דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טורקיה

מדיני / נאום ארדואן: "כל יום שירושלים תחת כיבוש זהו עלבון עבורנו"

במהלך נאומו באירוע "פורום אל-קודס ווקף הבינלאומי" באיסטנבול תקף ארדואן את ישראל באופן קשה | משרד החוץ הגיב לדברים בחריפות: "מי שמפר זכויות אדם באופן שיטתי בארצו, שלא יטיף מוסר"

נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן (צילום: AP)
נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן (צילום: AP)
שי ניר

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן תקף באופן קשה את מדינת ישראל בנאום שנשא אתמול (שני) בפתיחת אירוע "פורום אל-קודס ווקף הבינלאומי" באיסטנבול, לראשונה מאז נחתם הסכם הפיוס בין המדינות בחודש אוגוסט שנה שעברה. "כל יום שירושלים תחת כיבוש זהו עלבון עבורנו" אמר ארדואן והוסיף כי טורקיה מעניקה חשיבות גבוהה ל"התנגדות הפלסטינית המוצדקת" וכי לא תיתן לישראל לשנות את הסטטוס קוו במסגד אל אקצא. עוד הוא אמר כי הקהילה הבינלאומית דוממה בנוגע ליחסה של ישראל לפלסטינים, "הם מרגישים כי יש להם חסינות מפני כל עונש על פשעיהם. על הקהילה הבינלאומית לעמוד נגדם. זה בלתי אפשרי לבסס שלום באזור אם הקהילה הבינלאומית תשאר אדישה למעשי ההרג והאכזריות."

עוד התייחס ארדואן לחוק המואזין הנמצא בהליכי חקיקה בכנסת ואמר כי ההתנהלות הישראלית "מחפירה", "אלה המטיפים לנו על חופש דת מעלימים עין. טורקיה לא תאפשר לניסיונות האלה נגד חופש האמונה להצליח." והוסיף, "מדוע הם מפחדים מקריאת המואזין? האם הם לא בטוחים באמונתם? לאזרחינו היהודים אנו לא מתייחסים כך וגם לא נתייחס."

ביחס לאפשרות שארה"ב, תחת ממשל הנשיא דונלד טראמפ, תעביר את שגרירותה לירושלים אמר ארדואן כי על האמריקאים להוריד את הרעיון מסדר היום, "זהו לא שינוי פשוט של מיקום. אלה שחושבים כך לא מודעים עד כמה עדין האיזון בארץ הקודש."

משרד החוץ הגיב בחריפות לדבריו של ארדואן ואף כיוון אליו אישית, "מי שמפר זכויות אדם באופן שיטתי בארצו, שלא יטיף מוסר לדמוקרטיה האמיתית היחידה במרחב. ישראל שומרת באדיקות על חופש פולחן מלא ליהודים, מוסלמים ונוצרים – ותמשיך לעשות זאת חרף השמצות חסרות שחר."

בכינוס פורום אל קודס, במסגרתו נאם ארדואן, התכנסו נציגי קרנות, מומחים, אנשי אקדמיה, שרים ובכירים מהעולם המוסלמי לדון במורשת המוסלמית בירושלים.

הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה, שנחתם באוגוסט בשנה שעברה, אפשר לשתי המדינות לשוב ליחסי נורמליזציה ובכך באו לסיומן שנים של מתיחות והתקררות ביחסי השתיים. המתח הגיע לשיאו בשנת 2010 באירוע ההשתלטות הישראלית על משט אוניית המרמרה, שיצאה מטורקיה במטרה לפרוץ את הסגר הימי על רצועת עזה, במהלכה נהרגו תשעה מנוסעי האונייה ונפצעו חיילי צה"ל ועשרות נוסעים בעקבות התנגשות אלימה בין פעילי טרור על האוניה שארבו לחיילי צה"ל המשתלטים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!