שר ההגנה של תקף היום (שני) בחריפות את ערב הסעודית, כשהשתלח בנסיך מוחמד בן סלמאן אל סעוד, שר ההגנה הסעודי, על אמירות לוחמניות שלו בשבוע שעבר, שהגדישו את היריבות העמוקה בין הכוחות הסונים והשיעים.

בראיון רחב היקף, אמר בן סלמאן כי אין למדינתו מרחב לדיאלוג עם איראן היריבה, זאת בשל השאיפות השיעיות "לשלוט בעולם המוסלמי". הנסיך , שהתייחס ליריבות במונחים כיתתיים, אמר כי  הסעודים לא יישבו ויחכו שתפרוץ מלחמה אלא "תפעל לגרום לכך שהקרב יתקיים באיראן ולא בערב הסעודית".

שר ההגנה האיראני, הגנרל חוסיין דהקאן, אמר היום כי איראן מציעה לא לפעול "בטיפשות כזאת" משום שבמקרה כזה, "לא יישאר בערב הסעודית דבר מלבד מֶכָּה ומדינה", שתי הערים הקדושות.

בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, וצוטטו באתר הטלוויזיה הממלכתית של איראן, התייחס דהקאן לאפשרות של תקיפה סעודית על איראן, ואמר כי אינו "מבין איל הם ינסו לעשות משהו כזה…הם בטח מדמיינים שיש להם חיל אויר מספיק חזק בשביל לבצע התקפה כזו".

המתיחות בין ערב הסעודית ואיראן, שתחילתה המהפכה המוסלמית באיראן ב-1979, הסלימה משמעותית בשנה שעברה, כשהשלטונות הסעודים הוציאו להורג איש דת שיעי בכיר. צעד זה הוביל למתקפה של מפגינים על שגרירות ערב הסעודית באיראן, אירוע אחריו ניתקו שתי המדינות את הקשרים הדיפלומטיים וקשרי המסחר ביניהן.

היריבות בין המדינות משחקת תפקיד גם במספר עימותים המתנהלים באזור. השתיים תומכות בצדדים יריבים במלחמות בסוריה ובתימן , ומקדמות יריבים פוליטיים בלבנון, בחריין ועיראק.  העימותים המתמשכים העמיקו את האיבה הסונית-שיעית בקרב הקיצוניים בשני הצדדים.

דהקאן הביע גם חשש סביב מה שהוא תיאר כקשרים קרובים של ריאד עם ארה"ב וישראל, ורמז כי קשרים אלה פועלים בניגוד ל"אינטרסים של האומות המוסלמיות". לדבריו, הסעודים מנסים  "לרצות" את ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, כדי "לדחוף אותו לפעולה נגדנו".

שר ההגנה של איראן האיץ בערב הסעודית לסגת מתימן, בה קואליציה בהובלה סעודית מנהלת מלחמה במורדים החותים השיעים, בהם תומכת איראן. במהלך העימות, שהעמיק את המשבר ההומניטרי החמור בו הייתה שרויה תימן, נהרגו כבר אלפי אזרחים, בעיקר בתקיפות אוויריות של הקואליציה הסעודית.