דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מפלגת העבודה

מפלגת העבודה / המירוץ לראשות "העבודה" מתחיל: 9 הגישו מועמדות

ארבעה ח"כים העמידו עצמם לבחירת חברי המפלגה ב-4.7: הרצוג, פרץ, מרגלית ובר-לב | מולם יתמודדו אבי גבאי, עמירם לוין, דינה דיין, אבנר בן זקן והוד קרובי

מצביעה בפריימריז של מפלגת העבודה (צילום ארכיון: תומר ניוברג / פלאש 90)
מצביעה בפריימריז של מפלגת העבודה (צילום ארכיון: תומר ניוברג / פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (ה׳) נסגרה רשימת המתמודדים לראשות מפלגת העבודה. 9 חברי מפלגה הגישו את מועמדותם לתפקיד היו״ר: יו"ר המפלגה ח"כ יצחק הרצוג, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ אראל מרגלית, ח"כ עומר בר-לב, השר לשעבר אבי גבאי, עמירם לוין, דינה דיין, אבנר בן זקן והוד קרובי.  הבחירות יתקיימו ב-4 ביולי 2017, ובמידה ואף אחד מהמועמדים לא יזכה לרוב של מעל 40% מהקולות ייערך סיבוב שני.

הרצוג בוועידת איפאק (AP Photo/Manuel Balce Ceneta)
הרצוג בוועידת איפאק (AP Photo/Manuel Balce Ceneta)

חלק מחברי הכנסת של העבודה הביעו תמיכה פומבית באחד המועמדים לתפקיד היו״ר: בהרצוג תומכת איילת נחמיאס ורבין. בפרץ תומכים איציק שמולי, רויטל סוויד, איתן ברושי ומזכ"ל המפלגה לשעבר חיליק בר. בבר-לב תומך מיקי רוזנטל. פרץ זוכה גם לתמיכתה של יו"ר המשמרת הצעירה בעבודה, יעל סיני.

במהלך הגשת המועמדות אמר יו״ר העבודה המכהן, יצחק הרצוג "הגשתי היום בצהריים באופן רשמי את מועמדותי לתפקיד יו״ר מפלגת העבודה. אני מבקש מכם אמון מחודש וצריך את תמיכתכם כדי להמשיך ולבנות את המחנה הגדול. בקרוב נצביע כולנו ונחליט האם העבודה תישאר לבדה, או שתוביל ליצירת מחנה שיחליף את השלטון".

הרצוג הוסיף "נבחרתי ליו״ר המפלגה שלכם בנובמבר 2013. עמדנו אז על 15 מנדטים וחובות של מיליוני שקלים. ארבע שנים אחרי, אנחנו עם 24 מנדטים, יציבות כלכלית ומפלגה עם פעילות תוססת וענפה עם עשרות אלפי חברים. עם זאת עדיין לא הגשמתי את המטרה המרכזית – החזרת מפלגת העבודה לשלטון.

עמיר פרץ (צילום: פלאש 90).
עמיר פרץ (צילום: פלאש 90).

״תחילה שאלתי את עצמי, האם היה ניתן לעשות דברים אחרת. ישנם דברים עליהם אני מצטער, אך גם על הרבה דברים אני לא. אינני מצטער על שניהלתי מו״מ חשאי על הקמת ממשלת אחדות לשינוי היסטורי של פני האזור כולו לשלום וביטחון למען עתיד המדינה ועתיד הדורות הבאים. אינני מצטער שנהגתי בכבוד ובדרך ארץ ביריביי למען שמירה על המחנה מלוכד ככל הניתן. עם זאת, כשאקבל אמון מחדש בכוונתי לבצע רפורמה מקיפה לשינוי התנהלות מפלגתנו אשר פוגעת בכל פעם מחדש ביו"ר המכהן, לחזק את החוקה, לקבוע כללים משותפים מחייבים לנציגי המפלגה ואמשיך למצב את המפלגה במרכז המפה הפוליטית, הרחק ממחוזות הטהרנות."

עמיר פרץ הגיש את מועמדותו לתפקיד יו״ר מפלגת העבודה תוך שהוא מגיש את הצהרת ההון האישי שלו לצורך הצגתה בפני חברי המפלג., פרץ אמר ״אני גאה להגיש את מועמדותי לתפקיד יו"ר המפלגה ומועמדה לתפקיד ראש הממשלה. הצהרת ההון מוגשת כדי שתוצג בפני חברי מפלגת העבודה מתוך אמונה בצורך בשקיפות, בהצבת רף מוסרי גבוה יותר מצדם של אישי ציבור בבואם להיבחר ובזכותו של הציבור לדעת״.

עמר בר-לב פרסם אתמול את תקציב מטה הבחירות שלו ותכנית 100 הימים לרענון פני המפלגה. על חשיפת תקציב המטה אמר ח"כ בר-לב "השקיפות היא הבסיס לכל הנהגה במדינה דמוקרטית. עם ערכי השקיפות והמנהל התקין בחרתי להגיש היום באופן רשמי את מועמדותי להנהגת המפלגה. אני המועמד הראשון המציג את תקציב המטה לעיון הציבור אותו אני מייצג ושלמענו אני פועל. מול הפרשיות שנחשפות והשחיתות השלטונית, אני מציג דרך של מנהיגות שקופה, צנועה וערכית."

חבר הכנסת אראל מרגלית (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
חבר הכנסת אראל מרגלית (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!