דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה מאורגנת

מאבקי עובדים / 250 עובדי מפעל מקבוצת ׳אלביט׳ בחולון יפתחו בעיצומים אחרי החג

במהלך מו״מ בין הנהלת ׳תדיראן מערכות׳ לעובדיה על מיזוג החברה עם חברה בת נוספת מקבוצת ׳אלביט׳ החלה ההנהלה לנקוט בצעדים חד צדדיים. יו"ר הוועד: "חוסר תם לב״

האם המפעל בחולון מקבוצת ׳אלביט מערכות׳ יושבת? צילום באדיבות עובדי תדיראן מערכות
האם המפעל בחולון מקבוצת ׳אלביט מערכות׳ יושבת? צילום באדיבות עובדי תדיראן מערכות
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מפעל במד ול"א קרקעי בחולון, מקבוצת אלביט מערכות, המוכר יותר בשמו הקודם ״תדיראן מערכות״, הודיעו כי בכוונתם לשבות לאחר החג במידה וההנהלה לא תחזור בה מהצעדים החד צדדיים בהם היא נוקטת למיזוג המפעל עם חברת ״אלישרא״, חברה אחרת בקבוצה.

לדבריהם התנהל מו"מ בין ועד העובדים לבין הנהלת אלישרא בנושא הליך המיזוג, אולם הוא התפוצץ כשהחלה ההנהלה לנקוט צעדים חד צדדיים לקדם את המיזוג. "אנחנו דורשים מההנהלה לחזור בה בפועל ולבטל את כל הצעדים החד-צדדיים שעשתה לקידום המיזוג", אמר יו"ר ועד עובדי תדיראן מערכות, סטריאן פינקל, "אי אפשר לנהל משא ומתן ובאותו זמן לקבוע עובדות בשטח, זה חוסר תום לב מוחלט. אם הדרישות שלנו לא ייענו נפתח בצעדים ארגוניים עד להשבתת המפעל".

"הנהלת החברה חייבת להבין שלא ניתן לה למזג את חברתנו בכפיה, אלא רק בהסכם מסודר" אמר פינקל, "בשנת 2014 הנהלת אלישרא חתמה עם תדיראן מערכות נייר הבנות, לפיו בן היתר לא תהיה האחדה של הפעילות המבוצעת בתדיראן מערכות ואלישרא. את ההסכם הזה הנהלת אלישרא מפרה כיום ביודעין."

לדבריו המשא ומתן שהתנהל בינם לבין ההנהלה שימש עבורה כמצג שווא בלבד, כשבפועל, כבר החל תהליך מיזוג המפעלים. "בכל פעם שבעל תפקיד בכיר בתדיראן מערכות עוזב או פורש, ההנהלה ממנה במקומו בעל תפקיד מאלישרא, וכך נוצר מצב שאנשי אלישרא מנהלים את עובדי תדיראן. מבטלים נהלים של תדיראן וקובעים במקומם נהלים של אלישרא" הסביר.

"חמור עוד יותר, שלפני שנה וחצי הקימו חברה-בת בשם סיגמאביט שאמורה לספק לנו ציוד ואנחנו מחויבים לקנות ממנה. פתאום סיגמאביט התחילה להתחרות בנו. בסיגמאביט אין שום הסכמים קיבוציים והם מעבירים אליה עבודה שלנו. ההנהלה מנסה לרוקן אותנו מתוכן ושנישאר בלי עבודה".    

סכסוך העבודה במפעל הוכרז ב-21 במרץ, ותקופת הצינון נסתיימה ב-5 באפריל. לפיכך מיד עם החזרה מחופשת הפסח ב-18 באפריל, יוכל ועד העובדים להורות על פתיחה בשביתה.

תדיראן מערכות ואלישרא, שתיהן חברות המייצרות מוצרים מתחום הלוחמה האלקטרונית ומוצרים נוספים, בבעלות קבוצת אלביט. באלביט בחרו שלא להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!