דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אירווזיון 2017

בעולם / הנקמה האוקראינית: רוסיה ביטלה את השתתפותה בתחרות האירוויזיון

הרוסים הודיעו אתמול (ה') שלא יקחו חלק בתחרות שתתקיים בחודש מאי בקייב, בשל סירובם של המארחים האוקראינים לאשר את השתתפותה של נציגת רוסיה, מכיוון שביקרה באי קרים לפני כשנתיים | "המהלך פוגע בטבע הא-פוליטי של התחרות", אמר יו"ר התחרות | הללויה

נציגת רוסיה לאירוויזיון יוליה סמילוב בהופעה (צילום ארכיון: AP Photo/Ekaterina Lyzlova, File).
נציגת רוסיה לאירוויזיון יוליה סמילוב בהופעה (צילום ארכיון: AP Photo/Ekaterina Lyzlova, File).
דוד טברסקי

רוסיה הכריזה באופן רשמי שהיא מושכת את השתתפותה בתחרות האירוויזיון שאמורה להתקיים בקייב אוקראינה, בחודש מאי הקרוב. אמש (חמישי) הודיע הערוץ הממשלתי המרכזי ברוסיה על כך שאינו מתכוון לשדר השנה את האירוויזיון בשל החלטתה של ממשלת אוקראינה לא לאפשר את כניסתה של מועמדת רוסיה לאירוויזיון, יוליה סמוילוב, לאוקראינה, החלטה אותה הגדירו כפוליטית. סמיולוב בת ה-28, היא בוגרת תוכנית הריאליטי X-פקטור הרוסית.

"איחוד השידור האירופאי ממשיך להציע לנו את האפשרות להשתתפות ממרחק דרך שידור לווייני או החלפת המועמדת, במועמדת אחרת. איננו מקבלים את שתי האפשרויות" מסר דובר הערוץ. "השתתפות מרחוק מפלה את המועמדת הרוסית, והולכת כנגד חוקי התחרות. לא תיבחן שום אפשרות להחלפת המועמדת ועל כך הערוץ אינו מתכוון לשדר את התחרות השנה."

"אוקראינה תאפשר כניסה והזדמנות שיוויונית לכל משתתפי האירוויזיון 2017", מסר משרד החוץ האוקראיני אתמול בצהריים בטוויטר, "אך במקביל לכך אנחנו מבקשים לכבד את מדיניות החוק שלנו." בנוסף להודעה, פרסם משרד החוץ מסמך המראה שכניסתה של סמוילוב לאוקראינה נאסרה מטעמים ענייניים, עקב עבירה על החוק האוקראיני.

גם ראש עיירית קייב, ויטלי קליצ'קו, הודיע שרוסיה יכלה לגשת למהלך הבחירה באופן יותר 'קונסטרוקטיבי' שאינו פוגע בחוק המדינה, "ברוסיה יש מספר עצום של מועמדים פוטנציאליים שיכולים לקחת חלק בתחרות בלי לפגוע בחוקי אוקראינה, אנחנו נשמח לראות אות כולם."

השיר הרוסי – Flame Is Burning

סגן ראש הממשלה האוקראיני, ויצ'יסלב קירילנקו, הסביר בראיון למגזין 'האובזרוואר' שהוא מודע לכך שהמהלך של אוקראינה יכול להביא לסנקציות ומהלכים כנגד מדינתו מהצד האירופאי, אך לדבריו, ממשלת אוקראינה עומדת על כוונתה לא לתת לסמוילוב להכנס למדינה למרות הלחצים. פראנק דיטר פרילינג, יו"ר תחרות האירוויזיון מסר שהוא מקווה שהרשויות באוקראינה יחזרו בהם מההחלטה, "אנחנו מאמינים שהמהלך פוגע באופן חמור ביושר ובטבע הא-פוליטי של התחרות, אשר מטרתה להביא את כל האומות ביחד לתחרות חברית." ועל כך הוסיף פריליניג שההכנות לתחרות בקייב במאי ממשיכות כסדרן.

ב-22 במרץ הכריזה ממשלת אוקראינה על כך שהיא הוציאה איסור כניסה למדינה למשך חמש שנים לסמוילוב, עקב ביקורה בחצי האי קרים בשנת 2015. עקב כך, הודיעו שירותי הביטחון הרוסים שכניסתה של סמיולוב למדינה לא תותר מכיוון ששלפי עמדת הממשלה, חצי האי קרים סופח באופן לא חוקי ע"י רוסיה באביב 2014 ועל כן, ביקורה של סמיולוב בחצי האי היה לא חוקי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!