דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבט

רשות השידור / בדמעות, זעם, בלבול ועצב נפרדו עובדות ועובדי רשות השידור מהצופים

המהדורה המרכזית של הטלוויזיה הישראלית "מבט" שעלתה לאוויר בשנת 1968 בשחור לבן בהגשתו של מר טלוויזיה חיים יבין, והיתה לסמל ישראלי, שודרה הערב בפעם האחרונה בהגשתה של מיכל רבינוביץ' | שעתיים לפני השידור התקבלה ההודעה

כונס הנכסים הרשמי, דוד האן, הודיע הערב כי על מנת לאפשר לתאגידי השידור להתכונן לעלייתם לאוויר ב-15.5, תשודר הערב מהדורת מבט האחרונה. "רשות השידור תעמיד לרשות העובדים מחר (רביעי) את העובדים שמיועדים לעבור לתאגיד." הכנ"ר ביקש להחריג 20 אנשים מתוך 200 המפוטרים העובדים בטלווזיה בהתראה של שעות, על מנת לאפשר בסוף השבוע הזה שידור ראוי של האירוויזיון. "לגבי הרדיו מדברים על 160 איש שיעברו, שידורים בערבית 87 איש. ממחר העובדים עומדים לרשות התאגיד. המשמעות היא שברדיו תושמע מוזיקה ובטלוויזיה תשודר היום מהדורת מבט לחדשות האחרונה", מסר הכנ"ר.

המגישה מיכל רבינוביץ איפשרה לכל כתב וכתבת לומר מילות פרידה, והם עשו זאת בקושי ניכר. הכתבים, הטכנאים, התאורניות, והצלמים, שחלקם לא ימשיכו לתאגיד החדשות, זועמים על האופן בו התקבלה ההחלטה, ומביעים אכזבה אישית וכללית מהמהלך.

עובדי מבט זועמים וכועסים על ההחלטה (צילום מסך: דבר ראשון)
עובדי מבט זועמים וכועסים על ההחלטה (צילום מסך: דבר ראשון)

העיתונאי הוותיק יעקב אחימאיר אמר בשידור: "קברו אותנו קבורת חמור. לא נתנו לנו להיפרד. אני לא מבין את המהלך הזה. אות קלון על הממשלה הזאת. ככה היא מקבלת החלטות שכל יום משנים? מודיעים לך שעתיים לפני שזו מהדורת מבט האחרונה? מה אנחנו, פושעים?"

רפיק חלבי, עיתונאי שעבד שנים ברשות השידור, עלה טלפונית לשידור ואמר: "בושה וחרפה בתהליך קבלת ההחלטות בממשלה הזאת. שכחו מה זאת ממלכתיות."

עובדי מבט זועמים וכועסים על ההחלטה (צילום מסך: דבר ראשון)
עובדי מבט זועמים וכועסים על ההחלטה (צילום מסך: דבר ראשון)

לסיום אמרה מיכל רבינוביץ', מגישת המהדורה: "מהדורת מבט יורדת מהאוויר מוקדם משציפינו. אנחנו מעבירים את לפיד השידור הציבורי, בעצב אבל גם בתקווה."

העובדות והעובדים הגיעו לצד השני של המצלמות, ושרו את התקווה.

עובדי מבט זועמים וכועסים על ההחלטה (צילום מסך: דבר ראשון)
עובדי מבט זועמים וכועסים על ההחלטה (צילום מסך: דבר ראשון)

הנשיא ראובן ריבלין, שיגר את מילותיו תוך כדי השידור: "כמשרת ציבור אני מבקש להודות לכם על העבודה המסורה שלכם בליווי העשיה המדינית, הפוליטית, החברתית על כל אלפי פניה, במרחב האינסופי של גווני העם בישראל", אמר.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר: "זהו ערב קשה לעובדי רשות השידור, לשידור הציבורי ולחברה הישראלית. ערב שבו שוב הוכחה הציניות של פקידי המדינה שהודיעו ללא התראה לעובדי רשות השידור, כי המסך יורד והוא יוחשך ללא הזדמנות להיפרד בכבוד לאחר כחמישים שנות עשייה. ההסתדרות תעמוד על כך שכל ההסכמים יכובדו במלואם – כולל העובדה שלכל העובדים בגילאים 40-50 תהיה תעסוקה בתאגיד או בשירות המדינה, ולכל העובדים מגיל 50 ומעלה תהיה פנסיה מוקדמת בתנאים מיטיבים. ההסתדרות תמשיך ותלווה את העובדות והעובדים עד אשר יקבלו את כל המגיע להם. ההסתדרות והעומד בראשה היו היחידים לדאוג לאורך כל התקופה לעובדי רשות השידור בשעה שהפוליטיקאים שיסו קבוצות עובדים בעובדים. צר לנו שגם בשעה קשה זו, חברת הכנסת יחימוביץ' ממשיכה בקמפיין ההשחרה שלה, על גבם של העובדים המשמשים אותה ככלי משחק במערכה הנואשת שלה."

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) הגיב על ההחלטה לשדר היום בפעם האחרונה את מהדורת מבט בערוץ הראשון: "צער וזעם. כעת משודרת מהדורת מבט האחרונה עם דמעות הכתבים ודמעות הצופים. הלב כואב על הציניות הנבזית של נתניהו שמתנהג כארדואן. הוא השפיל את העובדים ושיחק בגורלם בגלל גחמות אישיות ופארוניה. עובדי הרשות- שאו ראש בגאווה על 50 שנות יצירה. גם הסולטן נתניהו יאבד בקרוב את מקום עבודתו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!