דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות השידור

השידור הציבורי / "בסיטואציה שנוצרה, ההסכם משפר בצורה משמעותית את מעמדם של עובדי רשות השידור"

בעוד רבים מעובדי הרשות מברכים על הגדלת כמות העובדים שיקלטו ושיפור תנאי הפרישה, מבקרים אחרים את ההסכמה על סגירת הרשות והפרדת חטיבת החדשות | עוד לא ברור אם ההסכם שמשפר את תנאי הפרישה לבעלי פנסיות צוברות חדשות יביא לביטול הבג"ץ שהוגש בנושא

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יממה מאז הודיעו מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי הגיעו להבנות ביחס לעתידם של עובדי רשות השידור, ונראה כי ההסכם המתהווה נתקל בתגובות מעורבות: בעוד חלק מהעובדים הביעו תמיכה בהסכם שמשפר את תנאיהם, עובדים וגורמים אחרים ביקרו את ההסכם, בעיקר סביב העובדה שהוא אינו מסכל את ההסכם בין כחלון לנתניהו לפיו תופרד חטיבת החדשות מהתאגיד ותיסגר רשות השידור.

"בסיטואציה שנוצרה, אם רשות השידור נסגרת ואכן קם התאגיד – ההסכם משפר בצורה משמעותית את מעמדם של עובדי רשות השידור, אם בהעסקה ב-200 משרות נוספות בתאגיד ובשירות המדינה, ואם בשיפור תנאי הפרישה של עובדים עם פנסיה צוברת חדשה שהיו מחפירים לפני כן, ועכשיו הם הרבה יותר טובים", כך אמר ל'דבר ראשון' משה שגב, יו"ר ועד הטכנאים ברשות השידור. לדבריו במקום 450 עובדים שישמרו על מקום עבודתם – צפויים להיקלט 650 עובדי רשות השידור בתקנים חדשים.

אחת הבעיות המרכזיות בהן עוסק ההסכם הוא חישוב הפנסיות לעובדים בקרנות הפנסיה החדשות. בהסכם נקבע כי קצבת המעבר של עובדי רשות השידור שיאלצו לפרוש, שלהם פנסיה צוברת חדשה יישאר על בסיס הסכום שנצבר לזכותם בקופה, בקידום 3.7% שנתי לפי ממוצע התשואה של הקופות. אולם לסכום זה יוכלו להוסיף מענקים שונים שיקבלו במסגרת הפרישה כגון פיצויי הפיטורין ומענק ההסתגלות. כמו כן הוסכם כי ימשיכו להפריש מקצבתם לטובת פנסיית הזקנה שלהם.

בנושא תנאי הפרישה של עובדים עם פנסיה צוברת חדשה הוגש לפני הוגש לפני כחודש בג"צ על ידי קבוצה של 104 עובדים באמצעות עו"ד ורד גרטל ממשרד אריאל שמר ושות'. עו"ד גרטל אמרה לדבר ראשון כי טרם הגיעו לידיהם פרטי ההסכם, כך שעדיין אינם יכולים לומר האם וכיצד הוא עשוי להשפיע על הבג"צ, אשר הדיון בו נקבע בצמוד לבג"צ ארגון העיתונאים ב-15 במאי – המועד בו אמורה רשות השידור להסגר.

הביקורת המרכזית שנמתחת על ההסכם נובעת מעצם ההסכמה על התכנית שהגו נתניהו וכחלון, הקובעת את סגירת רשות השידור והפרדת חטיבת החדשות מהתאגיד.

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: פלאש90)
מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: פלאש90)

ארגון העיתונאים בהסתדרות, המייצג את עיתונאי תאגיד השידור הציבורי החדש 'כאן', תקף את הסתדרות על כך שלא נאבקה כנגד הצעת החוק הנוכחית לפיצול חטיבת החדשות מן התאגיד, צעד שלדבריהם מפרק את מהלך ההתארגנות שלהם. מהארגון יצאה תגובה חריפה להסכם:  "בחסות הכרזה על שביתה מדומה, ניסנקורן בחר לשתף פעולה ללא שום מאבק עם מהלך בזוי וחסר נימוק ענייני שכל מטרתו היא להקל על ראש הממשלה להשתלט על השידור הציבורי".

רפי יששכר, עובד רשות השידור במקצוע שאין לו תקן בתאגיד החדש אמר ל'דבר ראשון' כי ההגעה להסכם, שאינו מונע כליל את סגירת רשות השידור היא רעה מאוד בעיניו. "מכירה פומבית. מוסד ערכי כזה לסגור אותו בשתי דקות ולפתוח אחד חדש? הרי גם אנחנו תאגיד. שום פרישה היא לא טובה, כי יהיה פה שוק עבדים. כשאומרים לי שאני אפרוש ותקבל במקום 12 אלף ש"ח שאני מרוויח עם שעות נוספות והכל – לעבוד בשמונת אלפים. כבעל משפחה, לקחתי משכנתא ועוד – זה מקצץ לי את המשכורת בחצי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!