דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות / רופאים יקבלו מענק מיוחד על מנת למשוך אותם לעבוד בפריפריה

לפי הודעת משרדי האוצר והבריאות המענק יינתן כחלק מתוכנית רחבה לעידוד ותיעדוף הרפואה בפריפריה | בנובמבר האחרון הודיעו המשרדים כי לא ינתנו עוד מענקים אך לאחר פנייה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיע שר הבריאות כי המענקים לא יבוטלו

כניסה לחדר המיון במרכז רפואי לגליל (צילום: Wikimedia/ Hanay)
כניסה לחדר המיון במרכז רפואי לגליל (צילום: Wikimedia/ Hanay)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרדי האוצר והבריאות הודיעו הבוקר (שלישי) כי יקצו מענקים לרופאים בפריפריה כחלק מתכנית רחבה לעידוד הרפואה בפריפריה. לדבריהם, כחלק מהמדיניות לשיפור והגדלת ההשקעה במערכת הבריאות הציבורית וכחלק מתעדוף הפריפריה בהקצאת המשאבים הממשלתיים למשיכת כוח אדם רפואי לפריפריה ולחיזוקה, החליטו שר האוצר משה כחלון ושר הבריאות הרב יעקב ליצמן על יישום מתווה תמריצים למשיכת רופאים לפריפריה לשנת 2017.

היום, מפורסם רכיב משמעותי מהמתווה, אשר כולל הקצאת מענקים לטובת מומחים שייקלטו בפריפריה בשנת 2017 וכן לטובת מתמחים (רפואת המשפחה) שיפתחו פנקס התמחות בפריפריה בשנת 2017. המענקים יחולקו בהתאם לקריטריונים שפורסמו למערכת ביום 24.4.2017. במסגרת התכנית, ובהתאם לבקשת הנציגים המקצועיים בבתי החולים, בקופות ובמערכת הבריאות, ניתנה גמישות מרבית למנהלי בתי חולים במתן המענקים, בהתאם לצורכיהם המקומיים.

ממשרד הבריאות נמסר כי תכנית זאת מתווספת לסך של 787.5 מיליון ש"ח שהקצתה מדינת ישראל לטובת תשלום מענקים למתמחים בפריפריה ובמקצועות במצוקה החל מחתימת ההסכם הקיבוצי בין המדינה להסתדרות הרופאים בחודש אוגוסט 2011. תכנית זו מהווה נדבך נוסף במדיניות הרחבה של המשרדים לחיזוק ותעדוף הרפואה בפריפריה.

צריך להזכיר כי בנובמבר האחרון בזמן הדיונים על תקציב המדינה, הודיעו משרד הבריאות והאוצר כי לא ינתנו במסגרת התקציב מענקים נוספים מכיוון שכל הכסף של המענקים נוצל. לאחר שח"כ אורלי לוי –אבוקסיס פנתה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני, הוא הודיע שהמענקים לא יבוטלו.

תגובת פרופ' ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית: "לפני העברת חוק התקציב בכנסת, שלחנו מכתב לכל 120 חברי הכנסת בדרישה לא להצביע ולאשר את התקציב ללא הקצאת סכום ייעודי למענקים לפריפריה ולמקצועות במצוקה. לצערנו התקציב עבר ללא דרישה זו, אך הרבה חברי כנסת התחייבו לפנינו שיפעלו בהמשך למציאת הסכום הנדרש מתוך התקציב.

"אנו מברכים על ההסכם בין משרד הבריאות לאוצר בנושא ומדגישים שהסכום אינו מספיק ואינו נותן מענה לצרכים של הרופאים המתמחים. יש צורך לעודד הן רופאים מומחים והן רופאים מתמחים לעבודה בפריפריה ובמקצועות במצוקה. הוכחנו בהסכם הרופאים האחרון שניתן לעשות זאת. במסגרת ההסכם שלנו למעלה מ- 1000 רופאים עברו לפריפריה ולמקצועות במצוקה – דבר ששינה משמעותית את איכות הרפואה בישראל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!