דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מוסיקה

דעות / כך סביבה מוסיקלית עשויה לתרום למקום העבודה

החיבור בין טכנולוגיה למוסיקה לא מתבטא רק באפליקציות שונות, אלא גם ככלי משמעותי בפיתוח יחסי האנוש בחברה | ביותר ויותר מקומות עבודה כבר מבינים שהכנסת אלמנטים מוסיקליים לסביבת העבודה היא חלק מהמגמה הכללית של הפיכת מקום העבודה למקום נעים ולסביבת עבודה מפרה

ג'אם סשן מוסיקאלי בחברת רדיס. (צילום: באדיבות חברת הביג דאטה Redis Labs)
ג'אם סשן מוסיקאלי בחברת רדיס. (צילום: באדיבות חברת הביג דאטה Redis Labs)

קיימים לא מעט סטרטאפים וחברות שעוסקות בתחום המוסיקה. כל אחד מציע פתרון אחר לבעיה או לצורך שעולה בשוק. החיבור בין עולמות הטכנולוגיה לעולמות המוסיקליים אינו חדש, הוא קיים לא מעט זמן. כבר לפני למעלה מעשור החלה נאפסטר מהפכה אמיתית בעולם המוסיקה באמצעות הרשת. אחריה, כאמור, החלו יזמים רבים, ביניהם גם לא מעט ישראלים, את הפיתוח הגדול הבא, מרשתות חברתיות בתחום, וסטארט-אפים ללימודי נגינה ועריכת קליפים.

אולם, החיבור המדובר בין טכנולוגיה למוסיקה אינו היחידי. דווקא מהכיוון של משאבי האנוש בהיי-טק נוצרה בין השניים נקודת חיבור נוספת, כאשר יותר ויותר חברות מכניסות אלמנטים מעולם המוסיקה אל תוך מרחב העבודה הפנימי שלהן, מתוך הבנה שזה יתרום לרווחת העובדים. ברמה הפרקטית מדובר על עירוב אלמנטים מוסיקליים במקום העבודה דוגמת קיום ערבי מוסיקה ייעודיים, הפסקות מוסיקה לג'אם סשן, הכנסת כלי נגינה מיוחדים לחללים המשותפים של העובדים, מתן אפשרות לעובדים לנגן, השמעת מוסיקה בהפסקות הצהריים וגם במהלך שעות העבודה.

אלה ואחרות, אמנם נראות כפעולות פשוטות שנעשות כחלק מהכנסת פנאי ואווירה לחברה, אבל בפועל הן בעלות חשיבות רבה יותר. כיום חברות רבות, ביניהן גם חברת 'רדיס לאבס', מבינות בחשיבותה של מוסיקה כגורם שמיטיב עם העובדים ומייצר אווירה נעימה. גם מבחינה מחקרית הבנה זו מתחדדת. עדויות מדעיות מצביעות כל כך שהמוזיקה משפיעה על מוח וגוף האדם, משפרת את מצב הרוח, מחזקת את המוטיבציה ואף גורמת לקרבה בין אנשים. מחקרים שנעשו בתחילת שנות השמונים קשרו בין ההתעסקות במוסיקה ליכולת של האדם להבין מהלכים מסובכים ולפתור בעיות גם בזמן העבודה. חלק מהחוקרים הראו כי עיסוק בסוגים מסויימים של מוזיקה משפר את החשיבה המרחבית ומסייע לעובד בפתרון בעיות שונות ובעיקר בתחומים מתמטיים. יחד עם זאת, ברור לכל כי שילוב המוזיקה במקומות העבודה אינו בלעדי לתחום ההיי-טק, עובדים בתעשיות אחרות נהנים גם כן משילוב של אלמנטים מוסיקליים בזמן העבודה.

בעידן הנוכחי תנאי ההעסקה בענף ההיי-טק עולים השכם וערב לשיח הציבורי, מדברים רבות על כך שחברות מרעיפות הטבות על העובדים ועושות ככל שביכולתן על מנת לגייס את המוחות הטובים ביותר. ויש דברים בגו – החידושים והפיתוחים שיוצאים מחברות הטכנולוגיה הישראליות וגם אלה הגלובאליות הינם חידושים שמשפרים את חיינו כמעט בכל תחום. הליך הכנסת אלמנטים מוסיקליים כמו זה שמתרחש בחיי היומיום של חברות רבות בתעשייה בישראל ובעולם, הוא חלק מהמגמה הכללית של הפיכת מקום העבודה למקום נעים ולסביבת עבודה מפרה, השואבת אליה את מיטב המוחות.

 


עדי שטרן היא היא מנהלת משאבי האנוש של חברת הביג דאטה Redis Labs

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!