דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כלכלה / הממשלה צפויה לאשר היום הגדלת נקודות הזיכוי להורים עובדים

החוק המוצע קובע כי הורים עובדים יקבלו על כל ילד 1.5 נקודות זיכוי לשנה הראשונה ו-2.5 נקודות זיכוי עד גיל שש. החוק יחול רטרואקטיבית על 2017, וצפוי להגדיל את הכנסתם של הורים עובדים לילדים צעירים במאות שקלים בחודש

אמיר לוי ומשה כחלון מציגים את תכנית "נטו למשפחה" (צילום: דבר ראשון)
אמיר לוי ומשה כחלון מציגים את תכנית "נטו למשפחה" (צילום: דבר ראשון)

הממשלה צפויה לאשר היום (רביעי) הגדלת נקודות הזיכוי במס להורים במסגרת תכנית "נטו למשפחות" אותה הציג שר האוצר משה כחלון לפני כשבועיים. הגדלת נקודות הזיכוי תשפיע בעיקר על הורים עובדים לילדים בגיל הרך, להם היא צפויה להביא לתוספת של מאות שקלים בחודש. במידה ותאושר ההחלטה היא תועבר לוועדת השרים ומשם לאישור בכנסת. הוראת השעה שקובעת את הגדלת נקודות הזיכוי אמורה לחול רטרואקטיבית מראשית 2017, כך שהזכאים צפויים לקבל תגמול על נקודות הזיכוי גם על החודשים האחרונים. החוק המוצע יעבור כהוראות שעה ויחול על שנים 2017-18 בלבד נכון לעכשיו.

על פי החוק, כל הורה עובד יהיה זכאי ל-1.5 נקודות זיכוי עבור כל ילד עד גיל שנה (במקום 0.5 נקודות לאישה ונקודה אחת לגבר היום), ול-2.5 נקודות מגיל שנה ועד גיל שש (במקום 2 לנשים ו-2.5 לגברים עד גיל שלוש בלבד היום). שוויה של כל נקודת זיכוי הוא 215 שקלים לחודש (2,580 ש"ח לשנה). בסה"כ על פני חמשת השנים הראשונות לחייו של הילד, מדובר בתוספת של 3 נקודות לאישה ו-5.5 נקודות לגבר.

כך לדוגמה, למשפחה בה שני ההורים עובדים ולה שני ילדים בגילאי שנה ו-4, צפוי השינוי להביא לגדילה של 967 שקלים בהכנסתם החודשית. יש לציין כי השפעתה של התכנית מורגשת בעיקר בקרב משפחות בהן שני הורים עובדים, והשפעתה על משפחות חד הוריות מועטה בהרבה.  

שר האוצר משה כחלון התייחס לחוק ואמר "בדיוק כפי שהתחייבנו אנחנו עובדים בשיא המרץ בכדי להוציא את התכנית לפועל ולסייע למעמד הביניים ולמשפחות העובדות בהקדם האפשרי. האזרחים חיכו מספיק שנים בכדי לקבל את מה שמגיע להם מהמדינה. יישום תכנית 'משפחה נטו' בכלל והעלאת נקודות הזיכוי בפרט תכניס אלפי שקלים נוספים בשנה לכל משפחה, אשר יוחזרו למשק בצריכה. ההורים יראו את הכסף הנוסף בנטו כבר בזמן הקרוב מאוד."

ממשרד האוצר נמסר כי תכנית 'נטו משפחה' מתמקדת בשתי אוכלוסיות: משפחות עם ילדים שאינן מגיעות לתקרת המס וזכאיות למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) ומשפחות מעמד הביניים שעוברות את סף המס. מתוך התכנית יושמה עד כה הורדת המכסים על מכשירים סלולריים, וכחלון אף הנחה את רשות המסים להכין את הצו להורדת המכסים על נעליים ובגדי תינוקות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!