הלוך חזור) בכל יום עם הגובה הרב באזור הדרומי של השבר הסורי אפריקאי שגורם לריצות אלו לבית הספר להיות בתנאים קשים של חמצן דליל. בשנים האחרונות נתפסו לא מעט ספורטאים וספורטאיות קנייתים בשימוש בחומרים אסורים. נקווה כולנו שהאיגוד הקנייתי יתעשת ויחזיר את הכבוד האבוד לאומת הרצים הגאה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!