דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

ספורט / מכבי אשדוד היא אלופת המדינה בכדורסל נשים

האשדודיות גברו על מכבי רמת חן 71:62 | "אין תחושה יותר טובה מלזכות באליפות. יש לנו צוות מדהים - המאמן, השחקניות וכולם." אמרה הקפטנית שי דורון | וגם סיפור על ניצחון אישי וקבוצתי של טיפאני ג'קסון

מכבי אשדוד זוכה באליפות ליגת אתנה אתנה לנשים בכדורסל (צילום: עודד קרני באדיבות איגוד הכדורסל).
מכבי אשדוד זוכה באליפות ליגת אתנה אתנה לנשים בכדורסל (צילום: עודד קרני באדיבות איגוד הכדורסל).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מכבי אשדוד זכתה באליפות הרביעית ברציפות, והחמישית בתולדותיה, אחרי ניצחון ביתי 71:62 על מחזיקת הגביע מכבי רמת חן. הקבוצה של המאמן המעוטר, עדן ענבר, ניצחה בתום הסידרה 3:1. זאת השנה השניה ברציפות שמכבי אשדוד גוברת על מכבי רמת חן בסדרת הגמר ללא יתרון ביתיות. כעת יצאו השחקניות האשדודיות לחגוג את ניצחונן, ואילו קברניטי מכבי רמת חן יצטרכו לחשוב שוב איך מצליחים להתקדם בעונה הבאה צעד אחד קדימה לעבר תואר האליפות הראשון בתולדותיה.

שחקנית מכבי אשדוד שי דורון חוגגות את הזכייה באליפות ליגת אתנה אתנה לנשים בכדורסל (צילום: עודד קרני באדיבות איגוד הכדורסל).
שחקנית מכבי אשדוד שי דורון חוגגות את הזכייה באליפות ליגת אתנה אתנה לנשים בכדורסל (צילום: עודד קרני באדיבות איגוד הכדורסל).

במהלך העונה הסדירה, שתי הקבוצות היו מעל שאר הליגה. שתיהן סיימו את העונה עם 18 נצחונות ושלושה הפסדים בלבד. רמת חן הציגה את ההתקפה הטובה ביותר בהובלת צ'לסי הופקינס ודניאל אדמס ואילו אשדוד הבליטה את ההגנה החזקה שלה בהובלת טיפני ג'קסון ושי דורון. במהלך העונה הקבוצות נפגשו 3 פעמים, וידה של מכבי רמת חן הייתה עליונה בכולם. לפני תחילת סדרת הגמר הצפויה הייתה תחושה של מהפך, ושהפעם אשדוד לא תזכה באליפות המיוחלת. אבל כנראה שהקבוצה של עדן ענבר קורצה מחומר אחר, כי בניגוד לעונה הסדירה, בסדרת הגמר אשדוד שלטה, אם בהכתבת קצב הגנתי ואם בסגירה כמעט הרמטית של הצבע. רמת חן, למרות ניצחון החוץ היפה במשחק מספר שתים, נראתה לרוב מתקשה מנטלית במאבק מול האלופה.

לפני המשחק, מכבי רמת חן עוד שידרה אופטימיות. מאמנת רמת חן, שירה העליון, אמרה לפני המשחק: "1:2 בסדרה: הכל פתוח, וכדי  לזכות באליפות נצטרך לנצח בשני משחקים“. הן האמינו שגם הפעם הן יכולות לנצח בחוץ, ולגרום לסדרה להגיע למשחק החמישי בביתם. דניאל אדמס, הכוכבת וספקית הנקודות המרכזית של מכבי רמת חן, פתחה את המשחק בחמישיה, כאשר היא מתגברת על הפציעה שגרמה לצאת מהמשחק השלישי במהלך הרבע השני.

מהלך המשחק

מכבי רמת חן פתחו טוב, ועלו ליתרון 6:0 אחרי שתי שלשלות מדויקות. מכבי אשדוד  התחילה להשתחרר מהלחץ הצפוי וכבר במהלך הרבע הראשון עלתה ליתרון 15:13 עם סל של טיפאני הייז. מכבי רמת חן, שקלעו 4 שלשות ברבע הראשון, עוד הייתה קרובה לפני הבריחה של אשדוד בסוף הרבע בעזרת יכולת אדירה של טיפאני הייז עם 13 נק' ברבע הראשון. מי שנראתה מתקשה ולא במשחק היא דניאל אדמס, שהלא הצליחה להתמקם במהלך פתיחת המשחק בצבע, ועברה להפציץ מהשלוש במהלך הרבע השני. בעזרת שתי שלשות מדויקות אדמס צימצמה את התוצאה ל-32:36 לזכות אשדוד. אבל שתי פעולות טובות של טיפאני ג'קסון ואריקה ווילר העלו את אשדוד ליתרון 8 בסוף המחצית הראשונה.

המחצית השניה נפתחה עם לחץ של שחקניות אשדוד, שהרגישו שהאליפות מתקרבת בצעדי ענק לעברן. שלשה של אריקה ווילר העלתה את אשדוד ליתרון 12 49:37. דניאל אדמס הייתה היחידה שעוד הצליחה לתפקד, וניסתה לעשות משהו כאשר היא קולעת 7 מתוך 12 נקודות הקבוצה ברבע, ו-13 מתוך 18 האחרונות. אשדוד נראתה נהדר משני צידי המגרש, וצלפה משלוש בדרך להגדלת הפער שבשיאו הגיע ל-16 נק', עם שלשה של נעמה שפיר. ברבע הרביעי, מכבי רמת חן עוד ניסתה לחזור למשחק בדרך לאולי מהפך, אך כל פעם שכמעט התקרבה לשם, שחקניות מכבי אשדוד הצליחו להגדיל את הפער, ולשמור על הניצחון החשוב עד סיום המשחק בתוצאה 71:62.

קלעו למכבי אשדוד: טיפאני הייז 16, שי דורון 12, קטיה לויצקי, טיאה פרסלי וטיפאני ג'קסון (12 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) 10 כ"א, אריקה ווילר 8, נעמה שפיר 5.

קלעו למכבי רמת חן: דניאל אדמס 18, שירן צעירי 11, צ'לסי הופקינס (9 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-9 איבודים) ובריה הולמס 8 כל אחת, אליסה בארון ודניאל דיאמנט 7 כ"א, דניאל רבר 3.

המשחק בין רמת חן למכבי אשדוד (צילום: עודד קרני באדיבות איגוד הכדורסל).
המשחק בין רמת חן למכבי אשדוד (צילום: עודד קרני באדיבות איגוד הכדורסל).

בסיום המשחק התראין מאמן מכבי אשדוד האלופה, עדן ענבר: "אני נורא שמח, מגיע לרמת חן מילה טובה על עונה גדולה. עכשיו הבמה היא לבנות ולא לי. אני מאוד שמח"

כוכבת מכבי אשדוד והקפטנית שי דורון, אשר זכתה באליפות השלישית ברציפות שלה עם מכבי אשדוד, הוסיפה בהתרגשות: "אין תחושה יותר טובה מלזכות באליפות. יש לנו צוות מדהים – המאמן, השחקניות וכולם. ידענו שאנחנו יכולות לעשות זאת במשך העונה. כל אליפות מדהימה ומיוחדת בפני עצמה. זאת הרגשה מדהימה."

אבל הסיפור הגדול ביותר של האליפות הזאת, היא זכייתה של טיפאני ג'קסון בת ה-31 ב MVP של סדרת הגמר. טיפאני הייתה הכוכבת הגדולה של מכבי אשדוד לאורך השנה, וחסרונה ממשחקי שמינית גמר גביע היורוקאפ מול ונציה, היתה הסיבה המרכזית להדחה המוקדמת של אשדוד מאירופה. למרות שנעדרה כחודש ממשחקי הליגה, טיפאני חזרה חדה וחזקה, כדי להוביל את אשדוד לאליפות, הרי היא האליפות השלישית של טיפאני ג'קסון עם הקבוצה. הניצחון הכי גדול של הסנטרית האמריקאית הוא על מחלת הסרטן, בה נלחמה במשך השנה הקודמת וניצחה אותה לאחר הקרנות וניתוחים שעברה בארה"ב. טיפאני הראתה נחישות בלתי נגמרת כאשר חזרה לקבוצתה לאחר הניצחון על הסרטן, רק כדי להוביל ולנצח שוב, הפעם בעולם הספורט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!