דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

בעולם / היום (ו') הפגנה מול שגרירות רוסיה בת"א במחאה על רדיפת להט"ב בצ'צ'ניה

הדיווחים המגיעים מצ'צ'ניה מזוויעים - השלטון שכבר הכריז כי עד הרמאדן הקרוב לא ישארו הומואים במדינה, ריכז כ-100 להט"ב במתקנים סגורים, בהם הם מעונים ואף נרצחים | האגודה למען הלהט"ב קוראת לראש הממשלה נתניהו לעשות למען הפסקת הרדיפה

הפגנה מול שגרירות רוסיה 6.4.2017 (צילום: אגודת הלהט"ב).
הפגנה מול שגרירות רוסיה 6.4.2017 (צילום: אגודת הלהט"ב).

בחודש וחצי האחרונים מתרבות העדויות על רדיפה של הומואים בצ'צ'ניה, ועל מחנה בו ריכזו כ-100 גברים בו עונו, ואף נרצחו בשל העדפתם המינית. נשיא צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, הצהיר כי עד הרמאדן הקרוב, בסוף מאי, לא ישארו הומואים במדינה. לפי דיווחים שונים הנשיא המוסלמי הציע להוריהם של הגברים הכלואים, להיות שותפים ברצח בניהם, כדי לנקות את כבוד המשפחה. בשיחה שקיים קדירוב עם נשיא רוסיה, פוטין, הכחיש בנשיא הצ'צ'ני את רדיפת ההומואים במדינתו.

היום (שישי) תתקיים הפגנה מול שגרירות רוסיה בת"א, בשעה 11:00, במחאה על הרדיפה של להט"ב בצ'צ'ניה.

חן אריאלי, יו"ר האגודה למען הלהט"ב בישראל, מספרת כי קהילת הלהט"ב בישראל היתה הראשונה ליצור קשר עם הנרדפים בצ'צ'ניה, "השדה להט"בי הישראלי היה הראשון להגיב, ובעקבות התנועה שהחלה כאן – העולם מעורב. הסיפורים שמגיעים משם מהדהדים לנו כיהודים וכבני אדם בזיכרון ההיסטורי." בתחילת אפריל, התקיימה הפגנה מול שגרירות רוסיה בישראל, בה השתפפו כמה עשרות פעילים, אולם ההפגנה היום (שישי) תהיה גדולה בהרבה.

ראיון ב-CNN עם גבר שנמלט מהמתקן הסגור בצ'צ'ניה:

מספר ארגוני קהילת הלהט"ב שיגרו אמש מכתב לראש הממשלה נתניהו, ובו קריאה ברורה להתערבות ישראלית בנעשה בצ'צ'ניה, "אנו קוראים לך, ראש הממשלה ושר החוץ, לעשות כל שביכולתך על מנת לגנות את המעשים, לקרוא לחקירה מידית ולהתערבות של הקהילה הבינלאומית, ולפעול יחד עם מדינות נוספות במישור הבינלאומי ובכל פורום אפשרי, על מנת להביא להפסקה מיידית של מעשי הרדיפה, העינויים והטבח כנגד אחינו הנרדפים בצ'צ'ניה."

"יש לנו קשרים עם נציגים ברוסיה, במוסקבה ובסנט-פטרבורג" מספרת אריאלי, "הם נמצאים בקשר עם מי שברח מצ'צ'ניה ומנסים לסייע להם. יש עדויות נוראיות, אחת מהן על אמא שחיפשה את הבן שלה שנעלם, היא התקשרה לתחת המשטרה, והשוטר אמר לה פשוט שהוא נשרף בעודו בחיים. הבחור הזה הוא בגדר נעדר, ביחד עם עוד עשרות, ועוד 150 שאנחנו יודעים שנכלאו במתקנים סגורים."

"המצב ממש לא נמצא על סדר היום העולמי, ואנחנו משתדלים לגייס כסף, להעלות את המודעות הציבורית, ולהשפיע באופנים דיפלומטים. מה שהשטח בצ'צ'ניה אומר לנו שהם צריכים. האסטרטגיה של השלטון שם היא להכחיש, להגיד שהכל 'פייק- ניוז', אבל העדויות מצטברות, אפילו העיתונאים שחשפו את הסיפור ברוסיה חוששים כעת לחייהם. ההפגנה מול שגרירות רוסיה נועדה ללחוץ על הזירה הבינלאומית ולהצביע על האחראים, במכתב לרה"מ ביקשנו שיגנה, כפי שהאמריקאים והגרמנים עשו, דווקא מישראל אין עדיין שום תגובה רשמית."

הפגנה מול שגרירות רוסיה 6.4.2017 (צילום: אגודת הלהט"ב).
הפגנה מול שגרירות רוסיה 6.4.2017 (צילום: אגודת הלהט"ב).
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!