דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיזבאללה

על הגבול / חיזבאללה ערך סיור לעיתונאים על הגבול עם ישראל: ״האויב עבר להגנה״

גורם לבנוני תקף את הארגון: "חיזבאללה לא סתם שגה, הוא עשה טעות אסטרטגית חמורה כשהמחיש לעולם כי למעשה אין צבא לבנוני ששומר על הגבולות״

קצין חיזבאללה מצביעי על עמדת צה"ל בגבול לבנון בסיור שערך ארגון חיזבאללה לתקשורת (צילום: AP Photo/Hussein Malla).
קצין חיזבאללה מצביעי על עמדת צה"ל בגבול לבנון בסיור שערך ארגון חיזבאללה לתקשורת (צילום: AP Photo/Hussein Malla).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

התגרות בצפון: אתמול (חמישי) ערך חיזבאללה סיור לעיתונאים בגבול עם ישראל. דובר הארגון שערך את הסיור תיאר לעיתונאים את תמונת המצב בגבול ופירט את היערכות צה"ל בגבול: סדרי הכוחות באיזור, מיקומן לכאורה של מערכות ריגול וההערכות ההגנתית של צה"ל. עוד נטען כי ״האויב עבר מדוקטרינת התקפה לדוקטרינת הגנה״.

במהלך הסיור שנערך בכפר עלמא א-שעב שצמוד לגדר אמר דובר חיזבאללה ״אנחנו נמצאים בדרום הכפר עלמא א-שעב, מול השטחים הפלסטיניים שהאויבים הציונים כבשו. במפגש הזה נסביר בקצרה את המציאות הגיאוגרפית באדמה הקדושה, ההתפרסות של האויב הישראלי והצעדים ההגנתיים שהאויב נקט בהם לאחרונה – הגברת העבודות ההנדסיות, הביצורים, המכשולים ופריסה של מערכות מעקב וריגול".

סמיר ג'עג'ע, מנהיג המיליציה והמפלגה הלבנונית הימנית "הכוחות הלבנוניים", תקף בחריפות את חיזבאללה וטען שהסיור מהווה התגרות בישראל, "ארגון חיזבאללה לא סתם שגה – הוא עשה טעות אסטרטגית חמורה כשהמחיש לעולם כי למעשה אין צבא לבנוני ששומר על הגבולות, ואין מדינה ששולטת בהם", אמר המנהיג הפוליטי. "כמו כן, חיזבאללה נתן את הרושם שהחלטה 1701 של האו"ם מיושנת ולא תקפה". 

ג'עג'ע קרא לממשלת לבנון להורות לחיזבאללה שלא לבצע סיורים כאלו בשנית והזהיר שהסיורים עלולים לתת הצדקה לפעולות ישראליות בתוך לבנון, "בזמן שישראל נהיית תוקפנית יותר ויותר כלפי לבנון, עלינו להזכיר כי החלטה 1701 עדיין תקפה ולבנון מחויבת לה. כמו כן עלינו להדגיש שצבא לבנון הוא זה ששולט בגבולות עם ישראל".

בסיור שארגן חיזבאללה התייחס דובר הארגון לישובים בתוך ישראל וכינה אותם בשמם הפלסטיני, על חניתה אמר כי "כנופיות ההגנה בנו אותה אפילו לפני 1948. הם התחילו לבנות אותה ב-1932״. על שלומי אמר כי היא התנחלות וקרה לה "אל באסה" שמו של הכפר הערבי שהיה בשטחה.

אתמול התקיים גם דיון תקופתי במועצת הביטחון של האו״ם על המצב במזרח התיכון והשאלה הפלסטינית. ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם ויושבת הראש הזמנית של המועצה תקפה את ההתעסקות המוגברת בישראל. לדבריה "צריכים לדבר על חיזבאללה לא על ישראל". השגרירה ציינה כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא חשוב "אבל הוא בהחלט לא סובל מחוסר תשומת לב. ההתנהלות ההרסנית של איראן וחיזבאללה דורשים הרבה יותר תשומת לב, הם אלה שצריכים לעמוד בראש סדר העדיפויות כאן".

השגרירה האשימה את איראן בסיוע לטרור באיזור. כמו כן תיארה את חיזבאללה כארגון טרור התומך בנשיא סוריה בשאר אסד ומסייע לטבח האזרחים שהוא מבצע. לדבריה "ארגון חיזבאללה נותן עצות והדרכה לאסד כיצד להילחם באזרחי סוריה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!