דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרפת

צרפת בוחרת / היום יתקיים הסיבוב הראשון בבחירות הכלליות בצרפת

בסיבוב הראשון יתמודדו 11 מועמדים, מתוכם יעלו 2 לסיבוב השני שיתקיים בעוד שבועיים. קרב צמוד בין ארבעת המתמודדים המובילים, לה פן, פיון, מלנשון ומקרון, מקשה על הסוקרים לחזות מי מהם יעלה לשלב הבא

פועלים מקימים את הקלפי בליון בצרפת (AP Photo/Laurent Cipriani).
פועלים מקימים את הקלפי בליון בצרפת (AP Photo/Laurent Cipriani).
יונתן קירשנבאום

היום (ראשון) יפתחו הקלפיות ברחבי צרפת, ויחל הסבב הראשון של הבחירות הכלליות. בסבב זה מתמודדים 11 מתמודדים, מתוכם שני המועמדים שיזכו ברוב הקולות יזכו להתמודד בסבב השני והמכריע ב-7.5.

עפ"י הסקרים בצרפת, ישנם ארבעה מתמודדים בעלי סיכויי להעפיל לסיבוב השני: עמנואל מקרון ופרנסואה פיון, המועמדים השמרנים, מרין לה פן מועמדת מפלגת "החזית הלאומית" הימנית-לאומנית וז'אן-לוק מלנשון, מועמד השמאל.

הסקרים האחרונים מצביעים על קרב צמוד בין ארבעת המתמודדים, אשר הופך את התוצאות הסופית לקשות לחיזוי. לטענת סטטיסטיקאים רבים, טווח הטעות של סקרים כאלו מאפשר את ניצחונם של כל אחד מהמועמדים.

עם זאת, מקרון מוביל בפער משמעותי עם ממוצע של 24% תמיכה בסקרים, אחריו לה פן עם 22% ואחריהם מלנשון ופיון עם 19%.

על אף פיגוע הירי בלב פריז שהתרחש שלשום, עליו לקח דאעש אחריות, לא ניכרת עליה משמעותית במידת התמיכה בלה פן, המועמדת הימנית אשר מגדירה את "האיסאלם הרדירקלי" כאיוב מספר אחד של צרפת. זאת בניגוד להנחות כי הפיגוע יגביר את התמיכה במועמדת הימנית. מקרון עקף לאחרונה את לה פן בסקרים, וכעת מוביל עליה בפער קטן.

מלנשון הסוציאליסט זינק לאחרונה בסקרים, ונמצא יחד עם פיון בפער של כמה אחוזים ממקרון ולה פן. פער זה אינו מבוטל (5%), אך הוא בהחלט כזה שעשוי להשתנות ביום הבחירות. הסטטיסטיקאי נייט סילבר טען שלשום כי הסקרים הצרפתיים מכילים אי דיוקים ברמה כזו שהופכת את הבחירות היום ל"צמודות מדי מכדי להניח מראש ניצחון של אחד המועמדים".

הקשרים של צרפת לאיחוד האירופי ומעמדה בו מהווים את מרכז הדיון בבחירות אלו, יחד עם קבלתה של מסגרת התקציב המצומצמת הנדרשת מכלל המדינות החברות. מרבית המועמדים המובילים בשלב זה מתנגדים להמשך קבלת מסגרת התקציב המוכתבת על ידי האיחוד, אך חלוקים בנוגע לשאלה כיצד יש להתמודד עם כך, ואיך לעצב את הקשר העתידי של צרפת לשאר מדינות אירופה

המדגמים צפויים להתפרסם היום בשעה 21:00, ותוצאות אמת יתפרסמו רק בבוקר של יום שני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!