דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / נשיא צ'צ'ניה זומן לפגישה עם פוטין, הכחיש רדיפת להט"ב במדינה

זאת בהמשך לפרסומים בתקשורת הרוסית, לפיהם מפעילה ממשלתו אלימות ממוסדת כנגד הקהילה | העיתון בו דווחה הפרשה לראשונה טוען כי יש בידיו רשימת בני אדם שנרצחו בשל נטייתם המינית, אך ציין כי אין אישור רשמי לקיומם של "מחנות ריכוז" להומוסקסואלים

רמזן קאדירוב מנהיג צ'צניה (צילום: AP Photo/ Musa Sadulaayev).
רמזן קאדירוב מנהיג צ'צניה (צילום: AP Photo/ Musa Sadulaayev).
דוד טברסקי

נשיא רוסיה , ולדימיר פוטין, נפגש אמש במוסקבה (רביעי) עם יו"ר הרפובליקה של צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, על מנת לדון בשליחת פלוגות של חיילים צ'צ'נים נוספים לסוריה, כמו גם בידיעות על רדיפה ממוסדת של קהילת הלהט"ב במדינה, עליה דווחו לראשונה בעיתון האופוזציה הרוסי 'נובאיה גאזייטה'. בפגישה אמש הכחיש קדירוב את הדיווחים, וכינה אותם "פרובוקציות", כך על פי כלי התקשורת ברוסיה.

"אני רוצה להצהיר בפניכם, שהכתבות הפרובוקטיביות שנכתבו על העניינים שקורים אצלנו , שכאילו יש עצורים. רבותיי, 'נשמות טובות' כותבות שיש לנו עצורים ברפובליקה, אפילו לדבר על זה לא נעים לי" צוטט קדירוב על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס.

על פי הפרסום בנובאיה גאזייטה, ציין קדירוב בפני פוטין כי אחד מאלה ששמם פורסם כאילו נרצחו בשל נטייתם המינית, נמצא חי בביתו על ידי הרשויות והכחיש שהוא נרדף על עצם היותו הומוסקסואל. קדירוב לא ציין את שמו של האיש, אך לטענת העיתון לא מדובר באחת העדויות עליהם דיווחו.

הפגנות מול שגרירות רוסיה בלונדון של פעילים להט"בים אל מול הידיעות על ריכוז להט"בים בצ'צ'ניה (צילום: Thomas Hornall/PA via AP)
הפגנות מול שגרירות רוסיה בלונדון של פעילים להט"בים אל מול הידיעות על ריכוז להט"בים בצ'צ'ניה (צילום: Thomas Hornall/PA via AP)

בנובאיה גאזייטה כי בידיהם רשימת שמות של בני אדם שנרצחו בשם נטייתם המינית, אותה הרכיבו בעזרת ארגוני זכויות אדם בצ'צ'ניה. עוד הדגישו כי אין בידיהם אישור ממקורות רשמיים על קיומם של "מחנות ריכוז" להומוסקסואלים או עדויות לעינויים. לטענת העיתון, דיווחים אלה הגיעו מכלי תקשורת אחרים. העיתון התחייב להמשיך ולעקוב אחרי כל הפרה של זכויות אדם בצ'צ'ניה.

בתחילת השבוע, במהלך פגישה עם מנהיגים מוסלמים, אמר קדירוב כי תשומת הלב הבינלאומית שמשך הדיווח, מהווה "מתקפת מידע מסיבית…על מנת להשחיר את פני החברה שלנו, אורח החיים שלנו, והמסורות והמנהגים שלנו". קדירוב אף קרא לפעולת תגמול כנגד נובאיה גאזייטה, קריאה אותה הגדיר העיתון "דחיפת דתיים קיצוניים לבצע טבח בעיתונאים".

ביום שני האחרון, קראה  המועצה להגנה על עיתונאים, ארגון בינלאומי המפקח על חופש העיתונות, לרשויות ברוסיה לפעול :במהירות, בהחלטיות ובאפקטיביות" כנגד האיומים על העיתון ועל העיתונאי שפרסם את הכתבה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!