אמש הושגה פשרה בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בין הנהלת נמל אשדוד וההסתדרות באשר לפריקת אונייה אשר הביאה לארץ קרונות חדשים לרכבת ישראל, מתוצרת חברת בומברדייה בגרמניה.

הדיון זומן לאחר שהנהלת הנמל טענה כי ההסתדרות עצרה את פריקת האונייה והפרה את החלטת השופטת יעל אנגלברגר שוהם מסוף מרץ. באמצעות בא כוחם ביקשה הנהלת הנמל לקבוע כי יו"ר הסתדרות עובדי התחבורה ביזה את בית הדין. בהסתדרות טענו מנגד כי דווקא הנהלת הנמל היא זו אשר הפרה את ההחלטה אשר קבעה כי את פריקת הקרונות ורתימתם למנופים יבצעו סוורים עובדי הנמל שיוכשרו לכך. בפועל הציגו עובדי הנמל לשופטת סרטון ובו נראים עובדים שאינם עובדי הנמל מבצעים חלק מעבודה זו.

"בדיון הקודם ההנהלה התחייבה להציב עובדי נמל שיעשו את הקשירה והפריקה של הקרונות. כשהגענו לשטח הסתבר שבאו עובדי תעבורה והעובדים של האוניה והתחילו לבצע את הפריקה של הקרונות לבד, והעובדים שלנו הפכו למעין 'תמונות' שם. ניסינו לשכנע את החברה לעצור את זה והם לא הסכימו אז הפסקנו את העבודה – אז הם באו לבית הדין לעבודה בטענה לביזיון" אמר אבי אדרי, יו"ר הסתדרות עובדי התחבורה ל'דבר ראשון'.

"הליך הבזיון נמחק. בית הדין לעבודה הבהיר לנמל שאי אפשר לבצע את העבודה באמצעות עובדי קבלן. וכשבית הדין הבהיר לכל הצדדים שהעבודה לא תתבצע על ידי עובדי קבלן – אנחנו חזרנו לעבודה מלאה", הוסיף אדרי.

מנמל אשדוד נמסר כי לאחר שההסתדרות והעובדים הודיעו על חזרתם המיידית לעבודה נאותה הנהלת הנמל למשוך את בקשת הבזיון.  ״הנהלת חברת נמל אשדוד נחושה שלא לאפשר ולשבש את העבודה הסדירה והשירות ללקוחות".