דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שבוע הספר

שבוע הספר / בניגוד לפרסומים, משרד התרבות טוען כי הגדיל את תקציב שבוע הספר

איגוד הוצאות הספרים הודיע ביום ראשון כי אירועי שבוע הספר בפריפריה לא תוקצבו על ידי המשרד | שרת התרבות והספורט מירי רגב: "אירועי שבוע הספר וחודש הקריאה יתקיימו בתקציב מוגדל" | 'תנועת הפריפריות' יוזמת 'שבוע הספר' אלטרנטיבי

שבוע הספר 2016 בירושלים (צילום: מרים אלסטר  פלאש90)
שבוע הספר 2016 בירושלים (צילום: מרים אלסטר פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד התרבות פירסם אתמול (שני) את תכניתו לשבוע הספר שיתקיים בתחילת חודש יוני. על פי ההודעה, עלות האירועים, שיתקיימו בכ-60 נקודות ברחבי הארץ, תעמוד על כ-3.75 מיליון שקלים, מתוכם 1.5 מיליון שקלים לאירועים בספריות, 1.5 מיליון שקלים לאירועי חודש הקריאה ועוד כ-700 אלף שקלים לירידים.

בתחילת השבוע פורסם שהשנה לא יתקיימו אירועי שבוע הספר ביישובי הפריפריה, אלא רק בשלוש ערים – תל אביב, ירושלים וראשון לציון מכיוון שהמשרד לא מוכן לתקצב את פעילות שבוע הספר. אולם אתמול, הודיע המשרד שהוא לא רק מתקצב את יריד הספרים אלא אף מגדיל את התקציב פי ארבע, והוא יעמוד על 700 אלף שקלים, מכיוון שלטענתם איגוד הוצאות הספרים בחר לא להפיק ירידים בפריפריה. בנוסף לירידי הספרים, יפיק המשרד שורת אירועים לכבוד חודש הקריאה בספריות ברחבי הארץ, כמו זה בו השתתפה רגב בשנה שעברה בעיר לוד.

השכנים טובים בעיני, חודש הקריאה, לוד 2016. (צילום: דבר ראשון)
השכנים טובים בעיני, חודש הקריאה, לוד 2016. (צילום: דבר ראשון)

'תנועת הפריפריות' פרסמה יוזמה לקיום שבוע ספר אלטרנטיבי ביישובים השונים. דינה דיין, מהנהגת התנועה, אומרת: "הבעיה העיקרית היא שעושים בשבילנו כרגיל. לא שואלים אותנו. הכל קורה מעל הראש שלנו, אנחנו לא בלופ. הם (התאחדות המו"לים ומשרד התרבות) רבים ובעקבות הריב אין לנו שבוע הספר. לדוגמא במצפה רמון יש חשיבות לאירוע שבוע הספר, זה יום חגיגי ואנחנו לא היינו מוכנים לוותר על זה, אז אמרנו שנוציא את הספרים שאנחנו רוצים, אומנם זה לא הספרים הכי חדשים אבל נצא לדשא ולפחות יהיה לנו את ההיבט של להפגש סביב ספרים בקהילה. זה בעצם המהות של 'תנועת הפריפריות' כשאין, אנחנו עושים לעצמנו. כל ההתנהלות הזאת זה תמיד ככה, שבוע הספר זה רק הסימפטום."

השרה מירי רגב התייחסה, "צר לי לבשר להתאחדות המו"לים, שהשנה העסקים לא יהיו כרגיל. בהלימה לחזון הצדק התרבותי, אירועי שבוע הספר וחודש הקריאה יתקיימו בתקציב מוגדל של 3.75 מליון ש"ח ויביאו לידי ביטוי את עקרונות עידוד הקריאה ומרכזיותם של הספריות והספר בעם ישראל. אני מזמינה את הקהל הרחב ליהנות מירידי ספרים, מספריות משופעות בפעולות תרבות ומעשייה מגוונת במרחבים הציבוריים במהלך שבוע הספר וחודש הקריאה".

במשרד התרבות ציינו כי, "כבכל שנה, יקיים משרד התרבות את ירידי הספרים, שהופקו בעבר על ידי התאחדות הוצאות הספרים, אשר בחרה השנה מטעמיה המסחריים לא לקיים את האירועים בשיתוף הספריות הציבוריות. הירידים המסורתיים יתקיימו השנה במתכונת המשתלבת עם האג'נדה החברתית של המשרד ומביאה את הפעילות לפתחן של הספריות, מתוך רצון לעודד את תרבות הקריאה במרחבים אלו ולאפשר את הכרתן לציבור הרחב ולקהלים חדשים. חיזוק מעמדן של הספריות והשבת עטרתן ליושנה הן חלק מתבקש לתפיסת המשרד והשרה העומדת בראשו מעידוד אהבת הספר ככלל, ומהנגשתו העקבית לכלל הציבור – ולא רק באירועים נקודתיים דוגמת שבוע הספר.

כ-1.5 מיליון שקלים הוקצו לפעילות חודש הקריאה בספריות, כפי שנעשה בשנה שעברה. עוד תתקיים שורת אירועים ספרותיים המכוונים למגוון רחב ומגוון של קהלים וגילאים: מלבד האירועים המתוכננים בספריות עצמן,  יתקיימו השנה אירועי קריאה בשווקים, בבתי הכנסת ולראשונה, גם בבתי כלא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!