דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

חדשות / ילד בן 3 מת מחנק בגן ילדים בקרית גת

הילד ככל הנראה נחנק בזמן ששיחק בארגז החול בחצר הגן | ארבע מעובדות המקום עוכבו לחקירה ולאחר מכן נשלחו למעצר בית | מארגון 'בטרם' נמסר כי מאז שנת 2008 מתו 89 ילדים בישראל עקב חנק

אמבולנס (צילום: ויקיפדיה)
אמבולנס (צילום: ויקיפדיה)

אסון בקרית גת: ילד בן שלוש מת היום (ראשון) בצהריים בחצר גן ילדים בעיר. צוותי מד"א הגיעו למקום לאחר שדווח להם על ילד שנחנק (ככל הנראה מחול שנכנס לפיו במהלך משחק). הצוותים העניקו לילד טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים ברזילי באשקלון במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה ובהמשך הילד נפטר בבית החולים.

הפאראמדיקים של מד"א אייל מור יוסף וקרן סלבודניק שטיפלו בילד סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו פעוט כבן שלוש מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שנחנק מחול. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי שאנחנו מוציאים לו חול מהפה והוא פונה במצב אנוש תוך כדי המשך פעולות החייאה לבי"ח."

משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות מותו של הילד ועיכבה לחקירה ארבע (שלוש עובדות ומנהלת המקום) ואלה מסרו את גרסתן לאירוע. בסיום חקירתן הראשונית הן שוחררו בתנאים מגבילים למעצר בית מלא למשך חמישה ימים. חקירת המקרה נמשכת. "אנו בוחנים את כלל כיווני החקירה בשלב זה", נמסר מהמשטרה.

עוד מסרה המשטרה כי "לקראת השעה שלוש התקבל דיווח במוקד המשטרה על האירוע ולמקום הוזעקו ניידות המשטרה. מבירור ראשוני עולה כי הילד, וילדים נוספים, שהו בחצר הגן ובשלב מסוים הבחינה העוזרת כי הילד ניגש בסיוע ילדים נוספים אליה כשפניו מלאות בחול. לדבריה, היא הכניסה את הילד אל תוך הגן ובסיוע עובדת נוספת החלו לשטוף את פניו ופיו של הילד אך זה איבד הכרתו. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה את הילד במצב קשה מאוד תוך פעולות החייאה לבית החולים ובהמשך נמסר כי מאמצי ההחייאה לא צלחו. חוקרי המשטרה שהגיעו אף הם לגן החלו בחקירת נסיבות המקרה תוך גביית עדויות."

בתגובה למותו של הילד אמרה ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד כי "זהו מקרה כואב, מצער ומיותר ואני שולחת את תנחומיי הכנים למשפחה. היפגעות ומקרי מוות בלתי מכוונים בקרב ילדים הם מכת מדינה ומחובתנו לדאוג לביטחונם ולבטיחותם בכל עת. התחושה היא שאנו עדיין לא עושים מספיק – עדיין לא מספיק עירניים, לא מספיק מודעים ולא מספיק מקפידים. לאחרונה השקנו בוועדה בראשותי את התכנית הלאומית לבטיחות ילדים, אשר עונה על הצורך המיידי לפעול למניעת היפגעות בלתי מכוונת של ילדים, עד כמה שניתן. לראשונה נכנס סעיף תקציבי לתקציב המדינה שמיועד כל כולו לתכנית, אשר מהווה פריצת דרך בתחומה ומספקת מענה מערכתי לבטיחות הילדים. לפיכך, אני קוראת לכל הצוותים החינוכיים בכל המסגרות להגביר עירנות וכן למשרדים שהיו שותפים לגיבושה של התכנית להתחיל ביישומה ויפה שעה אחת קודם."

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסרה כי "המקרה הטראגי שהתרחש היום ממחיש את החשיבות הקריטית להשגחה של מבוגר בזמן משחק של תינוקות ופעוטות. בעבר כבר קרו מקרים שבעקבות חוסר השגחה מספקת, ילדים נפצעו ואף מתו. אנו מפצירים בהורים, בצוותי הגן ובסייעות למנוע מקרים מסוג זה: תמיד להשגיח על תינוקות ופעוטות, לבדוק כי הילדים אינם מכניסים עצמים קטנים לפיהם ולוודא כי הסביבה שלהם בטוחה.״

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי מאז 2008 מתו 89 ילדים בישראל עקב חנק. רוב מקרי התמותה היו של פעוטות בגילי 0-4 (כ-80% מהמקרים) והתרחשו בבית ובחצר הבית (כ-68% מהמקרים).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!