דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בארץ / הפועל באר שבע היא אלופת המדינה בכדורגל - "הרגשה שעשינו היסטוריה"

בפעם השנייה ברציפות - זכתה אמש הקבוצה האדומה מהדרום באליפות המדינה בכדורגל, לאחר שגברה על מכבי ת"א 1:2| הקפטן אליניב ברדה: "כשהגעתי רק חשבנו להישאר בליגה ועכשיו אנחנו לוקחים שתי אליפויות ברציפות"

חוגגים את האליפות בשנה שעברה (צילום: דני מרון / פלאש 90).
חוגגים את האליפות בשנה שעברה (צילום: דני מרון / פלאש 90).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הפועל באר שבע הבטיחה אתמול (שבת) את זכייתה בתואר אלופת המדינה לעונת 2016/2017 ובפעם השנייה ברציפות.

האדומים מבירת הנגב ניצחו אמש בתוצאה 1:2 מכבי תל אביב בחוץ. קיארטנסון (24) הבקיע את שער היתרון למכבי תל אביב, מאור מליקסון (57) השווה וג'ון אוגו (89) כבש את שער האליפות שהחל את החגיגות באדום. באר שבע שחזרה את הישג השיא של המועדון מאמצע שנות ה-70, אז זכתה בשתי אליפויות רצופות, ומסכמת עונה חלומית עם הופעה גדולה בליגה האירופית וצלחת אליפות, ארבעה מחזורים לסיום העונה. ברק בכר: "אנחנו מאושרים, נתנו היום משחק של אלופה אמתית."

מהלך המשחק

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ’, יובל שפונגין, יגור פיליפנקה, טל בן חיים, שרן ייני, גל אלברמן, אייל גולסה, יוסי בניון (רובן מיקאל 74), דור מיכה, טל בן חיים (שגיב יחזקאל 63), וידאר קיארטנסון.

הפועל באר שבע: גיא חיימוב, בן ביטון, מיגל ויטור, שיר צדק, מיחאי  קורהוט, ג’ון אוגו, אובידיו חובאן (מיכאל אוחנה 57), מהראן ראדי, מאור מליקסון (מוחמד גאדיר 85), טוני וואקמה, בן שהר (אליניב ברדה 72).

שתי הקבוצות הטובות בארץ, נפגשו למשחק העונה באצטדיון העירוני בנתניה לעיני 12,236 צופים.

באר שבע פתחו את המשחק בשליטה ובדקה ה-2 זכו להזדמנות ראשונה כשטוני וואקמה רץ עם הכדור באגף השמאלי והרים כדור חד למרכז הרחבה שפגש את הראש של בן שהר, שמ-12 מטרים נגח לידיים של ראיקוביץ’. בדקה ה-22 הגיע מצב נוסף לזכות האלופה. מאור מליקסון פרץ למרכז המגרש ומסר כדור נפלא לבן ביטון שהעביר כדור רוחב נהדר לטוני וואקמה, שהגיח מאחור ובעט מ-12 מטרים למסגרת, אך ראיקוביץ’ הדף את הכדור לקרן. מן העבר השני מכבי תל אביב יצאה להתקפה בדקה ה-24, טל בן חיים החלוץ פרץ באגף השמאלי והעביר את הכדור ליוסי בניון שבישל בגאוניות עם העקב לוידאר קיארטנסון. החלוץ האיסלנדי נשאר פנוי מול גיא חיימוב והכניע אותו בבעיטה לפינה הימנית – 0:1 למכבי תל אביב.

באר שבע בשלב הזה צריכה לחכות לשבוע הבא כדי לחגוג את האליפות. בדקה ה-27 מאור מליקסון הכניס מסירה נהדרת לבן ביטון, שעשה תנועת עומק מצוינת אך בעט מחמישה מטרים מעל השער.

בדקה ה-33 האדומים מבירת הנגב איימו פעם נוספת על השער של הצהובים, אך שירן ייני חסם את בן ביטון והכדור הגיע היישר לרגליו של מהראן ראדי, שניסה להפתיע בבעיטה מ-25 מטרים שלא פגשה את המסגרת.

בדקה ה-39 נרשמה הזדמנות נוספת לזכות הצהובים. יוסי בניון פרץ מימין ומסר לדור מיכה, שהגיח מחוץ לרבה ובעט היישר לידיים של חיימוב. תמה לה המחצית הראשונה.

מחצית השנייה

המחצית נפתחה ללא שינוי בקצב המשחק, בדקה ה-53 החלה התקפה של באר שבע כשאובידיו חובאן הכניס כדור עומק לבן שהר, שנכנס לכיוון מרכז הרחבה וניסה לכבוש בבעיטה לפינה הימנית, אך ראיקוביץ’ הדף נכון.

בדקה ה-56 היה תורו של מיגל ויטור לסחוט הדיפה גדולה מראיקוביץ’, שמיהר מיד להוציא מתפרצת של הצהובים ושלח כדור שהגיע לגולסה, הקשר מסר טוב לדור מיכה אבל הוא בעט כדור שטוח שנעצר בעמוד.

בדקה ה-57 באר שבע יצאה להתקפה במטרה לאזן את התוצאה, מאור מליקסון החליף מסירה כפולה עם המחליף מיכאל אוחנה, מליקסון נכנס לרחבה ובעט מדויק לפינה השמאלית של ראיקוביץ’ – שער לבאר שבע! 1:1. האדומים הרגישו שהם מסוגלים להבקיע שער נוסף אבל לא הצליחו לאיים על השער. בדקה ה-83 הצהובים כמעט השיגו שער ניצחון משלהם, שגיב יחזקאל החזיק את הכדור בחצי המגרש של האדומים ולפתע שיגר כדור חזק מ-25 מטרים שנעצר רק בעמוד השער של חיימוב.

המשחק נהיה לחוץ והאדומים לא מצאו את שער הניצחון, אבל היה מי שהאמין שאפשר לחגוג אתמול אליפות. בדקה ה-89 באר שבע יצאה לתקפה, אוגו מצא את ברדה שנבלם אצל ראיקוביץ', אבל אז אוגו הגיע מאחור ובעט פנימה! הפועל באר שבע עולה ל-1:2.

התוצאה הזו נשמרה עד לשריקת הסיום של לירן ליאני והשחקנים באדום החלו לחגוג את האליפות השנייה שלהם ברציפות והרביעית בתולדות המועדון.

עשו כבוד באירופה

מעבר להצלחתה בליגה הישראלית הגיעה הקבוצה להישגים חסרי תקדים גם באירופה, שהתחילו עם ניצחון על אולימפיאקוס במוקדמות ליגת האלופות, לאחריו הודחה הקבוצה מול סלטיק וכתוצאה מכך נשרה לשלב הבתים של הליגה האירופית.

בליגה האירופית המשיכה הקבוצה להביא הרבה כבוד ולהראות שהיא קבוצת כדורגל נפלאה כאשר ניצחה פעמיים את אינטר, סיימה פעמיים בתיקו מול סאות'המפטון והעפילה לשלב 32 האחרונות שם הוגרלה מול בשיקטש הטורקית והודחה לאחר שהפסידה 2:5 בסיכום שני המשחקים.

בסיום המשחק ניכרה התרגשות רבה אצל האדומים, המאמן ברק בכר סיכום: "אנחנו מאושרים, נתנו היום משחק של אלופה אמתית, שלטנו לכל אורך המשחק". בכר התייחס גם זכייה השנייה ברציפות באליפות עם באר שבע: "האליפות השנייה יותר קשה מהאליפות הראשונה אבל בשנה הבאה יהיה יותר קשה"

בכר לא שכח גם להחמיא לקהל האוהדים המסור: "הקהל הוא שחקן העונה, מה שאפיין אותנו זו הקבוצתיות, אין שחקן אחד שהיה יותר חשוב משחקן אחר, בכל משחק שחקן אחר עשה את מה שצריך."

כובש שער השוויון מאור מליקסון סיכום: "הגענו למשחק קשה והוכחנו שאנחנו ראויים לזכות באליפות". כובש שער האליפות ג'ון אוגו הוסיף: "זה השער ראשון שלי ואני שמח מאוד בשביל הקבוצה. יש הרגשה שעשינו היסטוריה. כולם רוצים להיות אלופים, המשכנו להתקדם ואני מקווה שעוד נתקדם בעתיד".

הקפטן הוותיק אליניב ברדה, אמר: "אני לא מעכל, זה משהו שחלמתי עליו כשבאתי להפועל באר שבע. כשהגעתי רק חשבנו להישאר בליגה ועכשיו אנחנו לוקחים שתי אליפויות ברציפות. עשינו קמפיין מצויין באירופה וגם בליגה, זה לא משהו שקבוצה ישראלית עשתה בעבר."

גם ראש הממשלה נתניהו התקשר ובירך: "עשיתם יופי של עבודה, בפעם השנייה ברציפות. תודה לך אלונה ותודה לסגל. זו עוד הוכחה שבאר שבע עולה על המפה".

הבעלים אלונה ברקת סיכמה: "אנחנו רוצים להודות לקהל המדהים שלנו, לשחקנים ולמשפחות שלהם. אנחנו רוצים להגיע לליגת האלופות"

שרת הספורט מירי רגב התקשרה לברך את אלונה ברקת: "מזל טוב על הזכייה השנייה ברציפות. לקחת אליפות קשה ולשמור על התואר קשה שבעתיים. הבאתם כבוד וגאווה לעיר באר שבע, לנגב כולו ולכל האוהדים ברחבי הארץ. מקווה שהשנה תצליח האלופה להעפיל שלב נוסף באירופה ותעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. עלו והצליחו".

בצד המפסיד יוסי בניון פרגן לאלופה: "כל הכבוד להפועל באר שבע, הם היו ראויים לכך כל העונה, לא רצינו שהם יחגגו אצלנו, אבל הם שיחקו טוב יותר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!