דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדי קבלן

כלכלה וחברה / עובדי הקבלן במרכז לבריאות הנפש 'מעלה הכרמל' נקלטו להעסקה ישירה

35 עובדות ועובדי קבלן נוספים הצטרפו לאלפים הנוספים שנקלטו להעסקה ישירה, מאז נחתמה התכנית ביולי 2015 | "אין ספק בליבי כי קליטת העובדים להעסקה ישירה תשפר ותביא לייעול תהליך העבודה", אמר ד"ר יעקב פולאקביץ', מנהל 'מעלה הכרמל'.

קליטת עובדי קבלן בבית החולים 'מעלה כרמל' להעסקה ישירה 3/5/2017 (תמונה: דוברות ההסתדרות)
קליטת עובדי קבלן בבית החולים 'מעלה כרמל' להעסקה ישירה 3/5/2017 (תמונה: דוברות ההסתדרות)

לאחר שאלפי עובדות ועובדי קבלן נקלטו בשנתיים האחרונות להעסקה ישירה, במסגרת הסכם לצמצום תבניות העסקה פוגעניות בין האוצר להסתדרות, נקלטו אתמול (רביעי) 35 עובדים במרכז לבריאות הנפש 'מעלה כרמל', בשירות המדינה. "היום אנו מציינים שלב נוסף בתיקון עוול היסטורי שמשפיע לא רק על חייהן של משפחות העובדים אלא על החברה הישראלית כולה", אמר בטקס יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

מנהל המרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל, ד"ר יעקב פולאקביץ', הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי: "קליטת העובדים להעסקה ישירה הנה תיקון של עוולה חברתית, בה עברה קבוצת עובדים תהליך מידור והדרה שבאים לידי סיום במעשה חשוב זה של קליטתם לחיק המערכת הממשלתית. כמנהל המרכז אני רואה חשיבות רבה במתן מענה הן לקבוצה והן לפרט, מטופלים כעובדים. אין ספק בליבי כי קליטת העובדים להעסקה ישירה תשפר ותביא לייעול תהליך העבודה".

המרכז 'מעלה הכרמל' הנו המוסד לבריאות הנפש הרביעי בארץ אשר עובדיו נקלטים להעסקה ישירה אחרי המרכזים 'שער מנשה' – בו נקלטו 75 עובדים להעסקה ישירה, 'לב השרון' – בו נקלטו 60 עובדים להעסקה ישירה ובאר שבע בו נקלטו גם כן 75 עובדי קבלן להעסקה ישירה. בזכות המעבר להעסקה ישירה וקליטה לשירות המדינה, העובדים ייהנו מזכויות והטבות המעוגנות בהסכמים קיבוציים תוך הסדרת ביטחונם התעסוקתי.

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ציין כי: "בהתמדה ובעקביות אנו ממשיכים להגשים את החזון, תוך החזרת הכבוד לעובדים וקידום תנאי העסקה הוגנים. התרחבות ההעסקה הישירה בבתי החולים כחלק מיישום ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן, היא נקודת מפנה שבה מערכת הבריאות בארץ לוקחת אחריות על עובדיה ומוכיחה כי לא מדובר רק באמירה חברתית חשובה אלא בעשייה שיוצרת מציאות חדשה. אנו נמשיך ונפעל ליישומו של ההסכם, תוך הבאת הבשורה לציבורי עובדים נוספים".

מההסתדרות מבקשים להזכיר כי תכנית ניסנקורן-כחלון כוללת מתווה רב שנתי למעבר להעסקה ישירה של עובדים במיקור חוץ ו"כתף אל כתף" לשירות המדינה והרשויות המקומיות, ולשיפור תנאי השכר של העובדים ברף הכנסה נמוך.

בטקס קליטת העובדים שנערך היום במעלה הכרמל השתתפו גם: ראש עיריית טירת הכרמל אריה טל, המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרכז הרפואי, דלית כץ-סולברג, יושב ראש הוועד הארצי של עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים אלי בדש ויו"ר ועד העובדים במרכז הרפואי, סלבה ליבשבסקי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!