דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

עובדי רשות השידור / 510 מעובדי רשות השידור יקלטו במשרה מלאה בתאגידי השידור החדשים

כך סוכם בין ההסתדרות ותאגידי השידור | אמש (ג') הוחלט במפתיע כי תשודר מהדורת מבט האחרונה | הבוקר הופסקו שידורי רשת ב' | "ההסתדרות תעמוד על כך שכל ההסכמים יכובדו במלואם" אמר יו"ר ההסתדרות ניסנקורן

תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שאמש (שלישי) שודרה תכנית מבט האחרונה, הבוקר הוחשך הערוץ הראשון. לאחר שאמש נדחו ההסתייגויות לתיקון לחוק השידור הציבורי ולהפרדת החדשות מתאגיד כאן, הוא צפוי לעלות היום להצבעה בקריאות שנייה ושלישית במליאת הכנסת. ביום שני בשבוע הבא, 15.5.2017, צפוי השידור הציבורי החדש להתחיל שידוריו.

הוועדה דנה בין היתר ביצירת ודאות לקליטת 100 מעובדי רשות השידור בשירות המדינה, כפי שהוסכם עם ההסתדרות. על פי הסיכום, נציב שירות המדינה יציע משרות לעובדי הרשות שעברו את גיל 40 ואינם זכאים לגמלאות בתוך ארבעה חודשים. הנציב התחייב לעשות מאמץ ולהציע משרות גם ל-50 עובדים נוספים, למרות שכבר כעת אין בתאגיד השידור די תקנים פנויים, שאינם מצריכים מקצוע ספציפי. כמו כן, הוסכם כי כלל עובדי רשות השידור יוכלו להתמודד גם במכרזים ממשלתיים, ובכללם מכרזים פנימיים בין משרדיים, לתקופה מוגבלת של שנה. במהלך הדיון הלילי ביום שלישי, ביקש היו"ר דוד ביטן (הליכוד) מנציגי נציבות שירות המדינה לפעול למען עובדי רשות השידור בצורה הטובה והאנושית ביותר.

"ההסתדרות תעמוד על כך שכל ההסכמים יכובדו במלואם – כולל העובדה שלכל העובדים בגילאים 40-50 תהיה תעסוקה בתאגיד או בשירות המדינה, ולכל העובדים מגיל 50 ומעלה תהיה פנסיה מוקדמת בתנאים מיטיבים. ההסתדרות תמשיך ותלווה את העובדות והעובדים עד אשר יקבלו את כל המגיע להם" הדגיש אמש יו"ר ההסתדרות ניסנקורן.

ההצעה לדחייה נוספת של תחילת השידורים, במטרה לסיים את תהליכי הקמת תאגיד החדשות נדחתה לדרישת האוצר, בשל טענתו על משמעויותיה התקציביות. לפיכך יחלו שני התאגידים את שידוריהם כבר ביום שני הקרוב, כשאת תאגיד החדשות החדש ינהל בפועל למשך שבועיים עד מינוי המנכ"ל הזמנו – ברוך שי שהיה מנהל חטיבת החדשות בתאגיד (ושבהצעת החוק המקורית אמור היה להיות המפוטר היחיד מבין עובדי כאן). לאחר מכן ימונה המנכ"ל הזמני למשך של שלושה חודשים עד למינוי מנהל קבוע – כלומר את תאגיד החדשות ינהלו שלושה מנהלים שונים ברבעון הראשון לשידוריו.

במהלך דיוני הוועדה המשותפת, הגיש תאגיד השידור הציבורי כאן דו"ח ליו"ר דוד ביטן המציין את מצב כוח האדם בו. על פי הדו"ח, עד כה נקלטו 440 עובדי רשות השידור בתאגיד, 359 מהם במשרה מלאה, 10 ב-60-75% משרה, 53 בחצי משרה ו-18 ב-40% משרה ופחות מכך. מלבדם, נקלטו 275 עובדים מחוץ לרשות השידור במשרה מלאה. על פי החוק וההסכמים עם ההסתדרות – מחוייב התאגיד לקלוט 510 עובדי רשות השידור – במשרה מלאה. 173 מעובדי רשות השידור שנקלטו בכאן, נקלטו בחטיבת החדשות הצפויה, ככל הנראה, להפוך לתאגיד החדשות החדש, מתוכם 162 במשרה מלאה.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, התחייב ללוות באופן קבוע את נושא מציאת הפתרון לסוגיית העברת ארכיון רשות השידור. היו"ר ביטן, דרש ממנכ"ל התאגיד קובלנץ ומהאוצר לדווח תוך חודש לוועדת הכלכלה באשר לפתרון שימצא על מנת שלא לפגוע בארכיון שהוא בעל משמעות לאומית רבה.

בעצתו של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר הוחלט כי במידה ומנהל החדשות בתאגיד החדשות ירצה לפרוץ לשידורי תאגיד כאן, יפנה למנכ"ל התאגיד ויבקש לפרוץ לשידור, במידה ומנכ"ל התאגיד יסרב הוא יצטרך לנמק בכתב לשני יושבי ראש המועצות מדוע סירב.

הוסכם כי רדיו רק"ע ישדר שני שליש מהזמן בשפה הרוסית, אולם ביטן סירב לדרישתו של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) לקבוע בחוק כי מנהל התחנה יהא דובר רוסית. באשר לדרישתו של ח"כ יגאל גואטה להקצאת תדר לרדיו חרדי, הוסכם כי תוקם רשת נפרדת המיועדת ברובה המכריע לשידור תוכן חדשותי ותוכן בענייני היום לציבור החרדי, אולם הקצאת התדרים עבורה עשויים לקחת מספר חודשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!