דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / טניס על גלגלים: מדלית כסף לישראל באליפות העולם לנכים

לאחר ארבעה נצחונות רצופים הגיעו נעם גרשוני, שרגא ויינברג ופטריק בן אוריאל לגמר מול נבחרת בריטניה | הבריטים ניצחו ומנעו מישראל אליפות עולם שנייה ברציפות

מקום שני לנבחרת הטניס הפרלימפית במשחקי גביע העולם בסרדיניה (צילום: יובל לוטבק)
מקום שני לנבחרת הטניס הפרלימפית במשחקי גביע העולם בסרדיניה (צילום: יובל לוטבק)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בטניס לנכים זכתה אתמול (ראשון) במקום השני באליפות העולם, שהתקיימה באי סרדיניה באיטליה. בנבחרת האמינו שיוכלו לשחזר את הזכייה באליפות העולם הקודמת ב-2012, אך לאחר ארבעה ניצחונות רצופים נעצרו השחקנים בכחול לבן מול הנבחרת החזקה של בריטניה.

הנבחרת הישראלית בדרגת קוואד (דרגת נכות גבוהה) כוללת את נעם גרשוני, האלוף הפרלימפי מלונדון 2012 ( (שלא שיחק בתקופה האחרונה ולכן אינו מדורג בעולם), שרגא ויינברג המנוסה (מקום 19 בעולם) ואת פטריק בן אוריאל. במשחקים, שהחלו בשלישי שעבר בעיר אלגרו, שובצה הנבחרת לבית A, הקשה על הנייר, יחד עם הולנד, איטליה וארצות הברית – והצליחו לנצח את שלושתן.

הישראלים פתחו את הופעתם בניצחון חשוב ומעורר כבוד 1:2 על ארצות הברית, המדורגת ראשונה בטורניר, והראו שהם מסוגלים להגיע רחוק באליפות. הראשון לשחק היה נעם גרשוני, מדליסט הזהב מהמשחקים הפרלימפים בלונדון 2012. גרשוני גבר על בראיין בארטן המדורג שביעי בעולם, 4:6, 3:6. במשחק השני הפסיד פטריק בן אוריאל 0-6 2-6 לדיוויד וונגר, המדורג 2 בעולם. במשחק הזוגות הקובע ניצחו הזוג מאיל"ן רמת גן, נועם גרשוני ושרגא וינברג, את ניק טיילור ודיוויד וגנר 6:3 6:3.

שחקני הנבחרת המשיכו את הופעתם המוצלחת גם במשחק השני מול נבחרת איטליה המקומית, ויצאו עם ניצחון 3:0 שהבטיח את מקומם בחצי הגמר של הטורניר. נעם גרשוני גבר על די קוסמו (מדורג 33 בעולם) 6-1 6-1, ושרגא ויינברג ניצח את אלברטו קרדי (מדורג 15 בעולם) 6:3 7:6. במשחק הזוגות השלימו וינברג וגרשוני את הניצחון על מרקו אינוסנטי ודי קוסמו 6:2 7:5.

במשחק האחרון בבית המוקדם פגשו שחקני נבחרת ישראל את נבחרת הולנד, הנחשבת לחזקה, וניצחו אותה 2:1. נעם גרשוני ניצח בקלות את נילס וינק 6:1 6:1, ואילו סאם שרודר, המדורג 9 בעולם, איזן את התוצאה כאשר גבר על שרגא ויינברג במשחק צמוד 6:2 4:6 6:4. במשחק המכריע בזוגות ניצחו הישראלים נעם גרשוני ופטריק בן אוריאל את שרודר ווינק 6:4 6:0.

שלושת הנצחונות הובילו את נבחרת ישראל למקום הראשון במוקדמות, שהעלה אותה לחצי הגמר מול נבחרת יפן. במשחק הראשון מול יפן הביס גרשוני ללא בעיות את סוטא קוואנו, המדורג 15 בעולם, 6:0 6:2. אבל אחריו מיטסורו מורואישי, המדורג 10 בעולם, גבר על ויינברג 6:0 6:4. במשחק הזוגות התעלתה ישראל שוב על עצמה, והצליחה לגבור על היפנים: גרשוני ווינברג מנצחים את קוואנו ומורואישי המדורגים במקומות 15+14 בעולם בזוגות 6:4 6:2.

כך, לאחר ארבעה ניצחונות רצופים, הגיעה הנבחרת הישראלית למשחק הגמר מול בריטניה, עם שאיפות לזכייה שנייה ברציפות באליפות העולם.

במשחק הראשון זכה גרשוני בניצחון חמישי רצוף, כשהוא גובר על ג'יימס שואו (המדורג 19 בעולם) 6:1 6:2. במשחק השני העלה המאמן מרטין גילברט את פטריק בן אוריאל במקום וינברג, כנראה במטרה לתת לויינברג מנוחה לפני המשחק החשוב בזוגות. פטריק התקשה מול אנדרו לאפורטן, המדורג 3 בעולם וזוכה מדלית הארד בזוגות ומדלית הכסף ביחידים במשחקים הפרלימפיים בריו 2016, ומפסיד 6:3 6:1. במשחק הזוגות הפסידו הצמד הישראלי שרגא וינברג ונעם גרשוני לצמד האנגלי לאפורטן ואנטוני קוטריל, המדורגים 1 ו-3 בעולם במשחק הזוגות – 6:0 6:3.

בכך הסתיים המסע של הנבחרת הישראלית בזכיה נהדרת במקום השני בעולם, כאשר נעם גרשוני מציג טניס אדיר ומנצח את כל חמשת מתחריו בתחרות. נאחל להם הרבה הצלחה בהמשך, בתקווה להישגים מצוינים נוספים השנה.

מאמן הנבחרת מרטין גילברט אמר לסיכום כי "הייתה אליפות מצוינת. האווירה הייתה טובה, לא היו לחצים מיותרים, והטניסאים נתנו את המקסימום. שרגא נתן משחקים טובים בזוגות והיה אחראי למספר נצחונות, וכמובן נועם, שלא הפסיד אף משחק ביחידים. מזג האוויר היה הפכפך, היו רוחות והיה גשם. את התקווה זכינו לשמוע לפני משחק הגמר".

מנהל המשלחת, קובי וינר, סיכם כי "להגיע לשלב הגמר באליפות העולם – הנבחרת שלנו ראויה לכל שבח. אחרי 12 שנה ניצחנו את האמריקאים – גם זה משהו".

מקום שני לנבחרת הטניס הפרלימפית במשחקי גביע העולם בסרדיניה (צילום: יובל לוטבק)
מקום שני לנבחרת הטניס הפרלימפית במשחקי גביע העולם בסרדיניה (צילום: יובל לוטבק)

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!