דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / החלה אליפות אירופה בג'ודו, המשלחת הישראלית תתמודד על מדליות

המשלחת הישראלית כוללת 12 ג'ודאים וג'ודאיות צעירים ומבטיחים | עד כה השתתפו הישראלים בקרבות על הארד | בשורה משמחת: איגוד הג'ודו האירופאי בחר בישראל לארח את האליפות ב-2018

נועה מינצקר (הוועד האולימפי).
נועה מינצקר (הוועד האולימפי).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות אירופה בג'ודו יצאה אתמול (חמישי) לדרך בוורשה ועל המזרן תתמודד משלחת ישראלית הכוללת 12 ג'ודאים וג'ודאיות כאשר שמונה מבניהם פתחו אמש את התחרות ושלושה אף השתתפו בקרבות על מדליית ארד. עד כה טרם הושגה מדליה ראשונה, אבל במשלחת הישראלית קיימת תקווה שתושגנה מדליות ביומיים שנותרו לאליפות. האירוע המשמח של היום היה דווקא ההודעה הרשמית על כך שאיגוד הג׳ודו האירופי בחר באיגוד הישראלי לאירוח אליפות אירופה הבאה ב-2018.

המשלחת הישראלית הגיעה לוורשה ללא המדליסטים האולימפיים מריו אורי ששון וירדן ג'רבי, וגם ללא גולן פולק, שגיא מוקי ולינדה בולדר שהשתתפו באולימפיאדת ריו אך גם הם מתאוששים מפציעות.

בהעדרם, המשלחת הישראלית הגיעה עמוסת כישרונות צעירים ומבטיחים אשר זכו לאחרונה במדליות בתחרויות סבב הגרנד פרי האירופאי.

בנבחרת הבנות יתחרו:

שירה ראשוני (בת 26, עד 48 ק"ג) השתתפה בריו והודחה בקרב הראשון, השנה שירה זכתה בארד בגרנד סלאם באקו וקטפה מדליית כסף בגראנד פרי אנטליה, היא צפוייה להתחרות על הכרטיס לטוקיו 2020 בקטגוריית המשקל שלה מול נעה מינצקר החזקה.

נעה מינצקר (בת 23, עד 48 ק"ג) בארבעת התחרויות האחרונות שלה זכתה במדליית ארד אחת בגרנד פרי אנטליה. תתחרה מול ראשוני על מקום בטוקיו.

גילי כהן (בת 25, עד 52 ק"ג) כהן ספגה הפסד מאכזב כבר בקרב הראשון באולימפיאדת ריו. לזכותה יש כבר מדליית ארד באליפות אירופית במונפלייה ב-2014. כהן נחשבת בכירה מאוד בקטגוריה שלה.

אריאל בצלאל (בת 21, עד 52 ק"ג) מתחרה חדשה בסבב הבוגרות, לפני שבועיים זכתה בארד בגרנד פרי אנטליה. תנסה להפתיע במאבק מול גילי כהן על הכרטיס האולימפי לטוקיו.

תמנע נלסון לוי (בת 22, עד 57 ק"ג) פרצה לתודעה אחרי שזכתה במדליית הארד בקאזאן. תמנע מגיעה במומנטום טוב לאחר שזכתה במדליית כסף בגרנד פרי אנטליה וארד בגרנד סלאם באקו.

רותם שור (בת 23, עד 63 ק"ג) שור היא הנציגה היחידה באליפות בקטגוריה שבה מתחרה גם ירדן ג'רבי ולא צפוייה לאיים עליה בהשגת הכרטיס לטוקיו 2020.

ירדן מאירסון (בת 23, עד 78 ק"ג) בגרנד פרי באנטליה ירדן השיגה את מדליית הכסף מול 10 מתמודדות אך הפעם יהיה לה קשה יותר כשיתחרו יחד אותה 16 מתמודדות.

בנבחרת הגברים יתחרו:

טל פליקר (בן 24, עד 66 ק"ג) טל נכנס לתודעה השנה כשזכה בזהב בגרנד סלאם באקו ובארד בגרנד פרי דיסלדורף. בהיעדרם של מתמודדים בכירים, הוא עשוי בהחלט להתמודד על מדליה.

ברוך שמאילוב (בן 23, עד 66 ק"ג) זוכה מדליות הארד בבאקו ובאנטליה. הוא יתחרה על המקום באליפות העולם ובטוקיו 2020 מול טל פליקר.

טוהר בוטבול (בן 23, עד 73 ק"ג) בוטבול זכה במדליית הכסף באליפות אירופה עד גיל  23 בתל אביב וזכה בארד ברנד סלאם בבאקו ובאנטליה. צפוי להתחרות על המקום בטוקיו מול גולן פולק.

פיטר פלצ'יק (בן 25, עד 100 ק"ג) לאחר שלא השיג את הקריטריון לריו, ינסה לעשות זאת לקראת אליפות העולם וטוקיו 2020.

דניאל בן דוד (בן 21, עד 60 ק"ג) צעיר ומבטיח, ינסה לעבור שלב או שניים וזה יהיה הישג נהדר עבורו.

ברוך שמאילוב זוכה במדליית ארד באנטליה (הוועד האולימפי)
ברוך שמאילוב זוכה במדליית ארד באנטליה (הוועד האולימפי)

לפני תחילת התחרות יצאה הודעה מהוועד האולימפי ובה נאמר שכל ספורטאי וספורטאית שיחזרו עם מדליה מאליפות אירופה, יזכו במענק מכובד אשר יינתן מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

סכום המענק יעמוד על:

מדליית ארד באליפות אירופה – 20 אלף ש"ח.

מדליית כסף – 28 אלף ש"ח.

מדליית זהב – 40 אלף ש"ח.

*המאמן/ת יזכו במחצית מהסכום.

 

היום הראשון של התחרות

בפתיחת התחרות אמש (חמישי), השתתפו שמונה נציגים של המשלחת הישראלית בחמש קטגוריות משקל ולמרות הופעות טובות מאוד של גילי כהן, ברוך שמאילוב ונועה מינצקר שהתמודדו בקרב על מדליות ארד, לא הושגה עדיין אף מדלייה למשלחת הישראלית.

נשים עד 48 ק"ג: נועה מינצקר פתחה בניצחון בקרב הראשון את אולגה אלדושווילי מגאורגיה ווזארי, אך לאחר מכן הפסידה לאווה צ'רנוביצקי מהונגריה ועברה להתחרות בבית הניחומים.

בקרב הראשון בבית הניחומים ניצחה בזכות ווזארי את מיליצ'ה ניקוליץ' הסרבית ועלתה לקרב על מדליית הארד שם נכנעה היא נכנעה למוניקה אונגוראנו הרומניה אחרי שקיבלה עבירה בשלב ניקוד הזהב.

שירה ראשוני ניצחה את פיולה קלמנדי מקוסובו והפסידה לאירינה דולגובה מרוסיה, היא נשרה לבית ניחומים והפסידה למרינה צ'רניאק האוקראינית בשני ווזארי.

נשים עד 52 ק"ג: גילי כהן פתחה מעולה וניצחה בקרב הראשון באיפון את לאנדרה פרייטאס הפורטוגלית, אך בקרב השני היא הפסידה לאלסיה קוזנצובה הרוסייה ונשרה לבית הניחומים שם גברה על דיסטריה קרסניצ'י מקוסובו. כהן עלתה לקרב המכריע על מדליית הארד ופגשה את ג'ואנה ראמוס מפורטוגל, כהן קיבלה עונש והקרב הלך לניקוד זהב שם הפסידה בווזארי. אריאל בצלאל סיימה מוקדם את התחרות כשהודחה בסיבוב הראשון באיפון על ידי אוולין טשופ משוויץ.

נשים עד 57 ק"ג: תמנע נלסון לוי ניצחה בקרב הראשון את דסטינה קוטקאיטה מליטא ובקרב השני הפסידה באיפון, 12 שניות לסיום הקרב, מול תרזה שטול הגרמנייה ונשרה לבית הניחומים. בבית הניחומים הפסידה בווזארי לאיבלינה אילייבה הבולגרייה.

גברים עד 66 ק"ג: ברוך שמאילוב ניצח בסיבוב הראשון את דניס ויירו ממולדובה וריתק את בוגדן יאדוב האוקראיני, ברבע הגמר מול אדריאן גומבוץ הסלובני שמאילוב שלט בקרב אך הפסיד בסופו של דבר באיפון בניקוד זהב ונשלח לבית הניחומים שם פגש את קמאל חאן-מגומדוב הרוסי וניצח אותו בווזארי. בקרב על מדליית הארד שמאילוב התמודד מול מתיאה פוליאק מסלובקיה ונחל הפסד כואב. טל פליקר רשם הפתעה כשהפסיד כבר בקרב הראשון שלו לדמיטרי מינקו הבלארוסי וסיים את חלקו בתחרות מוקדם מהצפוי.

https://www.youtube.com/watch?v=Vb-P2Bwq_3E

גברים עד 60 ק"ג: דניאל בן דוד הצעיר ניצח בקרב הראשון את מארק צירניק האסטוני באיפון, אבל בסיבוב השני הפסיד לגאורגי לוחומי צ'חבימיאני.

היום (שישי) יכנסו למעגל התחרויות טוהר בוטבול בקטגוריית גברים עד 73 ק"ג ורותם שור עד 63 ק"ג שיקוו להשיג עבור ישראל את המדליה הראשונה בתחרות.

בשורה משמחת

הג'ודו הישראלי זכה היום לבשורה משמחת מאוד כאשר יו״ר איגוד הג׳ודו האירופי הודיע כי ישראל תזכה לארח את אליפות אירופה ב-2018 וזאת לאור ההצלחה הגדולה שנחלה האליפות עד גיל 23 שנערכה בישראל לפני מספר חודשים.

יחד עם זאת, הבהירו באיגוד הישראלי כי הדרישה של האיגוד האירופי היא ערבויות כספיות של מהמדינה וללא תקצוב של המדינה, האליפות לא תתקיים בישראל.

יו״ר איגוד הג׳ודו משה פונטי הגיב להודעה: ״כבוד גדול עבורנו להיבחר לאירוח אירוע ספורט כה מרכזי. חשוב לנו מאוד שזה יקרה, אבל המדינה צריכה לקחת את זה על עצמה. לא נוכל לעשות זאת לבד. אני חושב שזו הזדמנות מצוינת למדינה לשיפור התדמית שלנו באירופה. לארח כאן למעלה מ- 1000 איש, שווה יותר מ-1000 נאומים ויעשה פלאים לשיפור תדמיתה של ישראל כשכל מי שיגיע לכאן יצא מכאן שגריר של המדינה שלנו. זה אינטרס לאומי לתקצב אירוע שכזה. אני בטוח ששרת הספורט מירי רגב תרים את הכפפה״.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה על ההחלטה: "ההחלטה לקיים את אליפות אירופה בג'ודו בישראל היא תעודת כבוד לספורט הישראלי והוכחה למעמדו הרם ולהישגיו של ענף הג'ודו הישראלי בעולם". עוד אמרה השרה "ההחלטה הזו היא אות הוקרה למעמד הג'ודו ומחזק את עמדתי שיש לתמרץ עוד יותר את ענף הג'ודו שמביא בכל פעם מחדש גאווה גדולה למדינת ישראל" השרה הודתה כי שוחחה עם יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי בנושא והבטיחה לו כי תפעל שממשלת ישראל תיתן את הערבויות הנדרשות ותסייע בתקצוב אליפות אירופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!