דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הסכם חדש בעמידר: העובדים ייכנסו להסכם המסגרת במגזר הציבורי

ההסכם שיחול על כ-420 עובדי החברה, כולל תוספות שכר ומענקים מיוחדים לעובדי שטח | עוד כולל ההסכם מנגנון פיטורים הוגן ושקוף במקרים של התייעלות או צמצומים | יו"ר עמידר: "ההסכם מיטיב עם העובדים ברמות השכר הנמוכות יותר"

משרדי עמידר (צילום: דבר)
משרדי עמידר (צילום: דבר)

ההסתדרות, נציגות עובדי עמידר והנהלת החברה, חתמו הבוקר (שני) על הסכם קיבוצי חדש בחברה. ההסכם, שיחול על כ-420 עובדי עמידר, הוא תוצאת משא ומתן ממושך ויהיה בתוקף עד שנת 2020. בין היתר מסדיר ההסכם נושאים כמו מענקים ותוספות שכר, מנגנון פיטורים הוגן ושקוף במקרים של התייעלות או צמצומים, ואימוץ הסכם המסגרת שנחתם במגזר הציבורי בשנת 2016.

בטקס החתימה השתתפו שר הבינוי והשיכון, האלוף (מיל') יואב גלנט, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר עמידר יצחק לקס, מנכ"ל עמידר ראובן קפלן, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, מנהל חטיבת המוסדות הלאומיים והחברות הממשלתיות בהסתדרות המעו"ף עו"ד אסף אדר, ויו"ר ועד עובדי עמידר, ארז ויניקור.

יו"ר עמידר יצחק לקס, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט בטקס חתימת הסכם קיבוצי חדש המסדיר את תנאי העובדים בעמידר. (צילום: אלירן אביטל).
יו"ר עמידר יצחק לקס, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט בטקס חתימת הסכם קיבוצי חדש המסדיר את תנאי העובדים בעמידר. (צילום: אלירן אביטל).

ההסכם הקיבוצי קובע, כאמור, כי עמידר מצטרפת להסכם המסגרת במגזר הציבורי, שנחתם ביולי 2016 בין ההסתדרות ומשרד האוצר. בהתאם לסעיף זה, כלל עובדי עמידר יהיו זכאים לתוספת שכר חודשית שקלית חדשה בסכום אחיד, בהתאם לסכומים המפורטים בהסכם. תוספות השכר המוענקות לעובדים מכוח הסכם המסגרת, בפעימות יולי 2016, וכן פעימות במועדים נוספים שנקבעו טרם החתימה על ההסכם הקיבוצי, תינתנה לעובדים בנוסף להפרשים והפקדות רטרואקטיביות.

כ-170 עובדים, המשתייכים לשתי קבוצות, יזכו למענק עבודת שטח. קבוצת העובדים הראשונה כוללת רכזי שטח ומנהלי תיקי לקוחות בדיור הציבורי; בקבוצה השנייה נמנים עובדי הנדסה ומנהלי מרכזי השירות. ממועד יישום ההסכם ועד סוף מאי 2018, ישולם לעובדים אלו מענק בגובה של כ-338 שקלים, וכן מענק נוסף בגובה משתנה שיינתן במהלך שתי תקופות שהוגדרו בהסכם:  מיוני 2018 עד סוף נובמבר 2018 תינתן תוספת בגובה של כ-236 שקלים, ומדצמבר 2018 עד סוף פברואר 2019 תחולק תוספת בסך של כ-118 שקלים.

במסגרת ההסכם החדש, יוענק לעובדים מענק חד פעמי בגובה 1,000 שקלים. עובדי מנהלי תיקי הלקוחות יזכו למענק חד פעמי בגובה 3,000 שקלים, שיינתן בשלוש פעימות. אנשי השטח יזכו, החל ממועד חתימת ההסכם, לתוספת שקלית חודשית בגובה 3,026 שקל. כמו כן, עובדים אלו יקבלו רכב צמוד לשימושם בשעות העבודה ולאחריהן.

עוד הוגדר בהסכם, כי כ-140 עובדי המטה, עובדי מחוז מרכז ועובדי חטיבת ר"פ מרכז, שעברו לבניין ההנהלה החדש, למעט העובדים שהחלו לעבוד בחברה לאחר המועד שבו כבר היה ידוע על המעבר ויקבלו מענק מופחת (700 שקלים), יקבלו מענק חד-פעמי בסך 2,200 שקלים.

"ההסכם החדש משפר את תנאי העובדים ומחזק את ביטחונם הכלכלי והתעסוקתי" אמר היום ניסנקורן במעמד החתימה, "אימוץ הסכם המסגרת כחלק מההסכם החדש, מביא עמו גם בשורה של צמצום פערים והגברת השוויון בחברה. ההסכם מחזק את מעמד עובדי עמידר, בייחוד עובדים הממלאים תפקידי שטח, תוך הכרה בחשיבות התפקיד המרכזי שהם ממלאים במתן שירות לדיירי הדיור הציבורי. עמידר עושה עבודת קודש למען האוכלוסיות המוחלשות במדינת ישראל וחשוב שזו תהיה חברה חזקה ויציבה שמתרחבת בעשייה שלה".

ניסנקורן הוסיף כי "יישר כוח לוועד עובדי עמידר, בראשות ארז וינוקור, על הנחישות והאחריות שהפגין במהלך המשא ומתן למען העובדים, ותודה להנהלת עמידר על השותפות. אני רוצה להודות גם לשר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, וליו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, על מעורבותם האישית".

שר הבינוי והשיכון, האלוף (מיל') יואב גלנט, שנכח במעמד החתימה על ההסכם אמר כי "משרד הבינוי והשיכון דואג לנושא הבסיסי והחשוב ביותר – קורת גג. באמצעות עמידר החדשה המשרד דואג לשכבות החלשות בחברה הישראלית. חשוב לנו  שגם עובדי השטח בעמידר, המשתכרים שכר נמוך, יזכו לשכר ולתנאים הוגנים, כמו כל עובד אחר. ואני שמח שעמידר וההסתדרות מצאו את הדרך לדאוג לאותם עובדים".

יו"ר ועד עובדי עמידר, ארז ויניקור, מסר כי הוא "מברך את עובדי עמידר על חתימת הסכם שכר חדש לאחר שנים רבות. הסכם שבו ניתן דגש על שדרוג שכרם של עובדי החברה, שמירה ושדרוג התנאים הסוציאליים לעובדים ומתן כלים לעובדים לביצוע המשימות החשובות במתן שירות איכותי לדיירי הדיור הציבורי. אני מודה על הליווי והגיבוי של הנהלת ההסתדרות לגיבוש ההסכם, ולהנהלת החברה שהייתה קשובה לצרכי העובדים במהלך המשא ומתן לגיבוש ההסכם".

יו"ר עמידר, יצחק לקס אמר כי "בתפיסת עולמי הניהולית, העובדים הם הגורם המשמעותי ביותר בחברה שמשפיע על איכותה וצמיחתה. עובד שטוב לו, תורם יותר ופועל מתוך אכפתיות. בין הפעולות שקידמנו למען רווחת עובדי עמידר, מתבלט ההסכם הקיבוצי המטיב משמעותית עם העובדים, בפרט עם אלה שברמות השכר הנמוכות יותר. אני שמח על כך מאוד ורואה בכך הישג משמעותי והצלחה להגשמת המטרה, תוך שיתוף פעולה הדוק ופרודוקטיבי עם ועד העובדים בעמידר, ההסתדרות והנהלת החברה".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, ציין כי "הסכם זה משקף בתוכו את הרוח החדשה והטובה שיש בעמידר. הסכם זה הוא הסכם פורץ דרך שנותן לעובדים את המוטיבציה ואת הכוחות לקדם את הנושאים שחשובים לכל עם ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!