דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

תאונת עבודה / מעלה אדומים: נקבע מותו של מתקין דודי שמש לאחר שנפל מגובה

באזור מעלה אדומים הנמצא מעבר לקו הירוק אין פיקוח של משרד העבודה והרווחה. במקביל, נפצע באורח בינוני עד קשה עובד במה במהלך ההכנות לטקס יום הזיכרון בהר הרצל.

זירת התאונת במעלה אדומים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א).
זירת התאונת במעלה אדומים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מתקין דודי שמש כבן 40 נהרג הבוקר (ראשון) לאחר שנפל מגובה חמש קומות באתר בניה במעלה אדומים. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה אולם נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. נזכיר כי על פי מינהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה והרווחה חוקי הבטיחות אינם חלים מעבר לקו הירוק, ואין בשטחים אלו פיקוח.

פראמדיק מד"א אלי זנילמן סיפר: "בחניית הבניין שכב גבר כבן 40 כשהוא ללא דופק
וללא נשימה וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו
פעולות החייאה כשבסופן נאלצנו לקבוע את מותו במקום לאחר שנפל מגובה של כ- 5
קומות."

במקביל נפצע באורח בינוני עד קשה עובד במה כבן 42 בהר הרצל בירושלים, שנפל במהלך העבודות לקראת טקס יום הזיכרון. העובד נפל ככל הנראה כתוצאה מהתחשמלות ופונה על ידי מד"א לבית החולים שערי צדק. מבית החולים נמסר כי הפצוע מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם, מצבו מוגדר קשה ויציב.

כונן מד"א חובש רפואת חירום אליסף שקד סיפר: "על הרצפה שכב גבr עם חבלת ראש כשהוא מעורפל הכרה. אנשים שהיו במקום סיפרו לנו שהוא עבד בגובה ונפל ככל הנראה כתוצאה מהתחשמלות. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשמצבו בינוני עד קשה, יציב והוא סובל מחבלות בראש ובגפיים".

ממשרד התרבות והספורט נמסר כי "במהלך העבודות לטקס יום הזיכרון לחללי פעולות האיבה בהר הרצל, בסמוך לאנדרטה לנפגעי פעולות האיבה, נפגע אחד העובדים של חברת ההפקה האחראית על האירוע מפגיעת חשמל ופונה לבית חולים למתן טיפול רפואי. הנושא נמצא בבדיקת מנהל מרכז ההסברה ומנכ"ל משרד התרבות והספורט, שאף הגיע לאתר לתחקור האירוע. יודגש כי אין מדובר באתר טקס הדלקת המשואות".

ביום שני בשבוע שעבר נקטעה ידו של עובד בניין, ממכונת בטון בטובא זנגריה. העובד, כבן 35 פונה במסוק לבית החולים רמב"ם כשמצבו מוגדר בינוני. בקבוצה למאבק בתאונות בניין הדגישו כי כי "פציעה מוגדרת כ'קשה' כאשר מדובר בסכנה לחיי הפצוע. כלומר, גם פציעות קשות ביותר כמו במקרה זה מוגדרות כ'בינוניות', כאשר, למרבה המזל, חיי הפצוע אינם בסכנה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!