דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / צעדים ארגוניים בלאומי קארד: מחלוקת על מענק מכירה לעובדים

עובדי החברה דורשים להשתתף במענק שקיבל בנק לאומי, בעל השליטה בחברה, על מכירת ויזה אירופה לויזה העולמית, כפי שקיבלו עובדי החברות כ.א.ל וישראכרט | ועד העובדים: "לא הגענו להסכמות על גובה המענק, אין מחלוקת על זכאותנו"

אספת עובדים בלאומי קארד (צילום: ועד לאומי קארד).
אספת עובדים בלאומי קארד (צילום: ועד לאומי קארד).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי לאומי קארד, החלו הבוקר (ראשון) בהשבתה של כ-300 עובדים באגף מש"א ומטה, אגף שיווק ומחלקת תפעול השירות. זאת כחלק מהצעדים הארגוניים בהם הם נוקטים, שהחלו ביום חמישי שעבר בהשבתה של שני אגפים ומוקד בשירות הלקוחות.

אספת עובדים בלאומי קארד(צילום: ועד לאומי קארד).
אספת עובדים בלאומי קארד(צילום: ועד לאומי קארד).

סכסוך העבודה בחברת כרטיסי האשראי, בה מחזיק  בנק לאומי ב-80% מהבעלות, הוכרז לפני כחודש, על רקע דרישת העובדים להשתתפות במענק בסך 350 מיליון שקלים, אותו קיבל הבנק בעקבות רכישת ויזה אירופה על ידי חברת ויזה העולמית, כפי שקיבלו עובדי חברות כרטיסי האשראי כ.א.ל וישראכרט.

"לצערי לא הצלחנו להגיע להסכמות בנוגע לגובה המענק למרות שאין מחלוקת בדבר זכאותנו" אמרה לדבר ראשון יו"ר ועד העובדים בחברה רעות פבלוביץ', "עובדי לאומי קארד עושים עבודה מצוינת, זכאים לבונוס גבוה על המכירה – שהיא בכלל פרי מאמץ שלהם, ואנו ניאבק בכל הכוח להשגת המענק בסכום שמבחינתנו הוא הראוי לעובדים. התחלנו היום בצעדים שיפגעו ביכולת של החברה להתנהל עם מינימום פגיעה בציבור הלקוחות". לדבריה, עיקר המחלוקת לגבי גובה המענק הוא לא מול הנהלת החברה אלא מול דירקטוריון בנק לאומי.

רעות פבלוביץ', יו"ר ועד עובדי לאומי קארד. (צילום: ועד לאומי קארד).
רעות פבלוביץ', יו"ר ועד עובדי לאומי קארד. (צילום: ועד לאומי קארד).

בחברת כ.א.ל, שבבעלות בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי, קיבל כל עובד בונוס בגובה משכורת וחצי, כהשתתפות במענק המכירה.  עובדי חברת ישראכרט, שבבעלות בנק הפועלים, קיבלו מענק בסך כולל של של כעשרה מיליון שקלים, שהם כ-10% מהמענק שקיבל הבנק הפועלים. עובדי לאומי קארד דורשים, אף הם, לקבל 10% מהמענק שקיבל בנק לאומי – קרוב ל-35 מיליון שקלים.

בנק לאומי הפנה לחברת לאומי קארד לקבלת תגובה.

מלאומי קארד נמסר בתגובה כי "ועד עובדי לאומי קארד החל היום בעיצומים, וזאת בהמשך לסכסוך עבודה שהכריז ב-27 למרץ. אנו מתנצלים מראש על אי הנוחות הזמנית שעלולה להיגרם ללקוחותינו, וממליצים להם לפנות במידת האפשר לערוצים הישירים המאפשרים קבלת מידע וביצוע פעולות בשירות עצמי. במקביל אנו ממשיכים לפעול לקידומו של דיאלוג עם נציגי הועד במטרה ליישב את הנושאים השנויים במחלוקת, מתוך הבנה כי יש להגיע לפתרון מוסכם המיטיב עם כל הצדדים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!