דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כוח לעובדים

חברה ועבודה / מתחם המדיטק בחולון הושבת במחאה על מבוי סתום במו"מ הקיבוצי

עובדי החברה לפיתוח תאטרון, מוזיקה, אמנות ומחול - חולון בע"מ, המאוגדים בכוח לעובדים, השביתו את המתחם ליום אחד, אך מאיימים להחריף את הצעדים הארגוניים | ועד העובדים: "ההנהלה לא חוסכת במאמצים להתחמק משולחן המשא ומתן"

שביתת עובדי המדיטק בחולון, מאי 2017. (צילום באדיבות ועד העובדים)
שביתת עובדי המדיטק בחולון, מאי 2017. (צילום באדיבות ועד העובדים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי החברה לפיתוח תאטרון, מוזיקה, אמנות ומחול – חולון בע"מ, המאוגדים בכוח לעובדים  השביתו היום (רביעי) למשך יום אחד, את פעילות המדיטק בעיר – הכוללת את רשת הספריות, המרכז לאמנות דיגיטלית, הסינמטק התאטראות, מוזיאון העיצוב ומוזיאון הקומיקס והקריקטורה.

450 עובדי החברה – ביניהם ספרנים, מקרינים, מנהלי מכירות ומדריכים – מוחים על גרירת רגליים מצד ההנהלה במשא ומתן לכינון הסכם קיבוצי ראשון בחברה.  לטענת ועד העובדים, בכוונתם להחריף הצעדים במידה ו"תתמיד העירייה בסירובה".

"יצאנו למאבק הזה לאור המציאות הבלתי נסבלת, שבה עובדי העירייה זוכים להסכם קיבוצי ותנאים מיטיבים ואנו, עובדי החברה העירונית, עובדים בתנאים מופחתים ללא כל ביטחון תעסוקתי או אופק במקום העבודה" אמרה חברת הוועד, מיכל קורמן, "במסגרת המשא ומתן מקפידים נציגי ההנהלה לסרב למרבית דרישותינו: סירוב לשיפור שכר העובדים, סירוב להעלאת שכר העובדים (שכר המדריכים הוא 33 שקלים לשעה; שכר הספרנים הוא 30 שקלים לשעה, נ.צ.כ), כשבה בעת נהנו מנכ"לי מתחמי התרבות מתוספות שכר נכבדות בשנים האחרונות, סירוב קביעת מנגנונים לביטחון תעסוקתי  ולמעורבות של הוועד בפיטורי צמצום, סירוב לקביעת מינימום שעות עבודה למשמרת לעובד שעתי וסירוב לפיצוי בגין שעות עבודה שבוטלו בהתראה קצרה".

לשביתה היום קדמו שתי שביתות קודמות, ותשעה חודשי משא ומתן. כמו כן, הורה בית הדין להנהלת החברה לשבת למגעים עם עובדיה. בעקבות השביתה הקודמת, שנערכה מהלך חודש מרץ, התחייבה העירייה להאיץ את הדיונים, אולם לטענת נציגות העובדים במהלך החודש האחרון בוטלו שלוש פגישות משא ומתן. "ההנהלה לא חוסכת במאמצים להתחמק משולחן המשא ומתן", מסרו.

מלבד שיפור התנאים דורשים העובדים את איוש שורה של תפקידי ניהול, שאינם מאויישים זה למעלה משנה – סמנכ"ל תפעול, סמנכ"לית שיווק, סמנכ"לית כספים, אוצרת ראשית במוזאוני העיצוב והקריקטורה ומנהל אמנותי של תיאטרון המדיטק. "מנהלים נוטשים בהדרגה ואנחנו מוצאים את עצמנו נאבקים לשימור המוסדות התרבות היקרים לנו כל כך" הוסיפה קרן שקד, ספרנית במתחם המדיטק וחברת ועד העובדים, "הוקמו בחולון מוזיאונים ייחודים בעלי ערך לאומי ואף בינלאומי. אין לנו עוד מוזיאון עיצוב בישראל, או מוזיאון ילדים. כואב הלב לראות כיצד המוסדות הללו קורסים בשל אדישות העירייה ותוך בזבוז כספי ציבור".

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "לצערנו , מדובר בשביתה מיותרת וחסרת תכלית, שאינה מקדמת את העובדים והאינטרסים שלהם ופוגעת באופן לא ראוי בתושבי חולון. השביתה תמוהה שכן בין הצדדים כבר נקבעו שלושה מועדים קרובים להמשך המו"מ ואף היום, מועד השביתה, הייתה אמורה להתקיים פגישה שתוכננה מראש". עוד הוסיפו כי "הנהלת החברה העירונית בשיתוף עם העירייה עשו ועדיין עושים כל שביכולתם להגיע להסדרים עם העובדים, שממשיכים להציב דרישות מופרכות וגבוהות לעין שיעור מהאפשר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!