דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / לראשונה מאז האסון: שאפקואנסה זכתה באליפות ראשונה

הקבוצה, שמרבית שחקניה ומאמנה נהרגו בהתרסקות מטוס בנובמבר האחרון, זכתה באליפות המחוז סנטה קטרינה בפעם השניה ברציפות והשישית בתולדותיה | ג'קסון פולמן שוער הקבוצה שניצל מן ההתרסקות: "התואר הזה מוקדש לכל הלוחמים שנמצאים אי שם"

שחקני קבוצת ⁠⁠⁠שאפקואנסה חוגגים ניצחון במשחק קודם בליגה, 4 באפריל 2017 (AP Photo/Andre Penner)
שחקני קבוצת ⁠⁠⁠שאפקואנסה חוגגים ניצחון במשחק קודם בליגה, 4 באפריל 2017 (AP Photo/Andre Penner)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מועדון הכדורגל הברזילאי שאפקואנסה ממשיך לרגש את כל אוהדי הכדורגל בעולם לאחר שזכה השבוע בתואר הראשון המשמעותי מאז האסון האדיר שפקד את הקבוצה בנובמבר האחרון. הקבוצה מהעיר שאפקו זכתה באליפות המחוז סנטה קטרינה בפעם השניה ברציפות והשישית בתולדותיה.

כזכור, 19 משחקני הקבוצה ומאמנה נהרגו בהתרסקות מטוס נוסעים בדרכם למשחק הגמר הראשון מתוך שניים (בשיטת בית חוץ) של גביע סודאמריקנה נגד אתלטיקו נסיונל הקולומביאנית. באותה תאונה נהרגו בסך הכל 81 מנוסעי המטוס.

מיד לאחר היוודע גודל האסון, קבוצות מברזיל ומכל רחבי העולם נרתמו לעזור למועדון לקום על רגליו ולהעמיד תקציב ראוי והרכב שחקנים איכותי על מנת שהקבוצה תוכל להמשיך להתבסס בליגה הברזילאית הבכירה אליה עלתה רק לפני שלוש עונות לראשונה בתולדותיה. במקביל, בעקבות האסון, קבוצת אתלטיקו נסיונל הקולמביאנית הגישה בקשה רשמית להעניק את תואר הסודאמריקנה לשאפקואנסה.

מבנה הליגות בברזיל כך שבתחילה משוחקות אליפויות המחוזות השונים ורק בסופן, בתחילת מאי, נפתחות הליגות של כל המדינה. שאפקואנסה זכתה באליפות המחוז, למרות הפסד במשחק האחרון מול אבאי 1:0. בעקבות  הזכייה הייתה התפרצות רגשות אדירה בקרב האוהדים, מנהלי, מאמני ושחקני הקבוצה שהביאו הרבה נחת ושמחה בתוך ענן האבל המלווה את המועדון מאז האסון.

ג'קסון פולמן שוער הקבוצה שאיבד את רגלו בהתרסקות אמר במהלך החגיגות בסיום המשחק כי "התואר הזה מוקדש לכל הלוחמים שנמצאים אי שם." מאמן הקבוצה ואגנר מאנסיני התייחס גם הוא לזכייה המרגשת: "אנחנו יודעים שלמועדון היו הרבה קשים בעקבות בניית הקבוצה מחדש אחרי האסון. בעקבות עבודה קשה ניצחנו את יריבינו החזקים, זה בלתי נתפס לבנות קבוצה מחדש ולזכות בתואר תוך ארבעה חודשים."

הקבוצה נבנתה השנה מחדש כאשר היא השאילה או החתימה 25 שחקני סגל. במקביל מייצג המועדון את ברזיל יחד עם קבוצות נוספות בגביע ליברטדורס ומדורג במקום השלישי בשלב המוקדם עם ניצחון (על זוליה) תיקו ושני הפסדים, כאשר הוא מתחרה מול זוליה (וונצואלה) נסיונל (ארוגוואי) ולאנוס (ארגנטינה) על שני המקומות הראשונים שמעניקים עליה לשלב הבא, ועל מקום השלישי המוביל לסודאמריקנה בו השתתפה הקבוצה. כעת על המועדון הקטן לקום מחדש מההריסות כאשר ביום ראשון הקרוב הוא יפתח את משחקי הליגה הראשונה מול קורינתיאנס, המועדון השני בגודלו בברזיל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!