כפי שהצהירו במהלך חופשת הפסח, פתחו הבוקר (שלישי) עובדי מפעל התעשייה הביטחונית "במד ול"א קרקעי" (המוכר יותר בשמו הקודם תדיראן מערכות), מקבוצת אלביט מערכות, בצעדים ארגוניים. זאת במחאה על הצעדים החד צדדיים בהם נוקטת הנהלת החברה למיזוג המפעל עם חברת "אלישרא", אף היא חברה בקבוצת אלביט.
העובדים חוסמים, בשעות אלו, את שער הכניסה למפעל בחולון, ומונעים מספקים להיכנס לתחומו.
"הנהלת אלישרא צריכה להבין שאין לעשות מיזוג בכפייה. אם מיזוג אז רק בהסכם, אנחנו לא ניתן לעשות אותו בכפייה" הבהיר יו"ר ועד העובדים במפעל, סטריאן פינקל, "ההנהלה צריכה לחזור בה מכל הצעדים החד-צדדיים שביצעה כדי לקדם את המיזוג, ורק אחרי שהצעדים האלה יבוטלו נשב למשא ומתן מכובד".
סכסוך עבודה הוכרז במפעל כבר לפני כחודש. לפי שעה בחר ועד העובדים שלא לפתוח בשביתה מלאה, וחלק מהעבודה במפעל עדיין מתבצעת; עם זאת העובדים מאיימים להרחיב את המאבק ולהשבית את המפעל כליל, אם ההנהלה לא תחזור בה מצעדי המיזוג החד-צדדיים.
לדברי פינקל, הליך המיזוג של מתבצע כבר בפועל, כאשר כל בעל תפקיד בכיר בחברה עוזב או פורש, מחליף אותו בעל תפקיד חדש מאלישרא. לטענתו, נוצר מצב בו אנשי אלישרא מנהלים, בפועל, את עובדי במד ול"א קרקעי. עוד הוסיף כי המנהלים החדשים ביטלו, בין היתר ובאורח חד צדדי, נהלים שהיו נהוגים בחברה, וקבעו במקומם נהלים חדשים – בהתאם לאלו הנהוגים באלישרא.
"לפני שנה וחצי הקימו חברה-בת בשם 'סיגמאביט' שאמורה לספק לנו ציוד ואנחנו מחויבים לקנות ממנה" הוסיף פינקל, "הבעיה היא שסיגמאביט התחילה להתחרות בנו. בגלל שבסיגמאביט אין הסכמים קיבוציים, הנהלת הקבוצה מעבירה אליה עבודה שלנו". לטענתו, מנסה הנהלת קבוצת אלביט "לרוקן את החברה מתוכן ולהשאירה ואנחנו נישאר בלי עבודה".
"בשנת 2014 הנהלת אלישרא חתמה עם תדיראן מערכות על 'נייר הבנות' שלפיו, בן היתר, לא תהיה האחדה של הפעילות. את ההסכם הזה הנהלת אלישרא מפרה כיום ביודעין", סיכם.
קבוצת אלביט בחרה שלא להגיב לדברים.