דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / הנה בא נשיא ארה"ב: האם טראמפ יגיע לאזור עם בשורה מדינית?

הנשיא האמריקאי אישר אמש (ה') את דבר ביקורו בישראל ובאזור | "נתחיל בבניית יסודות חדשים לשיתוף פעולה ותמיכה עם בעלי בריתנו המוסלמים, להלחם בקיצוניות, בטרור ובאלימות", אמר | הביקור צפוי ל-22 במאי | המבצע המשטרתי לאבטחתו נקרא 'מגן כחול'

נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ (צילום: AP Photo/Willie J. Allen Jr.).
נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ (צילום: AP Photo/Willie J. Allen Jr.).
שי ניר

גורמים בבית הלבן אישרו אמש (חמישי) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יגיע לביקור בישראל בעוד בחודש הזה, כך דווח באתר פוליטיקו. סיורו באזור גם יכלול ביקור בערב הסעודית ועצירה בותיקן. גורם ישראלי בכיר אמר לוואלה! NEWS כי הביקור אכן תואם, ויתקיים ב-22 במאי.

הנשיא טראמפ נשא דברים על מדשאת הבית הלבן אתמול, והתייחס אל נסיעתו המתוכננת כבעלת חשיבות "היסטורית" ואמר שהמטרה היא לקדם סובלנות בין דתית. ביחס לביקורו בערב הסעודית אמר כי יכלול, "התכנסות היסטורית עם מנהיגים מכל העולם המוסלמי." מדברי טראמפ ניתן להבין כי מטרת ביקורו במזרח התיכון היא לכרות מערכת בריתות אזורית, שבמרכזה ערב הסעודית ותכלול, ככל הנראה, תהליך שלום בין ישראל והפלסטינים ויציאה מהקיפאון המדיני. "בערב הסעודית, המשמורת של שני המקומות הקדושים לאיסלאם, שם נתחיל בבניית יסודות חדשים לשיתוף פעולה ותמיכה עם בעלי בריתנו המוסלמים, להלחם בקיצוניות, בטרור ובאלימות", אמר טראמפ והוסיף בנימה של תקווה, "לחבק עתיד צודק ומבטיח יותר לצעירים מוסלמים במדינותיהם."

ביחס לחשש אפשרי ממעורבותה של ארה"ב במזרח התיכון שהביא למלחמות איומות ושפיכות דמים מתמשכת כמו בעיראק של סדאם חוסיין אמר טראמפ, "מטרתנו אינה להכתיב לאחרים איך לחיות, אלא לבנות קואליציה של חברים ושותפים החולקים מטרות כמו לחימה בטרור, יצירת ביטחון, הזדמנויות ויציבות למזרח התיכון מוכה המלחמות."

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר בתגובה לביקורו המתוכנן של טראמפ בישראל, "מברך על ביקורו הצפוי של הנשיא טראמפ ומקווה שיביא עימו בשורת שלום לעמנו ולשכנינו. קיימת הזדמנות היסטורית לפריצת דרך במזרח התיכון תחת ממשלו. אציע לו שלא יתחשב באילוציו הפוליטיים של נתניהו ויעשה היסטוריה."

מוקדם יותר השבוע נפגש טראמפ עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) ובהצהרה המשותפת בתחילת פגישתם התייחס לאיומים האזוריים ואמר, "השלום משמעותו היא גם הבסת דעא"ש וקבוצות טרור אחרות. קבוצות אלה מאיימות על כל האנשים המוקירים חיי אדם."

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעבר כי ישנה הזדמנות היסטורית ליצירת ברית אזורית של המדינות הסוניות יחד עם מדינת ישראל, נגד הציר השיעי של איראן. מהצהרותיו של טראמפ, על רצונו להביא לחתימת הסכם בין ישראל והפלסטינים ומתוך החלטת הליגה הערבית, ניתן לשער כי התנאי לנורמליזציה עם מדינת ישראל הוא התקדמות ביחסי ישראל והפלסטינים.

בתוך כך דווח ברויטרס כי,"מחלקת המדינה האמריקנית התייחסה להסכם שהושג בין נציגי המדינות רוסיה, איראן וטורקיה על הקמת אזורים בטוחים בסוריה, שבהם תופחת הלחימה. אנו ממשיכים להיות מודאגים בנוגע להסכם ובנוגע למעורבותה של איראן והגדרתה כ'ערבה' להסכם. פעולותיה של איראן בסוריה רק תרמו לאלימות, ולא הפסיקו אותה", נכתב בהודעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!