דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יחסי ישראל ארה"ב

ישראל-ארה"ב / בכיר ישראלי: מתנהלים מגעים לתיאום ביקור של טראמפ בישראל

הנשיא האמריקני עשוי להגיע לקראת סוף חודש מאי | צוות אמריקני מקדים צפוי לנחות כבר היום (ה') בישראל, כדי לדון בהכנות הנדרשות | אם אכן תצא לפועל, תהיה זו נסיעתו הראשונה של טראמפ, כנשיא, למדינה זרה

נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ (צילום: AP Photo/Willie J. Allen Jr.).
נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ (צילום: AP Photo/Willie J. Allen Jr.).
שי ניר

בכיר ישראלי אישר אמש (רביעי), כי ישראל והבית הלבן מנהלים מגעים לתיאום ביקור של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בישראל בחודש הבא. "ישנם מגעים מוקדמים בין משרד החוץ והבית הלבן, ויש סיכוי של 70% שהביקור הנשיאותי יתקיים", אמר הבכיר הישראלי, שדיבר בעילום שם שכן לא ניתן אישור רשמי עדיין לביקור, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

עוד פורסם כי צוות מקדים של הבית הלבן, משרד החוץ האמריקאי והשירות החשאי יגיע היום לישראל כדי לדון בהכנות לביקור. הדיונים יתקיימו במשרד החוץ ובבית הנשיא בירושלים ויעסקו בעיקר בנושאים לוגיסטיים וסוגיות אבטחה.‎

טראמפ אמר בעבר כי בכוונתו להשקיע מאמצים להשיג שלום בין ישראל והפלסטינים. ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), צפוי להגיע לביקור בבית הלבן כבר בתחילת חודש מאי.

בחודש פברואר האחרון נפגשו הנשיא טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבית הלבן. במסיבת העיתונאים בפתח פגישתם, התייחס טראמפ לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי הוא מעוניין להגיע להסכם, אך בניגוד לנשיאים קודמים נמנע מהבעת מחויבות לפתרון שתי המדינות. "אני יכול לחיות עם פתרון שתי המדינות או מדינה אחת. מה שהצדדים יסכימו עליו" אמר, "כמו בכל הסכם טוב על הצדדים להתפשר".

נתניהו וטראמפ בעת ביקור נתניהו בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון).
נתניהו וטראמפ בעת ביקור נתניהו בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון).

מאז פגישתם הספיק טראמפ להפגש עם מנהיגי האזור בהם מלך ירדן עבדאללה, מוחמד בנו הבכור של מלך ערב הסעודית סלמאן ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מהלך שככל הנראה הביא לחידוד ההבנות שלו ביחס למזרח התיכון והאפשרויות העומדות לפני הממשל. אפשרויות העשויות לחייב את מדינת ישראל לבצע מהלכים משמעותיים ביחס לפלסטינים אם ברצונה להתקדם במישור האזורי ולממש את שאיפתו של נתניהו ליצירת ברית אזורית של המדינות הסוניות וישראל נגד הציר השיעי של איראן.

בנוגע להתנחלויות והבנייה הישראלית בשטחים הבהיר טראמפ את עמדתו כי המשך הבנייה בהתנחלויות לא מקדמת את השלום, הנשיא האמריקני אמר זאת בתגובה לאישור הבנייה של יישוב חדש למפוני עמונה. בהודעת הבית הלבן נמסר בתגובה, "הנשיא טראמפ הביע הן באופן פומבי והן באופן פרטי את דאגותיו בנוגע להתנחלויות. כפי שהממשל כבר הבהיר: בעוד קיומן של התנחלויות אינו מכשול לשלום, המשך פעילות בלתי מרוסנת לא מסייע לקידום השלום. הממשל הישראלי הבהיר שבכוונתו לאמץ מדיניות בהתנחלויות שלוקחת בחשבון את עמדתו של הנשיא."

גם מספר ימים לפני פגישתם של טראמפ ונתניהו הסתייג טראמפ מהמשך הבנייה בשטחים. בראיון לעיתון ישראל היום, אמר טראמפ, "יש שטח מוגבל שנשאר, וכל פעם שאתה לוקח אדמה עבור התנחלויות, נותר פחות שטח. אני לא מישהו שמאמין שלהתקדם עם התנחלויות זה טוב לשלום. אבל אנחנו בוחנים כל מיני אופציות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!