דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / השחקנים הישראלים שהביאו כבוד לברייטון הם בין המנצחים שלנו השבוע

וגם: הוד השרון הופכת לעיר ספורט לגיטימית, ההתאחדות לכדורגל שתשדר בלייב בערוץ היו-טיוב שלה את משחקי נבחרת ישראל, והטניסאית הישראלית המבטיחה , וכמובן נבחרת הנשים בכדורגל| בין המפסידים: המאמן המתפטר, האוהדים של ברונדבי והעכברושים שלהם

נבחרת ישראל בכדורגל נשים חוגגות את העלייה לסיבוב המוקדמות השני במונדיאל  2019 (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל).
נבחרת ישראל בכדורגל נשים חוגגות את העלייה לסיבוב המוקדמות השני במונדיאל 2019 (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל).
יאיר צוקר
ליאור ברטל
אור גואטה
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחים בזכות הישראלים: ברייטון

אור גואטה

בפעם האחרונה שקבוצת ברייטון אנד הוב אלביון ירדה מהפרמייר ליג לליגת המשנה, רוב השחקנים שלה עוד לא נולדו. מאז שהיא ירדה לאחרונה, בעונת 82-83, יותר היא לא חזרה. באותה שנה נולד גלן מארי, אחד משחקני ההתקפה החשובים של "השחפים" בעונה שעברה. כשתומר חמד נולד, היא ניצלה מירידה לליגה הראשונה (הליגה השלישית במדרג הליגות), כשבירם כיאל נולד, היא ירדה לליגה השנייה. כשלואיס דאנק, אחד הבאנקרים של כריס יוטון בהגנה נולד, ברייטון ירדה לליגה הרביעית. לפני כעשור הקבוצה נרכשה ע"י שחקן הפוקר הברייטוני, טוני בלום והחלה בתהליך הבראה, בו עלתה לצ'מפיונשיפ והתבססה שם עד לעונה הנוכחית. אחרי שעברה מספר מאמנים בעשור האחרון, כולל סמי הופייה, הזכור לנו מליברפול ואחד בשם אוסקר גרסיה, שאחרי שלא הלך לו אצל ה"שחפים" עבר למכבי תל אביב, הגיע באמצע עונת 2014/15 מאמנה הנוכחי של ברייטון, כריס יוטון.

שחקני ברייטון וביהם תוומר חמד ובירם כיאל חוגגים עם האוהדים את העלייה לפריימיר ליג (צילום: Gareth Fuller/PA via AP).
שחקני ברייטון וביהם תוומר חמד ובירם כיאל חוגגים עם האוהדים את העלייה לפריימיר ליג (צילום: Gareth Fuller/PA via AP).

יוטון, שהגיע אחרי שתי עונות בינוניות עם נוריץ' בפרמייר ליג, נראה כאילו היה מיועד לכחולים מברייטון, כשהציל אותם מירידה. בעונה שלאחר מכן, קבע שיא מועדון והשתווה לשיא ההיסטורי של ווסטהאם, כשהוביל את הקבוצה לרצף של 21 משחקים ללא הפסד. עם כניסתו של יוטון לתפקיד, הוא מיהר להחתים את שחקה של סלטיק, שלא קיבל מספיק דקות משחק ביחס ליכולות שלו – בירם כיאל. בסוף אותה עונה מוצלחת, שהעלייה בה נמנעה רק עקב יחס שערים נמוך יחסית, הצטרף לכיאל חברו ממכבי חיפה – תומר חמד, שהגיע לאחר ששיחק במאיורקה ואלמירה בספרד.

עבור שני הישראלים, המעבר לברייטון עשה בעיקר טוב, כיאל מצא את מקומו במרכז הקישור וחמד הבקיע 17 שערים בכל המסגרות בעונת הבכורה שלו במועדון. העונה חמד כבש 14 שערים בלבד, אך במהלך העונה קנה לעצמו מקום של קבע בהרכב לצד גלן מארי הוותיק.

את העונה הנוכחית פתחה ברייטון כשהיא שמה לעצמה למטרה ברורה לעלות לפריימרליג, אך נתקלה בלא מעט קשיים מול ניוקאסל, לידס ואחרות. למרות שלא ניצחה את ניוקאסל העונה, הצליחה ברייטון להתעלות מעל יריבותיה ברוב המשחקים, וניצחה ב-8 מתוך 10 המשחקים האחרונים שלה, והצליחה לברוח לניוקאסל ולפתוח ממנה פער של 7 נקודות ו-13 נקודות מהמקום השלישי, מה שהבטיח לה באופן מעשי את העלייה. לא יכולתי שלא להתרגש כשראיתי את חמד וכיאל חוגגים את העלייה כאילו זכו באליפות, בידיעה שהם מהשחקנים המשמעותיים שהצעידו את המועדון אל הפרמיירליג, אחרי 34 שנים.

מפסיד בשריקות ומכעיס את האוהדים: ויקטור קסאי

אור גואטה

כנראה שעד עכשיו לא ידעתם מי זה ויקטור קסאי, האמת שגם אני לא, עד שראיתי את משחק ליגת האלופות בין באיירן מינכן לריאל מדריד ביום שלישי. למי שלא עקב, ריאל מדריד ניצחה 4-2 אחרי הארכה. ריאל שיחקה מצויין, לא אטיל בזה ספק, אבל למרות השלישייה שהבקיעה בהארכה, פשוט לא הגיע לה לעלות.

להתלונן על טעויות שיפוט זו האסטרטגיה הראשונה בספר התירוצים של כל מאמן, אבל ויקטור קסאי וצוות השיפוט ההונגרי, פשוט התעללו בבאיירן מינכן והעניקו לריאל מדריד אינספור מתנות, אולי בתור חסד נעורים לקבוצה שטיפחה את גדול הכוכבים של הונגריה, פרנץ פושקש. אין לדעת.

השופט ויקטור קסאיי מוציא את הכרטיס הצהוב הראשון לארתורו וידאל במשחק ליגת האלפות של באיירן מינכן נגד ריאל מדריד בשלב רבע הגמר (צילום: AP Photo/Francisco Seco).
השופט ויקטור קסאיי מוציא את הכרטיס הצהוב הראשון לארתורו וידאל במשחק ליגת האלפות של באיירן מינכן נגד ריאל מדריד בשלב רבע הגמר (צילום: AP Photo/Francisco Seco).

השופט ההונגרי הבינלאומי בן ה-41, ששפט משחקי מונדיאל ואף בגמר הצ'מפיונס ב-2011 בין ברצלונה למנצ'סטר יונייטד, כנראה "לא היה מוכן למשימה", כפי שאמר מאמן באיירן קרלו אנצ'לוטי. לאורך כל המשחק ניתן היה להבחין בשחקן "כסחן" במיוחד במדים הלבנים, קאסמירו שמו, שקיבל לא יותר מכרטיס צהוב אחד לאורך כל המשחק. לעומתו, כנראה המדים האדומים של באיירן עוררו אמוציות חזקות אצל השופט, ששלח בשני כרטיסים צהובים את ארתורו וידאל לחדר ההלבשה לקראת סוף המחצית השנייה, והשאיר את באיירן לשחק כ-40 דקות ב-10 שחקנים, ואף הוסיף כששלף לא פחות מ-5 צהובים לחובתם של שחקניה של אלופת גרמניה, לעומת אחד של הבלאנקוס.

הגרמנים שלטו לכל אורך המחצית השנייה, ואולי לא היו מצליחים להכריע את המשחק לטובתם, אבל אי אפשר שלא להתעלם מההשפעה הפיזית והמורלית של ההחלטות האיומות של קסאי. כמובן שלא ניתן להטיל את כל האשמה על קסאי, והיו לו לפחות שני שותפים לטעויות שערורייתיות שסייעו בהכרעת תוצאת המשחק. עם כל ההערכה לרונאלדו שחגג במשחק את שערו ה-100 בצ'מפיונס והוכיח שהוא מהסקוררים הגדולים ביותר בכל הזמנים, שניים מהשערים שלו היו בעמדות נבדל, אשר לא הקוון, לא שופט הרחבה וכמובן לא קסאי עצמו, השכילו לראות.

בגזרת האוהדים, אגב, דף הויקיפדיה של ויקטור קסאי "הוטרל" ובעודו על המגרש, שונה העמוד שלו והראה מה האוהדים חושבים על המשחק, שלצערנו, ראוי להיכנס לספרי ההיסטוריה כאחד המשחקים הבינלאומיים עם השיפוט החלש ביותר. כן חשוב להזכיר שעבודת השיפוט מורכבת ומלחיצה מאוד, וקשה שלא לבצע בה טעויות שהן הרי חלק ממשחק הכדורגל.

https://twitter.com/Messianico1899/status/854029958146076673

מפסיד בבחירת האויב: דיוויד פיזדייל

מתן בויניס

מאמן הממפיס גריזליס, דיוויד פיזדייל, הפסיד בשלישי לפנות בוקר את המשחק השני בסדרת הפלייאוף נגד הסן אנטוניו ספרס. במסיבת העיתונאים לאחר ההפסד המאמן נתן נאום תוכחה מרגש כנגד השופטים. טענותיו היו בדבר מספר העבירות שנשרקו לקבוצתו אל מול המספר שנשרק לספרס. פיזדייל הוסיף וטען ששחקניו לא מקבלים את השריקות בגלל שהם לא מתלוננים לשופטים. רק מה? הקבוצה שמולה שיחק דייב היקר היא קבוצה שידועה ברחבי הליגה בהוגנות והקלאסה שלה. יותר מכך – קוואי לנארד, כוכב הספרס, שזרק 19 זריקות עונשין בעצמו, ידוע בתור אדם שקט ונחבא אל הכלים ובדיוק ההיפך מהכוכבים המתבכיינים, אליהם התכוון פיזדייל. אז הנאום יצא מעורר השראה ואולי יעזור לגריזליס לקבל עוד כמה שריקות במשחק הבא, אבל קואץ' – להבא תבחר מטרה ראויה יותר למופת מאשר המועדון מטקסס.

https://www.youtube.com/watch?v=1u1KyJCBp2k

מנצחים באזור חיוג 09: מכבי הוד השרון כדורסל

צור רוזנצוויג

משהו טוב קורה בענפי הספורט השונים בהוד השרון השנה. אחרי שבכדורגל הקבוצה המקומית ייצגה את העיר בכבוד, במסגרת גביע המדינה מול קרית שמונה, ואחרי שבכדורעף גברים העפילה הקבוצה לגמר הליגה כנגד כל הסיכויים, על חשבונה של מטה אשר הגדולה, הגיע זמנה של קבוצת הכדורסל לנפק את תגלית השבוע.

הקבוצה, בהובלת המאמן חנן הירשוביץ', סיימה את העונה הסדירה במקום השמיני, שסידר לה מפגש בפלייאוף העלייה לליגת העל, מול עירוני רעננה של המאמן ברק פלג, שסיימו במקום הראשון.

שחקני מכבי הוד השרון במשחק חצי הגמר (צילום: איגוד הכדורסל).
שחקני מכבי הוד השרון במשחק חצי הגמר (צילום: איגוד הכדורסל).

כך, שוב, נעמדה קבוצה הוד השרונית במעמד דוד מול גוליית (לא בהקשר של אשכולות מס כמובן) ושוב נוכחנו לדעת, יותר מפעם אחת, שדוד מנצח ולא משנה במה.

בסגל הקבוצה אפשר למצוא שחקנים ותיקים ומנוסים כדגומת איגור סימין ועודד שעשוע הוותיק, אשר יחד עם וורן סטורם האימתני, ניל ורנון היעיל וכרמל בוכמן המצויין, ניצחו את הבחורים מ'פנינת השרון' בשני משחקים צמודים בסדרת הטוב משלושה, 73:69 במשחק הראשון ו 81:83 במשחק השני.

בהוד השרון כבר מתכוננים למפגש הבא מול נס ציונה, שירדה בשנה שעברה ליגה ולא מתכוונת להישאר עוד עונה בלאומית, אבל עם היכולת הזו של הוד השרון ואולי עם עוד קצת מזל שנשאר להם, יכולה להיות כאן סנסציה נוספת.

מפסיד כל פעם מחדש: ג'אנפרנקו זולה

צור רוזנצוויג

כל חובבי הכדורגל בשנות ה-90 זוכרים את ג'אנפרנקו זולה, השחקן האיטלקי הזריז והמוכשר, ששנותיו היפות היו במדי הקבוצה הלונדונית צ'לסי בה שיחק שבע עונות.

עם פרישתו, החליט זולה לפתוח בקריירת אימון בקבוצות שונות ברחבי העולם מווטפורד וווסטהאם באנגליה, דרך קליארי באיטליה והגיע גם עד אל-ערבי בקטאר. המשותף בין כולן הוא שמכל קבוצה הוא התפטר או פוטר, במהלך העונה. יש היום בעולם שחקני כדורגל מוצלחים שעשו את המעבר לקריירת אימון, חלקם זכו להצלחות כמו זינדין זידאן, לורן בלאן ולואיס אנריקה. יש רבים שגם אכיזבו, אבל אין ספק שזולה והתואר מאמן, מתקשים להיות חברים.

הפרק האחרון בנובלה של האיטלקי, הסתיים ממש השבוע, כאשר החליט להתפטר מאימון בירמניגהאם סיטי שמשחקת בצ'מפיונשיפ באנגליה. זולה סיים את תפקידו מוקדם מהצפוי, וזאת אחרי ארבעה חודשים בלבד.

ביום חתימתו למאמן, כאשר דורגה הקבוצה במקום ה-7 והמכובד, צוטט מנהל הקבוצה פאנוס פאבאלקיס, "עם זולה נצא לדרך חדשה ולכיוון חדש". אני מניח שהוא לא ייחל למצב שנוצר ביום הפיטורים, בו התדרדרה הקבוצה עד למקום ה-20, 3 נקודות בלבד מעל הקו האדום. הקבוצה בראשותו של זולה עמדה על שני ניצחונות בלבד ב24 משחקים.

בהזדמנות זו נאחל לקדנציה ארוכה יותר ובהצלחה למחליפו הארי רדנהאפ.

מנצחות וגם עכשיו כולם יכולים לראות: כדורגל נשים

ליאור ברטל

בשבוע שעבר נבחרת הנשים השתתפה במוקדמות המונדיאל, אחרי ניצחונות בתצוגות מרשימות על נבחרות ליטא ואנדורה, הנבחרת סיימה את משחקיה בתיקו אפס מול נבחרת מולדבה, ודורגה במקום הראשון בבית שמעלה אותה לשלב השני של המוקדמות ממנו אפשר לעלות למונדיאל.

את שלושת המשחקים העבירו בשידור חי בליטא, אשר אירחה את המשחקים, ואילו אף אחד לא דאג לשדר את משחקי הנבחרת בישראל. למרות ההישג הנפלא נבחרת ישראל, אין כמעט מי שמכיר את שחקניות הנבחרת וכוכבות הליגה. מה שנהוג בהרבה התאחדויות ובמועדונים באירופה הוא, לכל הפחות, לשדר את המשחקים דרך ערוץ יוטיוב מיועד לשידור. השידור מועבר בחינם, אם כי באיכות שידור שאינה גבוהה, ובדרך כלל אינו כולל פרשנות אלא רק צילום רוחב של ההתרחשות.

השבוע נפתחה הליגה המקצוענית בארה"ב לכדורגל נשים. במחזור הפתיחה נפגשו האלופה פורטלנד, והקבוצה המסקרנת העונה בליגה – אורלנדו, עדיין ללא הכוכבות מרטה הברזילאית ואלכס מורגן האמריקאית, שמשחקת בנתיים בליגת האלופות עם ליון הצרפתית. במשחק ניצחה פורטלנד 2:0 וקיבלה את צלחת האליפות, כאשר ביציעים נכחו 16 אלף צופים. כניסיון להגדיל את החשיפה של הליגה, הודיעה הנהלת הליגה המקצוענית בארה"ב שתפתח את משחקיה בשידור חינם באינטרנט.

יפה עשו בהתאחדות הכדורגל הישראלית, שהשבוע בחרו גם שם לאמץ את השיטה והכריזו שביום חמישי יתחילו לשדר בערוץ ההתאחדות לכדורגל ביוטיוב משחקים בשידור ישיר מהליגה הישראלית. זהו צעד מבורך ונהדר שיוכל לתת לנשים וגברים לראות את שחקניות הכדורגל הישראליות בלייב. הצעד הזה יכול לתת את החשיפה הדרושה והחשובה שכדורגל הנשים בישראל כל-כך זקוק לו, אבל זהו רק הצעד הראשון.

בליגת הנשים בישראל ישנן 9 קבוצות, כאשר כרגע את הליגה מוביל מועדון ספורט קרית גת, עם החלוצה הנפלאה דוברת בנדל בת ה-29, שמובילה את כובשות השערים עם 24 שערים ב-19 משחקים. עד סוף העונה נשארו שישה מחזורים, והמשחק הראשון שישודר יהיה של קרית-גת, המובילה מול הפועל עירוני פ"ת. אין לי ספק שאם בהתאחדות ימשיכו לעסוק בהגדלת החשיפה של כדורגל הנשים בישראל, כולנו נרוויח מכך וכך נגדיל גם את מספר הילדות והנערות שבוחרות להצטרף למועדוני הילדות ברחבי הארץ.

פנמה מזועזעת מרצח שחקן נבחרתה אלמיסר הנריקס

ליאור ברטל

אלמיסר הנריקס שחקן נבחרת פנמה עוד הספיק להופיע ל-10 דקות מול נבחרת ארה"ב במשחק מוקדמות המונדיאל ב-29 למרץ. הקשר האחורי עלה כמחליף ועזר לנבחרתו לזכות בנקודה חשובה מול היריבה החזקה. לצערו הרב, הופעתו ה-85 במדי הנבחרת הייתה גם ההופעה האחרונה. ביום שבת נרצח אלמיסר הנריקס ביריות בסמוך לביתו בעיר קולון. לפי העדויות במקום, השחקן בן 33 היה בדרך לצאת מביתו כאשר מתנקש ירה בו ובעוד שני אנשים שהיו איתו ונפצעו. שלושתם נלקחו לבית חולים בעיר, שם אלמיסר נפטר מפצעיו. נשיא פנמה ג'ואן קארלוס ואלרה, הודיע דרך הטוויטר שידאג לטפל בחקירת הרצח וקרא לרשויות בקולון למצוא במהרה את הרוצח. לפי משטרת פנמה כרגע נעצרו שבעה חשודים ברצח, שלושה מהם קטינים. לא כל כך ברורה עדיין סיבת הרצח, אבל אין ספק שקו אדום בעולם הספורט נחצה – וחשוב למצות את הדין עם הרוצח.

אלמיסר הנריקס שיחק בקבוצת ארבה אונידו מפנמה, הוא חזר אליה בתחילת העונה אחרי ששיחק במדיה בין השנים 2003 עד 2012 לסירוגין. במדיה זכה ב-2 אליפויות פנמה בשנים 2004 ו 2008. בנוסף אלמיסר הספיק לשחק בליגה הקולומביאנית בקבוצות אמריקה, ריאל קארטגאנה, אינדיפנט מאדלן ואתלטיקו הואילו. בינתיים במועדון הבית ארבה אונידו, החליטו להוציא את חולצת מספר 21 מהמועדון לזכרו.

מנצחת על המגרש ומראה שיש עתיד: דניז חזניוק

יאיר צוקר

הטניס הישראלי עדיין מחכה לפריצה של טניסאית לסבב העולמי, אשר שתגיע לגבהים ששחר פאר נגעה בהם בימיה הטובים.

השבוע קיבלנו איתות מיורשת פוטנציאלית וזוהי – דניז חזניוק, שזכתה השבוע בטורניר הITF באירפואטו שמקסיקו. זהו הישג מרשים מאוד לטניסאית הצעירה בת ה-22 שזוכה לראשונה בקריירה בטורניר בו גובה הפרסים ע"ס 25 אלף דולר. בעקבות הניצחון, חזניוק עתידה לקבל את הכרטיס למוקדמות הרולאן גרוס בפריז והיא צפוייה לעלות בדירוג ה WTA העולמי לאזור המקום ה-210 ולהיות המדורגת הישראלית הבכירה בסבב.

חזניוק אמנם לא זכתה עד כה למעמד של כבוד בטניס, והיא זכורה בעיקר בזכות המתיחות הלא מחמיאה עם הטניסיאת הבכירה לשעבר שחר פאר, עוד שהייתה בגיל נוער ומתחה ביקורת חריגה על ההתנהלות של פאר בנבחרת ישראל וכינתה אותה "בלוף אחד גדול".

כיום, עם קצת יותר ניסיון בסבב העולמי, היא מראה שהיא גם יודעת לדבר על המגרש ומפגינה נחישות של טניסאית שמתאימה לרמות הגבוהות.

חזניוק הגיעה לטורניר אירפואטו במקסיקו כמדורגת במקום 251 בעולם. בדרך לזכייה בטורניר, היא גברה בסיבוב הראשון על סטיבנסון האמריקאית 4:6 2:6 ובסיבוב השני על דאגלס האמריקאית 6:7 0:6.

ברבע הגמר פגשה את רונית יורובסקי האמריקאית וניצחה אותה 7:6 1:6 4:6, בחצי הגמר פגשה את הסלובקית מיכאלה הונצ׳ובה המדורגת 366 בעולם, אותה הביסה בתוצאה 2:6 1:6 ועלתה לגמר. בגמר הייתה אמורה להתמודד מולה סופיה זוק בת ה-17 מרוסיה המדורגת 272, אך היא לא הופיעה למשחק בשל פציעה והתואר הלך לישראלית שזוכה לראשונה בטורניר פיוצ'ר שגובה פרסים בו הוא 25 אלף דולר, מתוכו היא תקבל 3,919  דולר ו-50 נקודות דירוג שיעלו אותה 40 שלבים בדירוג, בכך חזניוק אמורה לחלוף על-פני יוליה גלושקו ולכבוש את הבכורה הישראלית בדירוג ה WTA וקרוב לוודאי שהיא אף תזכה להשתתף במוקדמות הגאנד סלאם "הרולאן גארוס" בפריז ומי יודע אם אולי אף תסיים את שנה קרוב ל-100 הראשונות בעולם.

מפסידים בצורה מגעילה להחריד: אוהדי ברונדבי

יאיר צוקר

אוהדי כדורגל הם אנשים יצריים מאוד ואפשר לומר שלפעמים גם יצירתיים.

לא אחת אפשר לראות אוהדים כעוסים משליכים חפצים למגרש, כשלרוב מדובר במטבעות, מטוסי נייר ולפעמים גם דברים מסוכנים ונפיצים יותר. אלא שהשבוע גם הגבול הזה נחצה, וזה קרה בדרבי הגדול של קופנהגן בירת דנמרק, בין ברונדבי ופ.צ קופנהגן.

הרגע המזעזע במשחק התרחש כאשר אוהדי ברונדבי החלו להשליך לעבר שחקני פ.צ גופות עכברושים מתים, שפגעו בכמה מהשחקנים.

המעשה הבחיל עצר את המשחק לכמה דקות והשחקנים ההמומים אף הזיזו בעצמם את הגוויות מכר הדשא.

במשחק עצמו ניצחו פ.צ קופנהגן משער בדקה ה-65 של ורביץ' והם בדרך הבטוחה לאליפות הליגה.

אוהדי ברונגבי אמנם לא יזכו השנה לחגוג אליפות, אבל לפחות הם הצליחו להצחין את השמחה של היריבה העירונית המושבעת.

מעניין מה מאסטר ספלינטר היה אומר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!